خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

ادغام وزارت جهادکشاورزی و سازمان محیط زیست به مصلحت نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۷۹

در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی در مراکز استان‌ها نزدیک ۱۵۰ هزار تن مرغ ذخیره داریم. قیمت این مرغ هم هر کیلو ۵۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده که تحویل تولیدکنندگان عمده می‌شود و در میادین میوه تره و بار با افزایش حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومان مرغ منجمد به مردم عرضه می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ادغام وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت از محیط زیست به مصلحت نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود حجتی در پایان جلسه امروز هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در مورد آخرین اقدامات دولت برای تامین مرغ گفت: در سردخانه‌های شرکت پشتیبانی در مراکز استان‌ها نزدیک ۱۵۰ هزار تن مرغ ذخیره داریم. قیمت این مرغ هم هر کیلو ۵۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده که تحویل تولیدکنندگان عمده می‌شود و در میادین میوه تره و بار با افزایش حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومان مرغ منجمد به مردم عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه روند تولید مرغ خوب بوده است، اظهار داشت: مردم هم این روزها برای تامین نیاز شب عید خود به بازار مراجعه کردند. در روز گذشته در میدان بهمن که از مراکز عمده تولید مرغ است حدود ۳۰۰ یا ۴۰۰ تومان قیمت مرغ کاهش پیدا کرده است. امیدواریم این رقم به مبلغ منطقی خود در روزهای آینده برسد البته مرغ کشتار روز هم به اندازه کافی عرضه خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه مرغ منجمدی که شرکت پشتیبانی توزیع می‌کند تماما تولید داخل است، تصریح کرد: شرکت پشتیبانی امور دام موظف است وقتی به هر دلیلی در بازار عرضه بیش از تقاضا می‌شود برای تثبیت قیمت مرغ محصول مرغ اضافی را جمع‌آوری کنند و اگر احساس شود قیمت مرغ در بازار دچار التهاب شده برای تنظیم بازار این مرغ را عرضه می‌کنیم.

حجتی ادامه داد: در تولید هم نظاماتی پیش‌بینی می‌کنیم که با توجه به تقاضا و میزان صادرات خط زنجیره تولید طوری باشد که متناسب با عرضه بوده و خیلی انحراف از معیار نداشته باشد.

وی در مورد ادغام سازمان حفاظت از محیط زیست و وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: این موضوع هم اکنون در مجلس به صورت یک طرح مطرح شده است و دولت اظهار نظری نکرده است. به هر حال مجلس هم اختیارات و مقرراتی دارد و کار خود را انجام می‌دهد اما نظر شخصی من این است که سازمان محیط زیست یک سازمان فرابخشی است و یک دستگاه اجرایی صرف نیست.

وزیر جهاد کشاوری افزود: این سازمان بیشتر مسئولیت نظارت، پایش، دیده‌بانی و پیگیری استانداردهای زیست محیطی و اعمال آنها را برعهده دارد اما وزارت جهاد کشاورزی عمدتا یک دستگاه اجرایی است بنابراین به نظر می‌رسد که ادغام این دو سازمان خیلی به مصلحت نباشد.

حجتی در مورد تخلفات شرکت کامپوست خاطرنشان کرد: این موضوع به دوره دولت یازدهم برنمی‌گردد اما در دروه گذشته فردی مجوزهایی دریافت کرده بود وقتی ما روی کار آمدیم متوجه شدیم که وی خارج از دایره مسئولیت خود عمل کرده بنابراین سریعا موضوع را دنبال کردیم و مجوز مربوطه لغو شد. این پرونده هم‌اکنون در دستگاه قضایی پیگیری می‌شود که البته همکاران ما نیز هماهنگی‌ها را با دستگاه قضا در مورد این پرونده دارند اما از آخرین جزئیات این پرونده اطلاعی ندارم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز