خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره انجمن ریلی کشور در گفت‌و‌گو با ایلنا:

دولت نظر بخش خصوصی را هم در نرخ گذاری جویا شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۰۹

در حال حاضر دولت نظر بخش خصوصی را در تعیین نرخ بلیت قطار نمی‌پرسد و معتقدم خلا یک شورا یا کمیته‌ای چند وجهی برای نرخ گذاری و بررسی مشکلات ناوگان ریلی با حضور دولت و بخش خصوصی احساس می‌شود.

رییس هیات مدیره انجمن ریلی کشور با اشاره رتبه بندی کردن شرکت‌های قطارهای مسافری، گفت: با رتبه بندی شرکت‌ها قیمت بلیت هر شرکت براساس نوع خدماتی که ارائه می‌دهد، ‌ مشخص می‌شود.

هوشنگ سوهانی‌گر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه چندین پارام‌تر در رتبه بندی شرکت‌های قطارهای مسافری تاثیر گذار است، ‌ اظهار کرد: ‌ یکی از پارامترهای مهم در رتبه بندی شرکت‌های مسافری؛ نو سازی ناوگان و تغییر دکوراسیون و زیباسازی فضا و افزایش کیفیت سرویس دهی‌ها است.

وی با تاکید براینکه در رتبه بندی شرکت‌ها تشویق و تنبیه باید در کنار هم باشند، گفت: درطرح رتبه بندی و ستاره کردن شرکت‌ها دولت باید سد تشویقی وتنبیهی در نظر بگیرد و قیمت بلیت شرکت‌های ۵ ستاره با یک ستاره باید فرقی از هم داشته باشد یا برای شرکت‌های ۵ ستاره تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

سوهانی گر با اشاره به لزوم تشکیل کمیته یا شورای نرخ گذاری با حضور بخش خصوصی و دولتی، اظهار کرد: در حال حاضر دولت نظر بخش خصوصی را در تعیین نرخ بلیت قطار نمی‌پرسد و معتقدم خلا یک شورا یا کمیته‌ای چند وجهی برای نرخ گذاری و بررسی مشکلات ناوگان ریلی با حضور دولت و بخش خصوصی احساس می‌شود.

سوهانی گر با اشاره به افزایش قیمت بلیت قطار که قرار است که از نیمه دوم مهر ماه اعمال شود، گفت: هنوز درصد افزایش قیمت بلیت مشخص نیست و به بخش خصوصی هم چیزی اعلام نشده است اما قیمت‌های جدید باید هزینه‌های سربار شرکت‌ها را پوشش دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز