خبرگزاری کار ایران

مسکن اجتماعی طرح حمایتی‌ای است

جزییات نحوه اجرای طرح مسکن اجتماعی از زبان معاون آخوندی در گفتگو با ایلنا

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۲۱۰

شهرداری پروانه برای پروژه ساخت و سازی بزرگی را به سرمایه گذاران می‌دهد، منوط بر اینکه سرمایه گذار ۱۰ درصد از آن پروژه خانه سازی را برای افرادی که دولت شناسایی کرده است و جز اقشار کم درامد و ضعیف جامعه هستند، اختصاص دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در امور معماری و شهرسازی با اشاره به جزییات نحوه اجرای طرح مسکن اجتماعی، گفت: اجرای بخشی از طرح مسکن اجتماعی بر عهده نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها است.

پیروز حناچی در گفت‌و‌گو با ایلنا ادامه داد: مسکن اجتماعی طرح حمایتی‌ای است که دولت و نهادهای عمومی از اقشار آسیب پذیر می‌کنند. در این طرح برای مثال شهرداری پروانه برای پروژه ساخت و سازی بزرگی را به سرمایه گذاران می‌دهد منوط بر اینکه سرمایه گذار ۱۰ درصد از آن پروژه خانه سازی را برای افرادی که دولت شناسایی کرده است و جز اقشار کم درامد و ضعیف جامعه هستند، ‌ اختصاص دهد.

وی افزود: ‌ این اتفاقی است که در بسیاری از کشورهای دنیا افتاده و متولی ساخت و ساز مسکن‌های حمایتی، نهادهای عمومی مانند شهرداری‌ها هستند.

حناچی درباره تعداد ساخت و ساز‌های مورد نظر در طرح مسکن اجتماعی، ‌گفت: ‌ در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد واحدهای مسکونی که قرار است در طرح مسکن حمایتی و اجتماعی ساخته شود، ‌ وجود ندارد چراکه این اعداد و ارقام در حد ایده و طرح است‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره افزایش سقف تسهیلات نوسازی بافت فرسوده و اثرات تورمی آن، گفت: ‌ یکی از راه‌های خروج از رکود تحریک بخش مسکن است که قطعا تبعات مثبتی دارد و ممکن است تبعات منفی هم داشته باشد.

وی با بیان اینکه اثرات تورمی آن نگران کننده نیست، ‌ تصریح کرد: اگر به جنبه‌های شهرسازی آن توجه شود، خیلی جای نگرانی نیست، بالاخره این اقدام در جریان است و مقرر شده خانه‌های مقاوم جایگزین خانه‌های آسیب پذیر شوند.

حناچی با بیان اینکه بعد از انقلاب این روش برای خروج رکود رایج شد، گفت: البته با تمهیداتی می‌توان این موضوع را کنترل کرد از جمله مساحت زیربنای واحدهای مسکونی، ‌ تعداد واحدهای مسکونی در هکتار، ‌ تعداد خانوار در هکتار، ‌ اگر این موارد کنترل شوند جای نگرانی نیست.

وی درباره جزییات اجرای طرح مسکن جامع در بافت فرسوده، گفت: هنوز از جزییات اجرای طرح جامع مسکن حمایتی در بافت فرسوده برای عملیاتی شدن اطلاعی ندارم اما تئوری این طرح در واقع حمایت از اقشار کم درامد برای تامین مسکن با استفاده از پتانسیل مدیریت شهری است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: ‌ در این طرح یکی از مکان‌هایی که می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، ‌ پهنه‌هایی است که تحت عنوان بافت فرسوده و آسیب پذیر شناسایی شده است. در این طرح تسهیلات نوسازی و ساخت مسکن به ساکنان این بافت‌ها داده می‌شود.

حناچی همچنین در واکنش به صحبت‌های محمد مهدی تندگویان - عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران مبنی بر اینکه برخی از تخلفات در شهرداری زمانی رخ داده که پیروز حناچی در شهرداری سمت داشته، گفت: ‌این ادعا اساسا واقعیت ندارد چراکه هیچ سمتی در شهرداری نداشتم و پیش از این استاد دانشگاه بودم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز