خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در مجمع بزرگترین صندوق زمین و ساختمان:

ایجاد صندوق زمین و ساختمان موجب افزایش کیفیت ساختمان‌های احداثی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۴۱

سرمایه‌گذاران و خریداران اوراق صندوق از مزیت امنیت و انضباط و قاعده‌مندی مالی این صندوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه ایجاد صندوق زمین و ساختمان موجب افزایش کیفیت ساختمان‌های احداثی می‌شود گفت: سرمایه‌گذاران و خریداران اوراق صندوق از مزیت امنیت و انضباط و قاعده‌مندی مالی این صندوق‌ها بهره‌مند خواهند شد.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان ملی زمین و مسکن، مجمع صندوق زمین و ساختمان آویشن با حضور پژمان معاون وزیر راه وشهرسازی و اعضای هیات مدیره سازمان و نمایندگان سازمان بورس اوراق بهاء دار و ارکان صندوق برگزار شد.

سید محمد پژمان با اعلام حمایت وزارت راه و شهرسازی از تشکیل صندوق های زمین و ساختمان، ایجاد این صندوق ها را در اجرای قوانین و مقررات قانونی مورد عمل آن وزارتخانه، و سیاست های دولت و وزارت راه و شهرسازی برای افزایش کیفیت ساختمان های احداثی، اتمام به موقع پروژه های ساختمانی و استفاده از ظرفیت های بورس برای تجهیز پس انداز های خرد مردمی وهدایت آنها برای تامین مسکن مورد نیاز کشور دانست.

وی افزود: سرمایه گذاران و خریداران اوراق صندوق نیز از مزیت امنیت و انضباط و قاعده مندی مالی و فنی این صندوق ها بهره مند خواهند شد، ضمن آنکه این میزان از شفافیت و برنامه محوری در اجرای پروژه های ساختمانی برای اولین بار در کشور و از طریق صندوق های سرمایه گذاری زمین و ساختمان تجربه می شود.

پژمان خاطر نشان کرد که هزینه های ساخت و اجرای پروژه باتوجه به مزیت های این صندوق ها از روز اول به صورت شفاف

به عموم علاقمندان اعلام می گردد و امکان نظارت مستمر و رصد همه جانبه فعالیت های صندوق را ممکن می سازد.

صندوق آویشن به عنوان بزرگترین صندوق زمین وساختمان، اولین صندوقی است که عرضه اولیه واحدهای سرمایه گذاری آن و سپس معاملات ثانویه اوراق صندوق در تالار معاملات بورس انجام می شود.

راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان در اجرای بند(۱) ماده ۱۴ قانون ساماندهی حمایت از تولید و عرضه مسکن و در راستای تاکید دولت محترم و سیاست های وزارت راه و شهرسازی برای استفاده از روش های نوین تامین مالی پروژه های ساختمانی است.

صندوق های زمین و ساختمان، برای پروژه ساختمانی معین، با کسب مجوز تاسیس و فعالیت از سازمان بورس تشکیل می شوند، در این ساز و کار مستندات مالکیتی و پروانه ساختمانی پروژه و سوابق ملک و ظرفیت های آن مورد رسیدگی قرار گرفته و سپس طرح توجیه اقتصادی مناسب براساس طراحی و مفاهیم فنی پروژه، تهیه و به سازمان بورس تقدیم می شود. سازمان بورس با رسیدگی به اسناد، سوابق و توجیه پذیری فنی، مالی و اقتصادی پروژه و احراز آن با تشکیل صندوق موافقت نموده، موافقت اصولی صادره را به موسسان ابلاغ می نماید. پس از ابلاغ موافقت اصولی و تقدیم اطلاعات تفضیلی و تکمیلی، موسسان مجوز تشکیل و ثبت صندوق را دریافت می دارند. سپس اسناد مالکیت پروژه به نام صندوق انتقال یافته و با تمهید مقدمات و تشریفات قانونی مقرر و اخذ مجوز نهایی بورس، اوراق صندوق برای پذیره نویسی عموم، از طریق فرابورس عرضه می شود.

البته همانگونه که اشاره شد به لحاظ توجیه پذیری بالا و حجم و گستردگی صندوق آویشن، و موافقت بورس، اوراق این صندوق در تالار معاملات بورس عرضه خواهد شد.

پس از سخنان پژمان و اعلام رسمیت جلسه وانتخاب هیات رئیسه مجمع، اساسنامه و امیدنامه صندوق تصویب و ارکان صندوق انتخاب شد.

در ادامه باقر تبار مدیرنظارت بر نهادهای مالی بورس، ضمن استقبال از اقدام وزارت راه و شهرسازی در حمایت از راه اندازی صندوق های زمین و ساختمان، تاکید نمود که سازمان بورس آمادگی دارد که طرحهای دارای توجیه مالی، اقتصادی و فنی که توسط ارکان ذیصلاح و شرکتهای معتبر و خوشنام به تشخیص این سازمان اجرا و نظارت گردد و دارای شرایط قانونی باشند مجوز تشکیل صندوق زمین و ساختمان را اعطاء نماید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز