خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر خبر داد؛

ساخت پنج شناور جمع‌آوری آلودگی‌ نفتی منطقه خلیج فارس در بندرعباس

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۵۴۲

پنج شناور بزرگ جمع‌آوری آلودگی‌ نفتی منطقه خلیج فارس در بندرعباسساخته می شود.

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی‌ از ساخت پنج شناور بزرگ جمع‌آوری آلودگی‌ نفتی منطقه خلیج فارس در بندرعباس خبر داد.

‌به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا کبریایی‌ که به منظور بازدید از پروژه ساخت این پنج شناور به پایتخت اقتصادی ایران سفر کرده بود، بیان کرد: ساخت این شناورها از سه سال پیش به سفارش سازمان بنادر و دریانوردی کشور در مجتمع کشتی سازی و فراساحل ایران(ایزوایکو) آغاز شده است.

وی ادامه داد: یکی از این شناورها «دریا پاک» نام دارد که به عنوان بزرگترین شناور جمع‌آوری آلودگی نفتی در خاورمیانه و منطقه خلیج فارس، با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیون یورو در مراحل پایانی ساخت است که پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

به گفته کبریایی، این شناور با آبخوری حدود ۴ متر و سرعتی معادل ۱۶ گره دریایی، یکی از مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین شناورهایی است که در صورت بروز آلودگی نفتی بزرگ، می‌تواند در سریع‌ترین زمان ممکن، برای جمع آوری لکه‌ها و پاکسازی آب‌های آلوده مورد استفاده قرار گیرد.

معاون توسعه و تجهیز سازمان بنادر و دریانوردی کشور افزود: از سوی دیگر چهار فروند بارج «پاک بوم» ۴ تا ۷ نیز با اعتبار ۱۵۰ میلیارد ریال برای جمع آوری آلودگی نفتی دردست ساخت است.

وی گفت: این چهار شناور هم اکنون با بیش از ۸۰ درصد پیشرفت، پس از انجام آزمایش‌های نهایی، بهمن ماه سال جاری وارد آبهای خلیج فارس می‌شوند.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی‌ تأکید کرد: در حال حاضر، شناورهای جمع آوری آلودگی‌های نفتی و همچنین شناورهای مسافری پیشرفته به همت صنعتگران ایرانی و با بهره گیری از توان فنی و دانش بومی متخصصان داخلی ساخته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز