خبرگزاری کار ایران

مولاوردی در نشست مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی:

بدون بهره‌گیری از سرمایه انسانی زنان به راهکارهای پایداری نمی‌رسیم

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۸۳۴

شکاف جنسیتی در دو حوزه حضور زنان در حوزه تصمیم‌گیری‌ها در سطح کلان کشور و در حوزه زنان در مجلس شورای اسلامی مشاهده می‌شود، بنابراین باید با همت و عزم ملی برای از بین بردن فاصله‌ها تلاش کنیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، گفت: بدون بهره‌گیری از سرمایه انسانی زنان نمی‌توانیم به راهکارهای پایداری برای مقابله با بحران‌های دیرپای اجتماعی مانند بحران محیط زیست برسیم.


به گزارش ایلنا، شهیندخت مولاوردی در نهمین نشست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با مشاوران امور زنان و خانواده وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی که به میزبانی وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی برگزار شد، با یادآوری نقش و تأثیر زنان در پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دوران عمران و سازندگی، اظهارداشت: با بازخوانی نقش زنان در عرصه‌های مختلف می‌توان به بررسی فاصله موجود با وضعیت مطلوب و شعارها و آرمان‌های انقلاب اسلامی دست یافت و در جهت کاهش این فاصله برنامه‌ریزی کرد.


معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با اشاره به ظرفیت‌های بسیار خوب وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی برای اشتغال و توانمندسازی اقتصادی زنان به عنوان یکی از چالش‌های بزرگ دولت تدبیر و امید، گفت: این وزارتخانه در موضوع تعاونی‌ها و آموزش‌های مهارتی ظرفیت خوبی دارد که با توجه به مسئولیت وزیر کار، رفاه و تأمین اجتماعی به عنوان دبیر شورای عالی اشتغال با گسترش همکاری‌ها می‌توان قدم‌های خوبی را برای تحقق این امر برداشت.


مولاوردی با بیان اینکه شکاف جنسیتی در دو حوزه حضور زنان در حوزه تصمیم‌گیری‌ها در سطح کلان کشور و در حوزه زنان در مجلس شورای اسلامی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: باید با همت و عزم ملی برای از بین بردن فاصله‌ها تلاش کنیم.


معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده افزود: باید در آستانه تدوین برنامه ششم توسعه، ظرفیت‌ها، امکانات، تهدیدها و فرصت‌های حوزه زنان بررسی شود تا با شناخت درست از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب به ویژه در جهت تحقق اهداف و آرمان‌های مندرج در سند چشم‌انداز ۲۰ ساله قدم برداریم.


مولاوردی گفت: زنان با توجه به کاهش قیمت نفت و اقتصاد تک محصولی کشور، در مدیریت مصرف انرژی و اصلاح الگوی مصرف، تشویق و روی آوردن به تولیدات ملی، پرهیز از مصرف‌گرایی، اصلاح سبک زندگی و تغییر آداب غذایی و همچنین پیشبرد الگوی اسلامی – ایرانی پیشرفت، نقش و تأثیر به سزایی دارند.


معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت اهتمام و عزم ملی برای بهره‌گیری از سرمایه انسانی زنان اظهار امیدواری کرد تا پایان برنامه ششم توسعه، برنامه‌ریزی در حوزه زنان با توجه به واقعیت‌های موجود انجام شود تا سرعت دستیابی کشور به پیشرفت افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز