خبرگزاری کار ایران

نوبخت در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن:

دنیا در عرصه دیپلماسی‌‌٬ ایران هسته‌ای را پذیرفته است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۸۳

قطعاً انرژی هسته‌ای، حق مسلم ماست و هیچ دولت و گروه مذاکره کننده‌ای نمی‌توانند بیشتر از خط مشخص شده مقام معظم رهبری پیش رود.

سخنگوی دولت دقایقی پیش در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن میدان شهدای ذهاب این شهر با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مردم با شعار نه شرقی نه غربی نشان دادند هیچ ارتباطی با غرب و شرق ندارند و می‌خواهند اسلامی را انتخاب کنند که در رأس آن بنیانگذاری همچون امام خمینی(ره) وجود داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت، نوبخت افزود: انقلاب اسلامی مانند همه رخداد‌ها از دو منظر تاریخی و فلسفه تاریخی قابل بررسی است.

وی افزود: در فلسفه تاریخی به چرایی این رویداد می‌پردازیم و اینکه انقلاب سی‌وشش سال پیش به وجود آمد متمرکز می‌شویم و پس از این همه سال مردم مانند گذشته بر آرمان‌های انقلاب پافشاری می‌کنند و نسل سوم انقلاب را در این راهپیمایی مشاهده کردم.

نوبخت به ترورهای اوایل انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: ترور‌ها از مغزهای انقلاب آغاز شد و شهیدان مطهری، مفتح، بهشتی، رجایی و باهنر و… را ترور کردند و می‌گفتند می‌خواهیم دست انقلاب را قطع کنیم اما انقلاب از حرکت نایستاد و به راه خود ادامه داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه باید بررسی شود آنچه در نسل اول و دوم انجام داد درست بود یا نه، تصریح کرد: باید آنچه را که گذشت مرور کنیم. این ملت بافرهنگ٬ در سی و شش سال گذشته با توجه به اینکه رژیم وابسته به شاهنشاهی را قبول نداشت در فکر این بود که آن نظام را سرنگون کند.

نوبخت با اشاره به انتخاب مردم خاطرنشان کرد: مردم همواره رهبری امام راحل را پذیرفتند و امام(ره) برای تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران یک بار دیگر از مردم نظرخواهی کرد و انقلاب اسلامی یک خواست ملی بود و مردم با رای خود اعلام کردند که جمهوری اسلامی ایران را طلب می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به اینکه استاندار گیلان به دست منافقان به شهادت رسید، اظهار کرد: شهیدان مطهری و مفتح از مغزهای انقلاب و امامان جمعه و افراد حزب‌اللهی را ترور کردند تا انقلاب متوقف شود، اما انقلاب بازهم به راه خود ادامه داد.

وی ادامه داد: در مرحله سوم با ۱۱ لشکر مکانیزه به ایران اسلامی حمله کردند و مردم در صحنه حاضر شدند و مردم گیلان از میدان شهدای ذهاب رشت در ابتدای جنگ به جبهه‌های نبرد اعزام شدند.

وی تشریح کرد: پس از هشت سال تلاش برای سرنگونی انقلاب ناموفق شدند و در زمان آتش‌بس پذیرفته شده بود که وعده راه قدس از کربلا می‌گذرد محقق نشد اما خداوند اراده کرد که هر که حزب‌الله و لشکر خدا باشد پیروز است و خداوند وعده خود را نشان داد.

نوبخت با اشاره به اینکه نسل سوم باید بداند میدان شهدای ذهاب محل نخستین اعزام گیلانی‌ها به جبهه‌های دفاع مقدس است، افزود: ملت ایران هشت سال در مقابل دشمنان انقلاب ایستادگی کردند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه کسانی که صدام را تجهیز کردند، خودشان حلقه دار را به گردن او افکندند، اظهار کرد: حلقه دیگری که علیه ما به‌ کار بردند محاصره اقتصادی بود و امروز نه تنها در عرصه عمران، بلکه به دنبال آینده انقلاب بودیم و ایرانی‌ها توانستند به انرژی هسته‌ای دست پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه هرگز دانش هسته‌ای ایران قابل مذاکره نیست، خاطرنشان کرد: قطعاً انرژی هسته‌ای حق مسلم ماست و هیچ دولت و گروه مذاکره‌کننده‌ای نمی‌توانند بیشتر از خط مشخص شده مقام معظم رهبری پیش رود.

نوبخت گفت: همانگونه که ارتش، بسیج و نیروهای مسلح اجازه ندادند دشمن وارد کشور شود و آن‌ها را پس زدند، امروز نیز سربازان در عرصه دیپلماسی‌‌ همان وظیفه را دارند و دنیا ایران هسته‌ای را پذیرفته است.

وی با بیان اینکه ملت ایران توانست چهارمین ماهواره فجر را به فضا پرتاب کند، یادآور شد: پایداری ملت ایران سبب شد تا امروز از دانش برخوردار شویم و هیچ‌کدام از کشورهای منطقه از آن برخوردار نیستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به اینکه گروه مذاکره‌کننده با قدرت مذاکره می‌کنند، متذکر شد: حلقه تنگ مذاکره را خواهیم برید و اگر با زیادی‌خواهی با ما همراهی نکنند و مذاکرات شکست بخورد رسماً اعلام می‌کنم که برنامه مناسب برای پیشرفت و اداره کشور به خوبی در دست داریم.

وی قدرت بازدارندگی را یکی از راهبردهای نظام دانست و یادآور شد: دفاع حق ملت ایران است و قدرت بازدارندگی از راهبردهای ما محسوب می‌شود.

نوبخت خاطرنشان کرد: این بار جسارتی که دشمن در قرنطینه انجام داد حزب‌الله زره‌پوش‌های رژیم صهیونیستی را به آتش کشیدند و این رژیم هیچ غلطی نتوانست بکند و صهیونیسم می‌داند، اگر دست از پا خطا کند گنبد آهنین بر سرش خراب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیاری در ایران اسلامی وجود دارد، متذکر شد: ملت ایران سرافراز و پیروز می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز