خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

در ۱۰ سال آینده ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی به شبکه راه آهن اضافه می شود

کد خبر : ۲۲۱۵۹۷

بر اساس چشم انداز ترسیم شده طی ده سال آینده ایران ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی به شبکه راه آهن خود اضافه خواهد کرد که این امر در افزایش میزان حمل و نقل ریلی در منطقه بسیار موثر خواهد بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در جلسه با معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان که به منظور انعقاد تفاهم نامه در خصوص ارتباط ریلی ایران و ارمنستان تشکیل شده بود از برنامه ویژه جمهوری اسلامی ایران برای توسعه ارتباطات ریلی با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: بر اساس چشم انداز ترسیم شده طی ده سال آینده ایران ۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی به شبکه راه آهن خود اضافه خواهد کرد که این امر در افزایش میزان حمل و نقل ریلی در منطقه بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، بامداد دیروز معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات، رئیس شرکت مدیریت احداثراه آهن به همراه هیاتی از مسئولان حمل و نقل ارمنستان به ایران سفر کردند تا در رابطه با انعقاد تفاهم نامه اتصال ریلی ایران و ارمنستان با مسئولان وزارت راه و شهرسازی دیدار کنند.

عصر دیروز این هیات همراه با سفیر ارمنستان در ایران با حضور در شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در جلسه ای با معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مدیران شرکت ساخت و وزارت راه و شهرسازی شرکت کردند.

علی نورزاد در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به مهمانان ارمنستانی، به سابقه روابط ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: این دو کشور به لحاظ تاریخی دارای همکاری های گسترده و مشترک بسیاری هستند که ما امید داریم این همکاری در زمینه حمل و نقل ریلی نیز امتداد یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران در حال حاضر دارای بیش از ۱۰ هزار کیلومتر راه آهن در دست بهره برداری است و تمایل دارد تا مناسبات خود در این زمینه را با کشورهای همسایه گسترش دهد.

وی از توجه ویژه دولت و حمایت مجلس جمهوری اسلامی ایران در موضوع گسترش خطوط ریلی خبر داد و اظهار داشت: با توجه به گستردگی خاک ایران هم اکنون سهم مسافر در حمل و نقل ریلی ۶/۳ و سهم بار در این حوزه ۲/۵ است که تلاش ما رساندن این اعداد در ۱۰ سال آینده در زمینه سهم مسافر به۴/۱۶ و سهم بار به ۸/۲۱ است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ادامه داد: همانطور که این اعداد نشان می دهد قصد ما افزایش ۴ برابری سهم حمل و نقل ریلی در شبکه حمل و نقل کشور است که برای این موضوع به حدود ۱۰ میلیارد یورو سرمایه نیاز است.

نورزاد در پایان اظهار امیدواری کرد تا انعقاد تفاهم نامه در خصوص ارتباط ریلی با ارمنستان به گسترش ارتباطات این دو کشور و توسعه ترانزیت کالا و خدمات میان این دو همسایه منجر شود.

در ادامه جلسه معاون اول وزیر حمل و نقل و ارتباطات ارمنستان، گفت: هدف ما از این سفر فراهم کردن مقدمات لازم برای ارتباط ریلی دو کشور دوست و همسایه است و امید داریم تا ایرانی ها با توسعه خطوط ریلی خود تا مرز ارمنستان این امکان را برای ما فراهم کنند.

آرتور آراکلیان افزود: ما نیز در ارمنستان مطالعات و تحقیقات خود را در رابطه با احداثخط ریلی تا مرز ایران به انجام رسانده ایم که این امر نیازمند ساخت حدود ۳۰۰ کیلومتر راه آهن است که ۱۰۰ کیلومتر آن نیز به تونل ها و پل ها اختصاص می یابد.

وی در پایان با مثبت عنوان کردن برنامه های ریلی در ایران اظهار داشت: ما به برنامه ریلی شما برای احداث۱۰ هزار کیلومتر خط ریلی طی ده سال آینده بسیار خوشبین هستیم و بسیار خوشحال می شویم تا در آن اتصال ایران به ارمنستان نیز مد نظر قرار گیرد.

در ادامه این جلسه نیز مدیران و کارشناسان ایرانی و ارمنی در رابطه با مفاد تفاهم نامه به بحثو گفتگو نشستند تا در سفر دو روزه این هیئت شاهد انعقاد تفاهم نامه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز