خبرگزاری کار ایران

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در گفت وگو با ایلنا:

طرح منظومه های روستایی در دستور کار وزارت شهرسازی قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۸۳۸

متن طرح و تجارب جهانی و مبانی نظری و شرح خدمات تهیه شده و به شورای عالی شهرسازی ارائه کرده ایم و وزیر راه و شهرسازی هم دستور داده است که این طرح در دستور کار قرار بگیرد و به زودی وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرای طرح منظومه های روستایی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: متن طرح و تجارب جهانی و مبانی نظری و شرح خدمات تهیه شده و به شورای عالی شهرسازی ارائه کرده ایم و وزیر راه و شهرسازی هم دستور داده است که این طرح در دستور کار قرار بگیرد و به زودی وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

محمدرضا شاملو در گفت و گو با ایلنا ادامه داد: ‌ در طرح منظومه های شهر تنها موضوع ساخت مسکن روستایی مطرح نیست. در واقع در طرح منظومه های روستایی راهبردهای توسعه هر منظومه که محدوده آن هم یک بخش است؛ مشخص و تعریف می شود. اولویت ها و فعالیت ها اقدامات اجرایی مشخص می شود و طرح هادی این اولویت ها جانمایی می شوند که در کدام نقطه روستا چه اتفاق اقتصادی و توسعه ای رخ خواهد داد.

وی با بیان اینکه جموعه اقدامات عمرانی را در روستاهادر دهه های گذشته داشیم و همواره توسعه روستایی را به لحاظ مفهومی مترادف با اقدامات زیربنایی می دانستیم در حالی که توسعه روستایی و توسعه پایدار روستایی مفهومی فراتر از این دارد، ‌گفت: در سال گذشته با اعلام سیاست های مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری محور های اساسی مشخص شد که بر درون زاد بودن اقتصاد، ‌ تامین محصولات کشاورزی و امنیت غذایی تاکید شده بود که نشان می دهد یکی از اساسی ترین و محوری ترین جایگاه های تحقق اقتصاد مقاومتی، روستاها هستند.

شاملو رویکرد بنیاد مسکن در طرح منظومه های روستایی اظهار کرد: تلاش شده در تهیه طرح منظومه های روستایی، ‌ با یک نگاه آمایشی، یک نظام شبکه ای دیده شده باشد و ارتباط شهر و روستا توام در کنار هم باشد و این طرح نگاه برنامه ریزی و توسعه ای در ابعاد مختلف اقتصادی در روستاها دارد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه متن طرح و تجارب جهانی و مبانی نظری و شرح خدمات تهیه شده و به شورای عالی شهرسازی ارائه کرده ایم و وزیر راه و شهرسازی هم دستور داده است که این طرح در دستور کار قرار بگیرد و به زودی وارد فاز عملیاتی خواهیم شد، گفت: فاز مطالعاتی این طرح را به صورت پایلوت در یک روستای استان های مازندران وقزوین با توافق مسئولان استانی را آغاز کرده ایم.
وی با اشاره به اعتبار مورد نیاز این طرح گفت: اعتبار طر

منظومه های روستایی فعلا در حد اعتبارات مطالعاتی است و هنوز اعتبار بالایی ندارد. اعتبار اصلی آن زمانی است که طرح برای مرحله اجرا ابلاغ شود. ‌

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز