خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در گفت‌وگوی ویژه خبری:

برخی رسانه ها در انعکاس حرف راست کوتاهی می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۷۵

باید پیام همبستگی در دهه فجر منعکس شود و همه اقشار و مسئولان با همه سلیقه های خود باید این گونه باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شده است و کشورها در ابراز تمایل به کار ایران سبقت می گیرند و خواهان این هستند که هر چه زودتر مذاکرات به نتیجه برسد تا بتوانند با ایران کار کنند و حتی در داخل آمریکا هم این صداها به گوش می رسد.

به گزارش ایلنا، محمد نهاوندیان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شنبه شب شبکه دو سیما گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال مانند گذشته نمایش وحدت و همبستگی خواهد بود. ایام دهه فجر فرصتی برای تجدید عهد با آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی و ارزیابی راه طی شده با ملاک های ارزش های اصلی انقلاب و تنظیم مسیر پیشرو است.

وی با اشاره به سیزدهمین سفر استانی رئیس جمهور به استان اصفهان گفت: این سفر که در دهه فجر انجام شد یک بار دیگر نشان داد مردم اصفهان از سطح بالای آگاهی و هوشیاری نسبت به اصلی ترین مسایل انقلاب برخوردارند.

نهاوندیان با بیان این‌که میزان حضور مردم در مراسم استقبال بالاتر از حد توقع و تصور مسئولان استان بود، افزود: این موضوع نشان می دهد که مردم حساسیت زمانی را درک می کنند زیرا مذاکرات به مراحل حساسی رسیده است و حمایت از سیاست های نظام باید نشان داده شود.

وی گفت: در این مراسم همه سلیقه های مردمی حضور داشتند و پیام این حضور که منعکس شد در تحلیل های خارجی اثر داشت و این حضورها کمک مذاکره کنندگان ما است و نشان می دهد که مردم از نظام و انقلاب حمایت می کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به این‌که مسئله آب از اصلی ترین مسایل استان اصفهان بود، افزود: مردم اصفهان نسبت به زاینده رود، غیرت و حساسیت خاصی دارند و مسئله آب به صنایع کشاورزی استان مربوط است.

نهاوندیان ادامه داد: اکنون از قطره های آب باید حراست کنیم و بهره وری آب را باید بالا ببریم.

وی تاکید کرد: آب در کشور ما مسئله ملی است و نه محلی و نباید با نگاه استانی یا محلی به مسئله آب نگاه کرد و منابع موجود آب باید بصورت یکپارچه مدیریت شود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: اجرای مصوبه شورای عالی آب از خواسته های مردم است که قدم های اجرایی آن برداشته شده است.

نهاوندیان افزود: هوا از دیگر مسائل استان اصفهان است و دولت برای پاکیزه تر شدن هوا به نیروگاه ها سوخت گاز بیشتری تحویل داد و گازرسانی را بیشتر کرد.

وی با بیان این‌که اصفهان قطب گردشگری کشور است گفت: به همین منظور لازم است راه های استان گسترش یابد.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: کارهای اجرایی احداثنخستین راه آهن سریع السیر کشور یعنی راه آهن تهران - قم - اصفهان آغاز شده است و این طرح بیش از دو و نیم میلیارد دلار هزینه دارد که برای آن گشایش اعتبار شده است.

نهاوندیان گفت: در خط هوایی هم سرمایه گذاری برای خط هوایی جدید پیگیری می شود تا از اصفهان به پایتخت های جهان سفر انجام شود.

وی افزود: توسعه اقتصادی کشور باید با منابع مردمی انجام شود و دولت وظیفه خود را در بهبود کسب وکار می‌داند.

نهاوندیان با بیان این‌که اکنون علاقه به سرمایه گذاری و کار در ایران با گذشته قابل مقایسه نیست، گفت: در اجلاس داووس بیش از ۳۰ ملاقات با کشورهای مختلف داشتیم و همه مشتاق آمدن به ایران هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: در دو هفته گذشته وزرای خارجه کشورهای اروپایی به آمریکایی ها نامه نوشتند و هشدار دادند که تحریم جدیدی نکنند و این به معنای این است که اتحاد نامبارکی که علیه ایران انجام شده بود لرزه به اندام آن افتاد.

وی ادامه داد: ایران هراسی به ایران دوستی تبدیل شده است و کشورها در ابراز تمایل به کار ایران سبقت می گیرند و خواهان این هستند که هر چه زودتر مذاکرات به نتیجه برسد تا بتوانند با ایران کار کنند و حتی در داخل آمریکا هم این صداها به گوش می رسد.

نهاوندیان گفت: البته رسانه های صهیونیستی و دولت رژیم اشغالگر فلسطین تلاش می کنند تا این موضوع شکل نگیرد و از همه امکانات خود در این راه هزنیه می کنند و حتی برخی خبرگزاری ها خبرهای جعلی منتشر می کنند.

وی افزود: این موضوع به خوبی نشان می دهد که آنها ابایی ندارند تا این کار به سرانجام نرسد و رویکرد منطقی ایران با رهنمودهای مقام رهبری موجب شده است تا آنها چنین کارهایی کنند.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری تاکید کرد: باید مراقب باشیم و به حرف دشمن بیشتر از حرف دوست اطمینان نکنیم.

نهاوندیان گفت: برخی رسانه ها شعارشان این است که نباید به دشمن اعتماد کرد اما در بیان خبرها، اعتمادشان به منبع صهیونیستی و رسانه های خارجی بیشتر از رسانه های خط انقلاب و داخلی است، آن خبر دروغ را انعکاس می دهند اما در انعکاس حرف راست کوتاهی می کنند.

وی افزود: اکنون همه در عرصه سیاسی و اقتصادی باید تلاش کنیم و دهه فجر امسال باید پیام مجدد همبستگی ملی را به جهان برساند در شرایطی که حتی در اروپا خط تروریزم ایجاد شده است.

نهاوندیان گفت: در گذشته ایران را حامی تروریست معرفی می کردند اما اکنون شرایط به گونه ای شده است که از ایران در زمینه مبارزه با تروریزم کمک می خواهند و ایران پرچمدار مبارزه باتروریسم شده است.

وی افزود: اکنون باید این پیام همبستگی در دهه فجر منعکس شود و همه اقشار و مسئولان با همه سلیقه های خود باید این گونه باشند.

نهاوندیان با بیان این‌که اکنون در شرایطی هستیم که امکان صادراتی داریم، گفت: رفع تحریم، چرخ های تولدی کشور را به چرخش در می آورد و یکی از دستاوردهای توافق موقت، رفع تحریم پتروشیمی بود و الان که قیمت نفت پایین آمده است، درآمد آن به کمک ما آمده است.

وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا تحریم های تحمیلی برداشته شود البته با رعایت حفظ اصول.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری با بیان این‌که سیاست دولت، کمک به ارتقای بهره وری در کشاورزی است گفت: این کار با استفاده از فناوری نوین می تواند انجام شود.

نهاوندیان افزود: یکی از محورهای توسعه اصفهان توسعه فناوری نوین است و دولت آمادگی دارد حتی میراثفرهنگی را به بخش خصوصی دارای صلاحیت بسپارد تا اماکن تاریخی را مرمت و به جاذبه گردشگری تبدیل کند و در آن زمینه سرمایه گذاری کند.

وی گفت: حدود ۲۸ طرح نیمه تمام در این ۲ سال در اصفهان به پایان خواهیم رساند و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان به استان اصفهان اختصاص خواهد یافت.

رئیس دفتر رئیس جمهور افزود: قرار شده است اولویت در به پایان رسیدن طرح ها باشد زیرا طرح ها آغاز می شود اما به علت کمبود اعتبار پایان نمی رسد.

نهاوندیان گفت: برای تونل سوم کوهرنگ تامین مالی شده است و با ساخت آن تا حدی دغدغه های آب اصفهان کمتر می شود.

وی افزود: تصمیم این است که زاینده رود زنده بماند و به هیچ وجه نباید این رود خشک شود و برای آن مطالعه وبرنامه ریزی شده و برای این منظور مدیریت یکپارچه آب لازم است.

نهاوندیان تاکید کرد: آب در ایران، یک مسئله ملی است نه محلی و نباید میدان سیاست های محلی شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در شرایط رکود باید دست واحدهای تولیدی را که سالم کار کرده اند بگیریم و برای کاهش بدهی های معوقه هم باید به واحد های تولیدی کمک کرد تا بتوانند کار کنند و بدهی های خود را بپردازند.

وی افزود: رویکرد دولت این است که این تمیز را قایل شویم و به واحدهای تولیدی غیر مقصر امتیاز بدهیم البته این موضوع نباید موجب رانت شود.

نهاوندیان ادامه داد: دولت و بانک مرکزی باید پشت بانک ها بایستند تا آنها این تسهیلات را به واحدهای تولیدی بدهند و باید ساز و کارهای تشخیص واحدهای تولیدی غیر مقصر ایجاد شود وکمیته های استانی این کار را انجام خواهند داد.

وی با بیان این‌که ملاک اصلی رویکرد تولید گرایانه است تصریح کرد: باید به واحد های تولیدی فرصت داده شود تا سراپا شوند تا بتوانند بدهی های خود را بپردازند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و آمریکای شمالی و وظیفه دولت و مردم برای رساندن پیام این نامه گفت: در ابتدای انقلاب بدخواهان تلاش کردند انقلاب را به شکست بکشانند و کودتای نوژه و تحریک گروه های ضد انقلاب و جنگ تحمیلی با همین منظور بود تا انقلاب در همان سال های نخستین ناکام شود.

نهاوندیان افزود: وقتی از این روش ناامید شدند سه رویکرد را اتخاذ کردند یک اینکه بیایند تصویر سازی نادرست از اسلام کنند و بسیاری از دانشگاه های آنها رشته های اسلام شناسی و شیعه شناسی ایجاد کردند و اغلب هدف آنها این است که چیزهایی پیدا و تصویرهای خشن از اسلام ایجاد کنند.

وی ادامه داد: پس از این مطالعه و ایجاد جریان ها و گروه های بدلی، بدلسازی حرکت اصیل انقلاب اسلامی ایرانی در دستور کار قرار گرفت.

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: در پس زمینه بی رحمی های القاعده و داعش، نوشته لا اله الا الله وجود دارد و شعارهای اسلامی داده می شود و آیه قرآن زیر آن نوشته می شود.

نهاوندیان افزود: آنها می خواهند همسان سازی انجام دهند و در ذهن مخاطب میلیاردی جهان نشان دهند که گویی اسلام این است.

وی اضافه کرد: وظیفه امروز هر مسلمانی است که پیام و چهره واقعی اسلام را معرفی کند و نکته اصلی در پیام رهبری به جوان های غربی این است که شما وظیفه بیداری و هوشیاری دارید و از آنها خواسته تا چهره اصلی اسلام را از منابع اصلی، تحقیق کنند.

نهاوندیان با بیان این‌که که گاهی درباره بد و یا خوب بودن شبکه های اجتماعی بحثمی شود، گفت: هر ابزاری که از آن خوب استفاده کنیم خوب و اگر بد استفاده کنیم بد است.

وی ادامه داد: اکنون دفاع از اسلام در همین سنگرهای ارتباطی است و باید پیام رحمانیت را بدهیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود گفت: دهه فجر امسال باید آغاز یک عصر رساندن پیام رحمت اسلام و چهره واقعی پیامبر اسلام به جهانیان باشد.

نهاوندیان افزود: در ۲۲ بهمن یکبار دیگر باید پیام وحدت ملت و پیام های اصلی انقلاب را به یاد هم بیاوریم و خط‌های فاصله را کنار بگذاریم.

وی تاکید کرد: ۲۲ بهمن روز وحدت و همگرایی است و همه باید این همبستگی را فریاد بزنیم و با این کار از نظام، دولت و مذاکره کنندگان حمایت کنیم.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت: روزهای خوبی پیش روی ملت خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز