خبرگزاری کار ایران

جهانگیری در کمیسیون عالی مشترک ایران و عراق:

عراق و سوریه در خط مقدم مبارزه با تروریسم هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۷۱۸

ایران وعراق دو کشور مهم نفتی هستند که کاهش بهای نفت منجر به ضرر و زیان برای هر دو کشور شده که باید با همکاری یکدیگر مانع تداوم این وضعیت شویم.

معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران حفظ وحدت مردم عراق و حفظ تمامیت ارضی این کشور را از سیاست‌های اصولی جمهوری اسلامی ایران برشمرد و با تاکید براینکه عراق و سوریه در خط مقدم مبارزه با تروریسم قرار دارند، گفت: کسانی که حامی داعش بودند امروز خود گرفتار این گروه تروریستی شده‌اند.

به گزارش ایلنا؛ اسحاق جهانگیری در جریان سفر به کشور عراق در کمیسیون عالی مشترک دو کشور که با حضور هیات‌های عالی رتبه ایران و عراق برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی‌های دولت عراق علیه داعش، اظهار امیدواری کرد روند پاکسازی اراضی این کشور از گروه تروریستی داعش ادامه پیدا کند.

جهانگیری: اولین خط لوله انتقال گاز در آستانه افتتاح قرار دارد

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: دولت جدید عراق در یک فضای توافقی و بر طبق قانون اساسی شکل گرفت و این برای مردم عراق یک پیروزی بود که باعثانسجام مردم و پیشرفت دموکراسی در این کشور گردید.

وی افزود: برای مقابله با گروه داعش اقدام نظامی به تنهایی کافی نیست و لازم است همه کشور‌ها در مقابله با این جریان همکاری کنند.

جهانگیری روابط اقتصادی تهران بغداد را رو به رشد ارزیابی و خاطرنشان کرد: امیدوارم موافقت نامه‌های میان دو کشور در زمینه‌های مختلف از جمله اتصال خطوط ریلی و همکاری در زمینه بنادر هرچه زود‌تر اجرایی شود.

معاون اول رییس جمهور با تاکید براینکه جمهوری اسلامی ایران از تجربیات بسیار خوبی در امر سازندگی برخوردار است، تصریح کرد: شرکت‌های ایرانی علاقمند هستند در بازسازی عراق مشارکت و نقش فعال داشته باشند.

جهانگیری اضافه کرد: ایران وعراق دو کشور مهم نفتی هستند که کاهش بهای نفت منجر به ضرر و زیان برای هر دو کشور شده که باید با همکاری یکدیگر مانع تداوم این وضعیت شویم.

معاون اول رییس جمهور از آمادگی ایران برای انتقال گاز به عراق خبر داد و اظهار امیدواری کرد هرچه سریع‌تر اولین خط لوله انتقال گاز که در آستانه افتتاح قرار دارد، نهایی شده و زمینه اجرای خط دوم نیز فراهم شود.

وی همچنین از میزبانی گرم دولت و ملت عراق از زائران ایرانی در ایام اربعین قدردانی کرد و گفت: امیدوارم این روز به مظهر محبت میان مردم مبدل شود، همانگونه که مراسم اربعین امسال مظهر قدرت نمایی دولت و ملت عراق بود.

حیدر العبادی: امیدواریم موانع پیش روی اجرای توافقات میان دو کشور برطرف شود

حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز در این نشست با خوشامدگویی به هیات ایرانی اظهار داشت: امیدوارم مناسبات میان دو کشور روند رو به رشدی را به همراه داشته باشد و منجر به افزایش همکاری‌های فی مابین در زمینه‌های مختلف شود.

نخست وزیر عراق همچنین با تاکید بر وجود زمینه‌های فراوان برای همکاری میان دو کشور خاطرنشان کرد: ایران و عراق می‌توانند در زمینه‌های مختلف از جمله نفت و گاز، مسکن، حمل و نقل و سایر زمینه‌ها همکاری خوبی داشته باشند.

حیدرالعبادی اظهار امیدواری کرد زمینه دیدار و مذاکره میان وزرای دو کشور فراهم شود تا بتوانند به راه حل‌های مطلوب برای اجرای توافقات میان دو کشور برسند.

وی از وزرا و مسئولان دو کشور خواست در فرصت ایجاد شده، طی جلسات دو جانبه موارد و موضوعات مرتبط با همکاری‌های دو کشور را بررسی و پیگیری کنند تا به راهکارهای دستیابی به اجرای توافقات و گسترش همکاری‌ها برسند.

نخست وزیر عراق اظهار امیدواری کرد موانع و مشکلات پیش روی اجرای توافقات میان دو کشور برطرف شده و بستر مناسبی برای گسترش مناسبات و ارتقای سطح همکاری‌های تهران بغداد فراهم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز