خبرگزاری کار ایران

مدیر شبکه یک سیما خبر داد:

باید درباره اقوام مختلف سریال بسازیم

کد خبر : ۱۵۸۱۳۱

امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که ما سریال پایتخت را برای اقوام گوناگون بسازیم زیرا ما کشور اقوام هستیم ونمی توانیم به ویژگی‌های قومی کشورمان بی‌تفاوت باشیم.

ایلنا: محمد رضا فرجی مدیر شبکه اول سیما از لزوم ساخت سریالهای با محوریت اقوام مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا محمدرضا فرجی مدیر شبکه یک سیما در مراسم تجلیل از عوامل سریال پایتخت طی سخنانی باتشکر از سازندگان این سریال و همچنین اهالی رسانه که از سریال پایتخت سه حمایت کردند گفت: امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که ما سریال پایتخت را برای اقوام گوناگون بسازیم زیرا ما کشور اقوام هستیم ونمی توانیم به ویژگی‌های قومی کشورمان بی‌تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: از طریق این سریال‌ها ست که می‌توان در باره مسائل فرهنگی حرف زد و درباره فرهنگ بومی قومیت‌ها حرف زد و همه را زیر پرچم جمهوری اسلامی ایران آورد ما با آگاهی کامل سراغ این موضوع و این گویش رفتیم.

حجت الاسلام و المسلمین شهاب مردای رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری با تشکر از سازندگان این سریال گفت: این سریال به دنبال تحکیم خانواده است وامیدوارم تعدادساخت این سریال‌ها زیاد شود.

وی ادامه داد: خوشحالم که مردم این سریال را پسندیدند و باید امروز خوشحال بود وخدارا شکر کرد که مردم سریالهای خودمان را می‌پسندند.

وی ادامه داد: خیالمان راحت است که اینجامعه در سالهای آینده نسبت به پدر وپدر بزرگ خود احترام می‌گذارد واین امر نتیجه ساخت چنین سریالهایی است مدیران سیما برنامه ریزی کرده‌اند تا این خروجی‌ها به وجود آید و در سریال‌ها به خانواده‌ها توجه شود و امروز توجه به خانواده جواب داده است.

مرادی با اشاره به برگزاری مراسم تشکر از عوامل این سریال گفت: باید فرهنگ تشکر را درکشور زیاد کنیم زیرا در طول این سال‌ها به اندازه کافی با هم جدال داشته‌ایم و افشاگری کرده‌ایم و اینکه امروز مردم سریالی همچون پایتخت سه را می‌پسندند یعنی اینکه حالشان خوب است.

شهاب مرادی با اشاره به مشکلاتی که عوامل این سریال داشتند گفت: متاسفانه بعضی‌ها با عوامل و بازیگران این سریال رفتار درستی نداشتند چرا باید زمانی که تنابنده در پایتخت دو نماز می‌خواند به او اس‌ام اس بزنند که چرا در تلویزیون نماز خواندی و یا وقتی خمسه علاقه‌اش را به امام رضا(ع) نشان می‌دهد مورد انتقاد قرار بگیرد این موارد در پشت صحنه سریال‌ها وجود دارد و هر چند تلخ است اما و اقعیت دارد.

وی ادامه داد: ما اینجا وظیفه داریم که تشکر کنیم زیرا باید فرهنگ تشکر و مهربانی را گسترش دهیم.

شهاب مرادی افزود: یادم می‌آید زمانی مردم از سریالهای فارسی ۱ و سریالهای ترکیه‌ای خوششان می‌آمد البته سریالهای ترکیه‌ای سری اول مانند کلید اسرار خوب بود اما سریالهای بعدی آن‌ها خوب نبود.

وی ادامه داد: اینکه مردم از سریالهای ترکیه‌ای خوششان بیاید جای تاسف دارد وبسیار خطرناک است اما امروز مردم از سریالهای خودمان خوششان می‌آید و می‌پسندند.

علیرضا دبیر عضو شورای شهر نیز گفت: بازی بازیگران این سریال به خصوص تنابنده بسیار خوب بود من اولین ورزشکاری بودم که پرچم را گرفتم و در سالن چرخاندم به همین د لیل از این کار تنابده بسیار خوشحال شدم.

وی ادامه داد: گروهی معتقد بودند این سریال برای کشتی تصویر خوبی ارائه نکرد اما اصلا این طور نیست و تصاویر خوبی از کشتی دیده شد واتفاقات خوبی برای کشتی افتاد و من بابت این کار از مقدم تشکر می‌کنم زیرا با این سریال علاقه مندان به کشتی بیشتر می‌شوند همچنین من خودم یازده سال با مازندرانی‌ها زندگی کردم و زندگی آن‌ها دراین سریال خوب از کار در آمده بود.

علیرضا رضایی نیز دو بنده‌های کشتی خود را تقدیم عوامل مجموعه پایتخت کرد که این کار توسط عباس جدید اهدا شد.

در این برنامه افرادی همچون مرتضی طلایی، حجت الاسلام طاهری، عباس جدیدی، حمید سوریان، علیرضا رضایی، علیرضا دبیر و صافی مدیر سابق شبکه سه و فرهنگسرای رسانه و جمع زیادی از اصحاب رسانه حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز