خبرگزاری کار ایران

نوبخت عنوان کرد؛

آغاز حذف یارانه ثروتمندان در خارج و داخل کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۰۲۳

براساس مصوبه دیروز مجلس افزایش ۵ درصدی برای فرآورده‌ها در نظر گرفته شده که قرار است منابع آن برای سرمایه گذاری بخش نفت مورد استفاده قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: حذف یارانه ایرانیان خارج از کشور از ماه‌ها پیش آغاز شده و کار حذف یارانه افراد با درآمدهای بالا با شناسایی وزارت تعاون و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت٬ محمدباقر نوبخت در حاشیه همایش استانداردهای حسابداری عمومی افزود: اگر حذف یارانه درآمدهای بالا با دقت انجام شود این امر موجب استرس در جامعه نمی‌شود.

وی ادامه داد: حذف یارانه خانوارهای پردرآمد از مدت‌ها قبل در راستای تبصره ۲۱ قانون بودجه ۹۳ آغاز شده اما ضرورتی برای رسانه‌ای کردن آن و ارائه گزارش به رسانه‌ها وجود نداشت.

نوبخت با تاکید بر اینکه چگونگی استفاده از منابع قانون هدفمندی یارانه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای ارزان کردن بخش بهداشت از منابع اجرای هدفمندی بهره گیری شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی همچنین با تاکید بر اینکه هدفمندی یارانه‌ها تنها معطوف به پرداخت یارانه نیست گفت: ۵۰ درصد منابع هدفمندی باید بین خانوار‌ها تقسیم و بقیه آن باید صرف افزایش تولید و بهبود وضعیت بهداشت و درمان شود.

نوبخت تصریح کرد: سال آینده قرار است ۱۳۰۰ میلیارد تومان برای تسهیلات ارزان قیمت از محل هدفمندی یارانه‌ها صرف شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: در شهرهای بزرگ همانند تهران قرار است تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به خانوار‌ها برای خرید مسکن با نرخ ۱۰ درصد پرداخت شود که فاصله ۱۰ تا ۲۱ درصدی نرخ سود این تسهیلات قرار است از محل ۱۳۰۰ میلیارد تومان پرداخت شود.

وی در پایان گفت: همچنین هزار میلیارد تومان برای برنامه‌های اشتغال در سال آینده اختصاص یابد.

نوبخت درباره افزایش نرخ بنزین از ابتدای سال آینده گفت: براساس مصوبه دیروز مجلس افزایش ۵ درصدی برای فرآورده‌ها در نظر گرفته شده که قرار است منابع آن برای سرمایه گذاری بخش نفت مورد استفاده قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز