خبرگزاری کار ایران

مهدی فرجی:

جشنواره تلویزونی جام جم باید به مهمترین جشنواره تلویزیونی منطقه تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۸۴

جشنواره تلویزونی جام جم باید به مهم‌ترین جشنواره تلویزیونی منطقه و بعد بین المللی تبدیل شود کما اینکه اکنون در منطقه نیز حائز اهمیت است.

ایلنا: نشست خبری سومین جشنواره تلویزیونی جام جم با حضورمهدی فرجی دبیر جشنواره و علی ستوده نیا مدیر روابط عمومی در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر جشنواره با بیان اینکه در ۲ دوره قبلی هر بار آثار در ۳ بخش با یکدیگر رقابت می‌کردند، گفت سال‌های گذشته آثار تله فیلم، سریال، مسابقه، کودک و نوجوان و مستند با یکدیگر رقابت می‌کردند اما دیدیم اگر هر سال بخواهیم در ۴ بخش جلو برویم ممکن است ۴ یا ۵ سال یکبار نوبت به ارزیابی برخی ساختار‌ها برسد. بنابراین امسال جشنواره را در ۶ بخش برگزار می‌کنیم و طبق وعده‌ها بخش بین الملل را نیز خواهیم داشت.
وی در ادامه افزود: در بخش بین الملل جشنواره آثاری که از دیگر کشور‌ها در جشنواره شرکت داده می‌شوند که در همه ساختار‌ها و با موضوع بیداری اسلامی و مقاومت با یکدیگر رقابت می‌کنند.
علی ستوده نیا در ادامه خاطرنشان کرد: جلسات معارفه داوران و تحکیم احکام آن‌ها را برگزار کردیم و به جز بخش سریال، داوران بخش‌های دیگر جلسات خود را آغاز کرده امسال ممکن است اختتامیه داشته باشیم یک بار برگزیدگان آثار پویانمایی، مستند فیلم تلویزیونی و برنامه گفتگو محور را معرفی کنیم و در اختتامیه دیگری برگزیدگان بخش سریال و تقدیرهای ویژه خود را داشته باشیم. البته این موضوع هنوز قطعی نیست.
وی همچنین یادآور شد: امسال از اصحاب رسانه در پایان جشنواره تجلیل خواهد شد و در خصوص تأثیرات جشنواره توضیح داد ما از داوران خواهش کردیم به جز قضاوت آثار جهت معرفی برای جشنواره، آسیب‌شناسی نیز داشته باشند و نتایج را در اختیار دبیران قرار دهند تا نقاط ضعف و قوت مشخص شود.
فرجی با بیان اینکه ۳۰۰ اثر در بخش بین الملل به دبیرخانه رسیده، افزود: ۱۰ درصد این آثار به بخش مسابقه راه پیدا می‌کند. تصمیم گرفته‌ایم در سال اول بین المللی کردن جشنواره، هیچ یک از آثار داخلی را در این بخش شرکت ندهیم. در بخش گفتگو محور ۸۳ اثر، پویا نمایی ۱۶ اثر، مستند ۶۵ اثر، سریال ۲۱ اثر و فیلم‌های تلویزیونی ۴۵ اثر برای رقابت انتخاب شدند.
دبیر سومین جشنواره جام جم همچنین گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ۱۴ دی‌ماه و ۲۵ دی‌ماه اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد. از طریق برگزاری جشنواره فهمیدیم مثلا در یک ژانر تعداد آثار کمتری تولید شده است در حالیکه در شرایط فعلی کشور ضروری است آثار بیشتری در آن موضوع خاص تولید شوند. ما این یافته‌ها را در سیاست‌هایمان اعمال کرده‌ایم.
وی در پاسخ به اینکه چرا سریال‌ها به صورت موضوعی داوری می‌شوند، تصریح کرد: از آنجایی که ما یک دوره ۹ ساله ارزیابی می‌کنیم امکان قیاس همه ژانر‌ها و موضوعات با هم وجود ندارد از این رو به قیاس موضوعی دست زده و امسال آثار دفاع مقدسی رقابت می‌کنند.
فرجی همچنین گفت: جشنواره تلویزونی جام جم باید به مهم‌ترین جشنواره تلویزیونی منطقه و بعد بین المللی تبدیل شود کما اینکه اکنون در منطقه نیز حائز اهمیت است.
فرجی در خصوص افزودن بخش انتخاب‌های مردمی به جشنواره توضیح داد: این موضوع برای ما اهمیت دارد. شاید برای تسهیل این امر پخش برخی از آثار را از ۱۵ آذرماه آغاز کنیم و از مردم بخواهیم نظر دهند. اما باید راهی پیدا کنیم که بر حق کسی اجحاف نشود و دنبال چنین راهکاری هستیم.
وی در پایان به معرفی داوران بخش بین الملل پرداخت و گفت: آیدا شلافر از سوئیس، ناصر اخضر از لبنان و ریاض شاهین از فلسطین داوران بین المللی جشنواره ما هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز