خبرگزاری کار ایران

محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تله‌کام مطرح کرد؛

نتایج بررسی وضعیت پارازیت با هفت امضا برای رئیس جمهور ارسال شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۲۲۶

جلسات متعددی با وزیر بهداشت، وزیر دفاع، رییس سازمان محیط زیست و چند بخش مرتبط دیگر داشته‌ایم و این مساله از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز در حال پیگیری است و این سازمان در تهران برخی نقاط که گفته می‌شد میزان تشعشعات آن بالا است مورد بررسی قرار داده و به تهیه گزارش‌های میدانی پرداخته است؛ در نهایت نتایج بررسی‌های صورت گرفته با هفت امضا برای ریاست محترم جمهوری ارسال شد

وزیر ارتباطات گفت: وزارت ارتباطات در امر کاهش سرعت وایبر دخالتی نداشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دکتر محمود واعظی در حاشیه مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه تله‌کام در جمع خبرنگاران درباره صحبتهایی مبنی بر اینکه وزارت ارتباطات طی روزهای گذشته سرعت وایبر را کاهش داده است، گفت: هیچ کندی روی وایبر ایجاد نشده و ما چنین قصدی نداریم.

وی افزود: البته از نظر منافع اقتصادی اگر قرار باشد فعالیت‌های وایبر ادامه داشته باشد درآمدهای ما کم می‌شود اما با این حال ما از سوی ما کندی خاصی روی این شبکه ایجاد نشده است.

واعظی درباره زمان حل مشکلات اینترنت و موبایل مردم نیز اظهار کرد: این موضوع یکی از سیاستهای جدی وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات است چرا که مساله کیفیت خدمات به مردم مربوط می‌شود و بر همین اساس اپراتورها به طور دائم رصد می‌شوند و این رصدها در آینده نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره خدمات شرکت‌های اینترنتی اظهار کرد: با پیگیری‌های ما این شرکتها موظف به ارائه تخفیف ۲۰ درصدی به مردم شده اند و کیفیت آنها نیز به نسبت گذشته کمی بهبود پیدا کرده است. اما همچنان این شرایط برای ما راضی کننده نیست و ما به مردم اعلام کرده‌ایم که می توانند شکایات خود نسبت به کیفیت سرویس و اختلالات از طریق سامانه تلفنی ۱۹۵ اطلاع رسانی کنند.

وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت پیگیری وضعت پارازیت‌ها نیز توضیح داد: دراین زمینه جلسات متعددی با وزیر بهداشت، وزیر دفاع، رییس سازمان محیط زیست و چند بخش مرتبط دیگر داشته‌ایم و این مساله از سوی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز در حال پیگیری است و این سازمان در تهران برخی نقاط که گفته می‌شد میزان تشعشعات آن بالا است مورد بررسی قرار داده و به تهیه گزارش‌های میدانی پرداخته است؛ در نهایت نتایج بررسی‌های صورت گرفته با هفت امضا برای ریاست محترم جمهوری ارسال شده که هنوز از موضع گیری و عملکرد ریاست جمهوری دراین خصوص اطلاعی نداریم اما تا آنجا که من می دانم میزان تشعشعات در برخی نقاط کاهش هم پیدا کرده است.

واعظی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ارائه مجوز IP مدیا که قرار بود هفته گذشته برای یک شرکت خصوصی صادر شود اما این اتفاق نیفتاد، اظهار کرد: درباره IP تی وی آنچه با وزارت ارتباطات مرتبط است این که مردم باید بتوانند در منزل از خدمات مختلف برای تماشای فیلم‌های سینمایی، آموزشی و… اقدام کنند به همین دلیل ما در سه جلسه در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اصول حاکم بر این حوزه را تصویب کردیم و اکنون آمادگی مذاکره با شرکتهای مرتبط با این بخش را که با وزارت ارشاد نیز هماهنگ هستند داریم. هفته گذشته نیز مجوزی که قرار بود صادر شود به دلیل برخی مسائل فنی با تاخیر مواجه شد که ما منتظر حل این مشکلات هستیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز