خبرگزاری کار ایران

وزیر کار خبر داد:

۸۵ درصد داروهای کشور تحت پوشش بیمه هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۷۹۷

به دلیل اینکه هزینهٔ درآمد سازمان تامین اجتماعی در دست خودمان است، طرحی داریم تا در آیندهٔ نزدیک کسانی که به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند، هیچ هزینه ای پرداخت نکنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان دارو در کشور مصرف می شود که ۸۵ درصد دارو ها تحت پوشش بیمه هستند.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علی ربیعی با اشاره به اینکه در کشور سالانه ۱۱ هزار میلیارد تومان دارو مصرف می شود، گفت: ۸۵ درصد عمده داروها و ۹۰ تا ۹۵ درصد داروهای بیماران خاص نیز تحت پوشش بیمه قرار دارند که براین اساس سهم داروهای خاص از رقم ذکر شده معادل ۲ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم ۲۵۰۰ قلم داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفته که ۳۰ قلم آن مربوط به داروی بیماران خاص است که دو هفته پیش ۱۱ قلم از این تعداد تحت پوشش قرار گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: ما باید به سمت پیشگیری و غربالگری حرکت کنیم و در تلاش هستیم که برخی از آزمایشات غربالگری تحت پوشش بیمه قرار دهیم، البته باید توجه داشت که ما در این یک سال اخیر تمام هدفمان را روی طرح تحول گذاشتیم تا این طرح موفق شود.

ربیعی تصریح کرد: به دلیل اینکه هزینهٔ درآمد سازمان تامین اجتماعی در دست خودمان است، طرحی داریم تا در آیندهٔ نزدیک کسانی که به بیمارستان های تامین اجتماعی مراجعه می کنند، هیچ هزینه ای پرداخت نکنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز