خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

فعال شدن روند تدوین استانداردهای کنترل کیفیت در مرکز تحقیقات مخابرات

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۷۰۳

دنیای امروز دنیای رقابت است و هیچ تولیدکننده یا بنگاه اقتصادی نمی‌تواند ادعا کند می‌تواند بدون رقابت بازار را بدست آورد و این اقدم تنها از طریق رعایت استاندارد و کیفیت بالا امکان پذیر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هیچ کشوری نیست که متکی به محصولات خود باشد، بنابراین اگر استاندارد رعایت نشود، نه آن محصول می‌تواند شکل بگیرد و نه کارآفرینی خود را در معرض استفاده قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی درهمایش ارتباطات و فناوری اطلاعات و استاندارد، گفت: موضوع جهانی شدن در بخش فرهنگ، اقتصاد، حقوق و سیاست همواره با چالش‌هایی روبرو بوده ولی جهانی شدن استاندارد را هیچگاه نمی‌توان به چالش کشید

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: در عرصه استاندارد یک اجماعی وجود دارد و چهار مقوله کیفیت، استاندارد، رقابت و توسعه را می‌توان در یک مربع چهار ضلعی خلاصه کرد.

واعظی در رابطه با استاندارد سازی اظهار کرد: هیچ کشوری نیست که متکی به محصولات خود باشد، بنابراین اگر استاندارد رعایت نشود، نه آن محصول می‌تواند شکل بگیرد و نه کارآفرینی خود را در معرض استفاده قرار دهد، ارتقا کیفیت و رعایت استاندارد لازم و ملزوم یکدیگر است و اگر بخواهیم کیفیت محصول را بالا ببریم ناچاریم دقیق‌تر استاندارد‌ها را رعایت کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: دنیای امروز دنیای رقابت است و هیچ تولیدکننده یا بنگاه اقتصادی نمی‌تواند ادعا کند می‌تواند بدون رقابت بازار را بدست آورد و این اقدم تنها از طریق رعایت استاندارد و کیفیت بالا امکان پذیر است.

واعظی با بیان آنکه‌ای. سی. تی در دنیا تحولات سریعی دارد سرعت ما نیز باید در این بخش همانند تحولات تکنولوژی باشد، افزود: در سال ۲۰۱۲ صدور گواهی استاندارد چهار درصد افزایش داشته در صورتی که در حوزه آی سی تی این رقم ۱۴ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال ۷۴ دفتر تدوین استاندارد و کنترل کیفیت در مرکز تحقیقات مخابرات راه اندازی گردید، اظهار داشت: متاسفانه طی ۲ تا سه سال اخیر این مرکز تعطیل شده که باید مقدمات بازگشایی آن فراهم شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فعال شدن روند تدوین استانداردهای کنترل کیفیت در مرکز تحقیقات مخابرات، تدوین دانشنامه تخصصی در حوزه آی. سی. تی، تدوین و به روز رسانی استانداردهای ملی، ایجاد رابطه معقول میان استاندارد و نظام تایید نمونه، ضرورت ایجاد و ارتقا آزمایشگاه‌های مرجع تایید نمونه و ایجاد گمرک تخصصی برای ترخیص کالاهای حوزه آی. سی. تی را از جمله پیشنهادهای مورد اقدام در آینده عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز