خبرگزاری کار ایران

۴۵ درصد از تلفات تصادفات جاده‌ای عابران پیاده و موتورسواران هستند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۲۳۱

میزان تخلفات سرعت غیرمجاز در نیمه نخست سال جاری را ۹.۳ درصد بیان کرد و گفت: این در حالی است که سهم تخلف سرعت غیرمجاز در شش ماهه نخست سال گذشته ۱۲.۵ درصد بوده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست چهل و چهارمین نشست کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی و زمستانه کشور یکی از متغیرهای کاهش تصادفات و تلفات را به کارگیری دوربین‌های ثبت تخلف سرعت ذکر کرد و افزود: اگرچه دوربین‌های ثبت تخلف از اوایل سال مورد استفاده قرار گرفت، اما در ماه‌های مرداد و شهریور این دوربین‌ها فعال‌تر بودند و نشان می‌دهد که استفاده از این دوربین و سیستم‌های هوشمند جاده‌ای و اطلاع‌رسانی گسترده به مردم در این خصوص، نقش بسزایی در کاهش تخلفات داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داوود کشاورزیان، رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای میزان تخلفات سرعت غیرمجاز در نیمه نخست سال جاری را ۳/۹ درصد بیان کرد و گفت: این در حالی است که سهم تخلف سرعت غیرمجاز در شش ماهه نخست سال گذشته ۵/۱۲ درصد بوده است.


کشاورزیان در ادامه، با اشاره به اینکه طبق مذاکرات انجام شده از سوی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بخش خصوصی، ظرف دو سال آینده حدود ۱۸۰۰ دوربین ثبت تخلف دیگر در ۳۴ هزار کیلومتر از راه‌های شریانی کشور نصب شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۴۰۰ دوربین ثبت تخلف در راه‌های کشور فعا‌ل است که برای توسعه و گسترش فعالیت دوربین‌ها و خرید مابقی تجهیزات مراحل اخذ مجوزهای قانونی خود را می‌گذراند.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌ها ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای خرید و نگهداری دوربین‌ها و نیز ارسال پیامک جریمه و هزینه‌هایی از این قبیل نیاز است که طی یک دوره هشت ساله قرار است بخش خصوصی نصب، بهره‌برداری و نگهداری از آن‌ها را عهد‌ه‌دار باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه، با اشاره به اینکه در سال‌جاری ابلاغ بودجه‌ به استان‌ها زود‌تر از سال‌های گذشته انجام شده و طبیعتا، عملیات اجرایی زود‌تر از موعد مقرر آغاز شد، گفت: در هفت ماهه نخست امسال، بیش از شش میلیون و ۶۵۰ هزار تن روکش آسفالت در حدود ۸۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های کشور انجام شده است. ضمن اینکه ۴۲ هزار کیلومتر از راه‌ها نیز خط‌کشی شده‌اند.

به گفته وی همچنین، نصب ۹۱ هزار علائم مسیرنما و خطر‌نما، نصب برج نوری و روشنایی نقطه‌ای در ۱۴۵ موقعیت و اجرای شیارهای طولی در ۳۴۰۰ کیلومتر از جاده‌های کشور از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

معاون وزیر راه‌و شهرسازی در پایان سخنان خود آمادگی کامل راهداران در سراسر کشور با تمام تجهیزات و امکانات جهت انجام مأموریت و حضور در راه‌ها به منظور تأمین هرچه بیشتر آرامش سفرهای جاده‌ای را در سال‌جاری از ویژگی‌ قابل شایانی ذکر کرد.

همچنین سردار اسکندر مومنی، رییس پلیس راهور ناجا نیز در این نشست، از کاهش ۶ درصدی کشته‌های ناشی از سوانح و تصادفات در شش ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: بیشترین کاهش کشته‌ها در ماه شهریور بوده است و طبق آمار در شهریور ماه، ۱۶ درصد کاهش تلفات سوانح رانندگی داشته‌ایم که این حاکی از مشارکت و همراهی خوب مردم در این زمینه است.

وی افزود: همچنین در شش ماهه نخست امسال، ۴۵ درصد از تلفات مربوط به موتورسواران و عابران‌پیاده بوده است.
رئیس پلیس راهور ناجا همچنین به انعقاد تفاهم‌نامه‌ پلیس راهور ناجا با وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: افزایش دوربین‌های کنترل هوشمند از جمله مفاد این تفاهم‌نامه بوده است، که طبق آن مقرر است بیش از سی هزار کیلومتر از جاده‌های شریانی کشور به سیستم هوشمند مجهز شوند.

وی افزود: در مرداد ماه ۴۰۰۰ کیلومتر آن اجرایی شد، که امیدواریم ظرف دو سال آینده این طرح تکمیل شود. سردار مومنی در ادامه خاطرنشان کرد: در طرح زمستانه که از ۱۹ آذر آغاز و ۲۵ اسفند خاتمه می‌پذیرد، اولویت پلیس استقرار و چیدمان نیرو‌ها در راه‌ها و استان‌هایی است که بیشترین تلفات در آن‌ها گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز