خبرگزاری کار ایران

ربیعی در پاسخ به ایلنا:

تاکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر واکسن آنفولانزا دریافت کردند/ افراد بالای ۶۵ سال و کودکان در مرحله بعدی هستند

asdasd
کد خبر : ۹۷۸۷۴۲

سخنگوی دولت با بیان اینکه به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بیماران صعب العلاج، خانم های باردار و پرسنل بهداشت و درمان که در خط مقدم هستند واکسن تزریق شده است، تاکید کرد که افراد بالای ۶۵ سال و کودکان در مرحله دوم هستند.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری امروز خود در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا درباره روند ارائه واکسن آنفولانزا، با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای جهان به لحاظ جغرافیایی و آب و هوایی زمان طلایی تزریق واکسن متفاوت است، گفت: بنا به نظر معاونت ذیربط وزارت بهداشت زمان مناسب ما تا نیمه آذرماه ادامه دارد، البته به این معنی نیست که بعد از آذر ماه دیگر تاثیر نداشته باشد، اما برای پیشگیری افراد پرخطر باید تا نیمه آذر تزریق را انجام دهند. افراد پرخطر در برخی از کشورهای اروپایی تا اواخر نوامبر که به حدود نیمه آذرماه نزدیک است از تزریق واکسن توسط دولت به صورت مجانی بهره‌مند خواهند بود، اما بعد از آن بیمه‌ها پوششی در آنجا نخواهند داد، بنابراین این فرصت طلایی همچنان باقی است ما تا پایان مهر ماه ده برابر سال گذشته تزریق واکسن خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تاکنون به یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از بیماران صعب‌العلاج، خانم‌های باردار و پرسنل بهداشت و درمان که در خط مقدم هستند واکسن تزریق شده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که بر اساس تحلیل‌های آماری یک میلیون و سیصد هزار زن باردار داشته باشیم که مقداری از آن‌ها باقی مانده و هنوز واکسن دریافت نکرده‌اند که پوشش داده خواهد شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی خودشان را جزو بیماری‌های صعب العلاج می‌داند و برای تزریق واکسن مراجعه می‌کنند، اظهار داشت: بیماری‌های صعب العلاج معیارهایی دارند که بر آن اساس تشخیص داده می‌شوند؛ برخی افرادی که آلرژی داشته یا نتفورمین مصرف می.کرده‌اند برای دریافت واکسن مراجعه کرده‌اند، اینها بیماری صعب‌العلاج محسوب نمی‌شود.

وی ادامه دهد:  واردات بعدی خود را برای افراد بالای ۶۵ سال گذاشتیم که با ارز دولتی فروخته می‌شود؛ همچنین به بچه‌های شش ماه تا ۵ سال واکنش تزریق می‌شود. بنابراین این کار با جدیت دنبال می‌شود و نگرانی وجود ندارد برای بیماران صعب‌العلاج و زنان باردار در مرحله اول تزریق انجام می‌شود و برای افراد سالمند بالای ۶۵ سال و کودکان ۳ تا ۵ سال نیز در مرحله دوم تزریق انجام خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز