خبرگزاری کار ایران

رگولاتوری اعلام کرد؛

مشترکان وایمکس ۱.۲ میلیون نفر شد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۳۰

اپراتورهای دارای پروانه وایمکس مطابق با پروانه، تعهدات خود را در پوشش سرویس وایمکس در کشور به نتیجه رسانده‌اند.

به گفته مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات رگولاتوری، تعداد مشترکان وایمکس در کشور به یک میلیون و دویست هزار مشترک رسیده و این رقم رو به افزایش است.

به گزارش ایلنا، علیرضا اصغریان در این باره اظهار داشت: اپراتورهای دارای پروانه وایمکس مطابق با پروانه، تعهدات خود را در پوشش سرویس وایمکس در کشور به نتیجه رسانده‌اند.

وی با اشاره به برخی اصلاحیه‌ها و الحاقیه‌های پروانه اپراتوری وایمکس گفت: کمیسیون تنظیم مقررات در قالب اصول حاکم بر تغییرات پروانه اپراتورهای وایمکس نحوه ارتقاء پروانه فعالیت این اپراتورها را بررسی و تصویب کرد.

مدیر کل دفتر نظارت بر سرویس‌های فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای ارتقاء پروانه اپراتورهای وایمکس متقاضی به ارائه فناوری‌های بالاتر از قبیل TD - LTE در کشور اقدام کرده است.

او ابراز کرد: با انجام این اصلاحیه‌ها کیفیت سرویس وایمکس در کشور افزایش یافته و همچنین هزینه‌های آن کاهش می‌یابد.

اصغریان با بیان اینکه پوشش سرویس وایمکس در کشور مطابق با پروانه صورت گرفته است افزود: یکی از اپراتورها با تغییراتی که داشته به پوشش صد درصدی در مراکز استان‌ها رسیده است.

وی با بیان اینکه ارائه نسل‌های سوم و چهارم به اپراتورهای تلفن همراه تاثیری در توسعه وایمکس در کشور نخواهد گذاشت گفت: فناوری فیکس وایرلس برود‌باند(وایمکس) در جهان نشان داده که متقاضیان خود را داشته و توسعه موبایل برود‌بند(فناوری شبکه نسل سوم بر روی تلفن همراه) تاثیری روی تعداد مشترکان این فناوری ندارد.

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی می‌تواند به اپراتورهای وایمکس متقاضی برای استان‌هایی که در آن حضور ندارند با شرایط مزایده قبلی اجازه فعالیت بدهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز