خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی رئیس جمهور:

باید عقلانیت را حاکم کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۹۰۲

اگر معاملات پشت پستو و بعضا تلفنی صورت گیرد نه به نظام مالیاتی کار دارد و نه مشکلات دیگری به وجود می‌آید اما برای تولید ممکن است مشکلات متعددی ایجاد شود که باید این مسئله حل‌وفصل شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: اگر معاملات پشت پستو و بعضا تلفنی صورت گیرد نه به نظام مالیاتی کار دارد و نه مشکلات دیگری به وجود می‌آید اما برای تولید ممکن است مشکلات متعددی ایجاد شود که باید این مسئله حل‌وفصل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، محمد شریعتمداری معاون اجرایی و جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور شب گذشته در نشست تخصصی قمی‌های مقیم خارج از کشور که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد پس از شنیدن سخنان و دغدغه‌های تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران قمی اظهار داشت: در چنین جلساتی بیشتر شنونده هستیم و مطالب را به صورت مکتوب دسته‌بندی کرده و به مراجع ذی‌صلاح منتقل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران عزیز در کنار همه انتقادهایی که مطرح می‌کنند خودشان با مشکلات جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب آشنا هستند، گفت: نظام سیاست‌گذاری کشور که سی‌وشش سال از آن می‌گذرد نظام جوانی است و طبیعی است اگر برخی از این مشکلات وجود داشته باشد.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در شروع حاکمیت جمهوری اسلامی جوان‌هایی بودیم که بر سر کار آمدیم و کار خود را با سعی و خطا جلو آوردیم و امروز چرخ گردون گشته تا به اینجا رسیدیم؛ دولت تدبیر و امید بر این باور است که باید عقلانیت را حاکم کنیم.

وی گفت: شما سرمایه‌گذاران اسامی برخی سازمان‌های دولتی از جمله سازمان مالیات، صنعت معدن و تجارت را به عنوان مشکلات سرمایه‌گذاری نام بردید در حالیکه باید توجه داشتیم یک طرف این قضیه قوه قانون‌گذاری کشور است و اگر مالیات بر ارزش افزوده تبدیل به مشکلی برای شما شده باید از طریق همین قانون فضای کسب‌وکار اصلاح شود؛ از این رو باید با قوه قانون‌گذاری کشور هم این مسئله مطرح شود.

شریعتمداری با بیان اینکه برای تولید کفش آهنین نیاز است، گفت: قطعا اگر معاملات پشت پستو و بعضا تلفنی صورت گیرد نه به نظام مالیاتی کار دارد و نه مشکلات دیگری به وجود می‌آید اما برای تولید ممکن است مشکلات متعددی ایجاد شود که باید این مسئله حل‌وفصل شود.

وی گفت: ما با کمال افتخار فکر می‌کنیم حل مشکلات سرمایه‌گذاری با سیاست‌های تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب صورت خواهد گرفت و حیات کشور در گروی حمایت سرمایه‌گذاران توسعه کارآفرینی و ساخت ثروت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز