خبرگزاری کار ایران

بررسی آماری تصادفات در سال ۹۲ نشان داد؛

عدم توجه به جلو و انحراف به چپ علت مهمترین علل وقوع تصادفات فوتی

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۸۴۶

بررسی سهم علل وقوع تصادفات فوتی در سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که عدم توجه به جلو با اختصاص ۳۰.۸ درصد علت تصادفات منجر به فوتی نخستین عامل بوده است.

بررسی آماری تصادفات در سال ۹۲ نشان داد که علت ۷۸.۶ درصد تصادفات منجر به فوت عدم توجه به جلو، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه بوده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، بررسی سهم علل وقوع تصادفات فوتی در سال ۱۳۹۲ نشان می‌دهد که عدم توجه به جلو با اختصاص ۳۰.۸ درصد علت تصادفات منجر به فوتی نخستین عامل بوده است.

همچنین انحراف و تجاوز به چپ با اختصاص ۲۵.۲ درصد و تخطی از سرعت مطمئنه با ۲۲.۶ دو عامل دیگر تصادفات منجر به فوت در سال ۱۳۹۲ بوده‌اند.

بنابر این گزارش عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه سهم ۹ درصدی و عدم رعایت حق تقدم سهم ۵.۶ درصدی در تصادفات منجر به فوت در سال ۱۳۹۲ داشته‌اند.

همچنین در سال ۹۲،۱۰ استان به ترتیب شامل همدان، خراسان شمالی، قزوین، گلستان، کرمان، گیلان، تهران، چهارمحال بختیاری، سیستان و بلوچستان و ایلام بیش از هدف سالیانه برنامه پنجم(کاهش ۱۰ درصدی) در راههای برون شهری و روستایی کاهش داشته اند.

در استان‌های بوشهر، اردبیل، خوزستان، آذربایجان‌غربی، لرستان، مرکزی، زنجان، اصفهان، آذربایجان‌شرقی نیز تصادفات دارای کاهش کمتر از ۱۰ درصد بوده اند ‌در سایر استان ها نیز افزایش تلفات نسبت به سال ۹۱ داشته اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز