خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در دیدار رییس مجلس اعلای عراق:

مجلس اعلا می‌تواند نقشی سازنده و اثرگذار در روند تحولات عراق داشته باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۶۳

مردم عراق در حقیقت به نیابت از همه مردم دنیا در حال مبارزه با داعش هستند، همه کشورها باید از مردم عراق در این زمینه حمایت کنند.

اسحاق جهانگیری با تاکید برظرفیت و توانمندی علمی و سیاسی بالای رییس مجلس اعلای عراق تصریح کرد: مجلس اعلا می‌تواند نقشی سازنده و اثرگذار در روند تحولات عراق داشته باشد.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در ادامه برنامه‌های خود در سفر به کشور عراق، ظهر امروز(سه‌شنبه) در دیدار سیدعمار حکیم، رییس مجلس اعلای عراق با اشاره به نقش پراهمیت مرجعیت شیعه در ناکام گذاشتن داعش تصریح کرد: یکبار دیگر نقش مرجعیت شیعه در تاریخ بر همگان مشخص شد و بر همگان آشکار گردید که فتوای مرجعیت شیعه چگونه می‌تواند در بزنگاه‌ها موثر باشد و همه بخوبی دیدند که این فتاوا چگونه توانست مردم را به صحنه آورد تا توطئه داعش را خنثی کند.

معاون اول رییس جمهور از پدیده داعش به عنوان جریانی خطرناک یاد کرد و گفت: داعش امروز بدنبال لطمه زدن به اعتبار اسلام است و در تمام دنیا چهره اسلام را چهره‌ای خشن جلوه می‌دهد.

وی با بیان اینکه مردم عراق در حقیقت به نیابت از همه مردم دنیا در حال مبارزه با داعش هستند، گفت: همه کشورها باید از مردم عراق در این زمینه حمایت کنند.

جهانگیری در ادامه با تاکید بر اهمیت گسترش روابط اقتصادی میان ایران و عراق اظهار داشت: ایران و عراق فرصت‌های فراوانی برای کارهای جدی و گسترش همکاری‌ها دارند و می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله نفت، گاز، صنعت، برق و راه با یکدیگر همکاری کنند.

رییس مجلس اعلای عراق نیز در این ملاقات نقش و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از عراق را نقشی ویژه و پراهمیت خواند و بر لزوم گسترش هرچه بیشتر روابط دو کشور تاکید کرد.

عمار حکیم با بیان اینکه روابط تهران بغداد دارای ابعاد استراتژیک است، گفت: رابطه میان دو کشور رابطه‌ای مستحکم و ناگسستنی است.

وی وجود عتبات مقدسه در این کشور و نیز تعلق خاطر دو ملت به اهل بیت را فرصت و زمینه‌ای برای تعمیق روابط دو کشور برشمرد و گفت: ‌ ایران و عراق از فرصتی طلایی در مقطع فعلی برای تعمیق روابط برخوردار هستند.

رییس مجلس اعلای عراق با اشاره به ظرفیت‌های فراوان عراق برای توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: امروز انگیزه خوبی در میان مسئولین دو کشور برای گسترش مناسبات وجود دارد و ما باید از این فرصت‌ها حداکثر استفاده را ببریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز