خبرگزاری کار ایران

در واتیکان صورت گرفت:

دیدار معاون رییس جمهور کشورمان با پاپ فرانسیس

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۷۱

با توجه به شناختی که از دیدگاه های مترقیانه و امروزی پاپ داشتم، این دیدار برای من مهم و به یادماندنی بود که البته فقط محدود به مسایل خانواده و زنان نشد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها در واتیکان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده که در صدر هیاتی به دعوت شورای پاپی امور خانواده به ایتالیا سفر کرده است، عصر روز گذشته با رهبر مذهبی کاتولیک ها در واتیکان دیدار و در باره مناسبات دوجانبه و چند جانبه و موضوعات بین المللی گفت و گو کرد.

معاون رییس جمهور پس از این دیدار در یک نشست خبری که با استقبال گرم خبرنگاران مواجه شد، اظهار داشت: با توجه به شناختی که از دیدگاه های مترقیانه و امروزی پاپ داشتم، این دیدار برای من مهم و به یادماندنی بود که البته فقط محدود به مسایل خانواده و زنان نشد.

وی افزود: من از مواضع روشن ایشان در محکوم کردن خشنونت و افراط گرایی تشکر کردم و از تلاش هایی که برای حل بحران های جهانی بویژه بحران سوریه و عراق بعمل می اورند، قدردانی کردم.

معاون رییس جمهور با اشاره به برنامه هسته ای و تاکید پاپ فرانسیس مبنی بر رسیدن به توافق نهایی با حفظ منافع طرفین، افزود: من در این دیدار از حمایت هایی که پاپ از ادامه مذاکرات مربوط به حل برنامه هسته ای می کند و اینکه استفاده از زور را راه حل مسایل نمی داند، قدردانی کردم.

وی گفت: عده ای با سوء استفاده از نام دین مرتکب جنایاتی علیه انسان ها می شوند و چهره رحمانی دین را مخدوش می کنند که مورد پذیرش ما به عنوان پیروان آن دین نیست. عده ای دیگر نیز با توهین به اعتقادات و باورهای میلیون ها انسان، بهانه به دست تروریست ها داده تا مرتکب این جنایات شوند و این نیز محکوم است. پاپ نیز ضمن موافقت با تمام این موارد، اعلام کرد که استفاده ابزاری از دین و ازادی باید خاتمه بیاید.

مولاوردی همچنین با اشاره به توجه پاپ به زنان به عنوان نماد زایندگی و عطوفت، گفت: مدیریت جهانی نیاز به نگاه مادرانه و زنانه دارد و بسیاری از ناآرامی ها، مشکلات روانی وعقده های روحی نیز ناشی از غیبت این نگاه در جهان است.

گفتنی است که هیات ایرانی همچنین با هیاتی از زنان کاتولیک در محل شورای پاپی امور خانواده دیدار و در باره موضوعات تخصصی، طبی، حقوقی، جامعه شناسی و مسایل و چالش های خانواده گفت و گو کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز