خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت مطرح کرد:

تعیین عیدی و پاداش کارکنان دولت / گزارش صادرات غیرنفتی / گزارش پرتاب ماهواره فجر

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۰۷

تعیین عیدی و پاداش کارکنان دولت در جلسه امروز هیات دولت در مورد اجرای ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری به تصویب هیات وزیران رسید.

سخنگوی دولت تاکید کرد: پاداش همه کارکنان و بازنشستگان بر مبنای ۶۰۳ هزار و پانصد تومان پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ایام دهه فجر اعلام کرد: در جلسه امروز در مورد اجرای ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری تعیین عیدی و پاداش کارکنان دولت به تصویب هیات وزیران رسید.

وی گفت: بهمن‌ماه سال جاری پاداش همه کارکنان و بازنشستگان بر مبنای ۶۰۳ هزار و پانصد تومان پرداخت خواهد شد که نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰هزار تومان افزایش داشته است.

نوبخت گفت: جلسه امروز هیات دولت با توجه به سفر رئیس جمهور به استان اصفهان به ریاست معاون اول برگزار شد. در این جلسه وزیر دفاع گزارش جامعی در مورد پرتاب چهارمین ماهواره فجر به نام فجر امید ارائه داده است.

وی افزود: در مورد این این دانش ارزشمند که همواره مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی و باعثاقتدار ملی ما می‌شود. امروز در هیات وزیران تاکید شد که باید همت دولت نسبت به توسعه این دانش و علوم پیشرفته مصروف شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: از همین جهت اعتبارات پژوهشگاه فضایی صددرصد پرداخت شد.

وی ادامه داد: دولت تصمیم دارد با واسپاری مسئولیت سازمان فضایی طبق قانون به وزارت ارتباطات زمینه رشد و شکوفایی بیشتر این دانش را فراهم کند. دولت تدبیر و امید بر خود فرض می‌داند از این دانش ارزشمند که حداقل از سال ۷۵ روزبه‌روز به آن افزوده شده پاسداری کند و موجب ارتقای این دانش شود.

نوبخت در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: همچنین در جلسه امروز گزارش دیگری از سوی کمسیون امور اجتماعی دولت در مورد برنامه جامع تسریع سوادآموزی مطرح شد.

سخنگوی دولت همچنین خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مصوبات هیات وزیران این بود که روش‌های تشویقی و حتی تنبیهی به گونه‌ای زمینه فراهم شود که بتوانیم شاهد رشد سواد در کشور باشیم که البته بعد از انقلاب رشد ارزشمندی در نرخ سواد جامعه ایجاد شده که امیدواریم با سرعت بیشتری در سال‌های آینده ادامه پیدا کند.

نوبخت در مورد پرداخت مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان و صندوق بازنشستگان و همچنین بیمه سلامت ایرانیان در این خصوص گفت: بالغ بر ۱۴۸۸ میلیارد تومان با تصویب امروز هیات وزیران پرداخت خواهد شد. به این ترتیب مطالبات صندوق ذخیره فرهنگیان صندوق بازنشستگان و سازمان بیمه اجتماعی پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به جلسه این هفته شورایعالی صادرات غیر نفتی یادآور شد: آمارهای اعلام شده با توجه به ۳۶ سال تحریم قابل تحمل است. بسیاری از قدرت‌های استکباری بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با آشوب‌های خیابانی و تهاجم گسترده نظامی و پس از آن با تحریم اقتصادی تلاش کردند که این انقلاب را که محصول خون‌های پاک است ساقط کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران را در عرصه جهانی ناکارآمد نشان دهند.

سخنگوی دولت افزود: بر اساس گزارشی که در جلسه شورای صادرات غیرنفتی اعلام شد میزان صادرات میعانات گازی ما در ۱۰ماهه اول سال ۹۳ به ۱/۱۲ میلیارد دلار رسید که نسبت به صادرات ۵/۸ میلیارد دلاری ۱۰ماهه اول سال ۹۲،۴۱درصد رشد داشته همچنین صادرات صنعتی ما از ۰۳/۱۰دهم میلیارد دلار در ۱۰ماهه اول سال ۹۲ به ۰۶/۱۰دهم میلیارد دلار در ۱۰ ماهه سال ۹۳ رسیده که این میزان نیز ۴درصد رشد را نشان می‌دهد.

نوبخت خاطرنشان کرد: در زمینه پتروشیمی صادرات ما از ۰۲/۹ میلیارد دلار به رقم ۰۸/۱۲ میلیارد دلار در سال ۹۳ رسیده یعنی ۳۹ درصد رشد پیدا کرده است.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: صادرات محصولات کشاورزی ما از ۰۷/۲دهم میلیارد دلار به ۰۸/۳دهم میلیارد دلار یعنی رشد ۴۳درصدی در سال ۹۳ رسیده است. همچنین صادرات ما در زمینه معدن با ۳درصد رشد، خدمات با ۲۶درصد رشد، فرش و صنایع دستی تا ۱۶درصد رشد همراه بوده است.

نوبخت افزود: تمامی تلاش بدخواهان انقلاب این بود که با ایجاد مضیقه برای نظام، نارضایتی مردم را فراهم کنند. اما لازم است رشد چند قلم از کالاهای صادراتی در ۱۰ ماهه اول سال ۹۳ را اعلام کنم.

وی گفت: در سال ۹۳ صادرات پروپان با ۸۵ درصد، پلی اتیلن با ۳۹ درصد، بوتان با ۴۲درصد، متانول با ۲۸ درصد، ‌محصولات غیرنفتی ۲۰ درصد و محصولات آهن و فولاد با ۵۷ درصد، گردشگری با ۸۸ درصد و ترانزیت بار و کالا از مرزها با ۲۲ درصد رشد همراه بوده است.

نوبخت با اشاره به میزان صادرات به کشورهای مختلف گفت: میزان صادرات به چین در سال ۹۳،۴۸ درصد، ‌صادرات به عراق ۳ درصد، به امارات ۵ درصد، به ترکیه ۲۶ درصد، به ترکمنستان ۱۷ درصد، ‌ به کشور پاکستان ۴۹ درصد و به هنگ‌کنگ ۱۲۰درصد رشد داشته است البته ما در صادرات به کشور مصر ۱۰ درصد کاهش رشد داشتیم که شاید بتوان آن را با توجه به مسائل سیاسی این کشور قابل توجیه دانست.

سخنگوی دولت تاکید کرد: ملت ایران در شرایطی توانسته به این موفقیت‌ها در زمینه صادرات برسد که اوج فشارهای تحریم از سوی دشمنان و بدخواهان این نظام طی این سی و شش سال ادامه داشته است. لازم است عنوان کنم صادرات ما در قاره آسیا با ۱۴ درصد رشد و صادرات ما به اروپا با ۳۴.۴ درصد رشد مواجه بوده است که البته صادرات ایران به آمریکا ۲۳ درصد کاهش پیدا کرده است. در عوض ما در صادرات به اقیانوسیه نیز ۵۵.۸ درصد رشد داشته‌ایم.

وی گفت: همه این آمارها حاکی از آن است که با همه مضایق و فشارهایی که به نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شده انقلاب ما در حالی وارد سی و هفتمین سال پیروزی خود می‌شود که به رغم همه این فشارها به چنین موفقیت‌های اقتصادی و صادراتی دست پیدا کرده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به آمار ذخایر صندوق توسعه ملی گفت: منابع تحقق‌یافته ما تا پایان ۶ ماهه اول سال ۹۳ بالغ بر ۶۷ میلیارد و ۹۱۰ میلیون دلار است. در این مدت تنها ۷ میلیارد و ۱۳۰ میلیون دلار به صندوق افزوده شده است و مانده موجودی صندوق بالغ بر ۴۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون دلار است، یعنی ما در این فاصله موفق شدیم علاوه بر اینکه صادرات خود را نسبت به سال گذشته با رشد مواجه کنیم، منابعی هم به صندوق توسعه ملی واریز کردیم.

نوبخت تاکید کرد: قرار است تا مبلغ ۵۰ میلیارد دلار صندوق را با پیشنهاد دبیرخانه این صندوق به این صورت اختصاص دهیم بر این اساس ده درصد ریالی به کشاورزی، ده درصد ریالی در اختیار صنعت و گردشگری قرار می‌دهیم، از اینکه در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این مبالغ ارزی و ریالی را به چه ترتیب می‌توان توزیع کرد که بیشترین بهره وری را داشته باشند، سرمایه‌گذاری‌هایی کرده‌ایم. درهمین راستا سهم قابل توجهی از این ۵۰ میلیارد دلار را برای سرمایه در گردش گذاشته‌ایم.

وی با بیان اینکه عمده مبالغ ارزی خود را به صادرات غیرنفتی معطوف کرده‌ایم، گفت: ما فرزندان ملتی هستیم که سی و شش سال زیر فشارهای دشواری بوده اما به شکل پوینده به راه خود ادامه داده است، پرتاب چهارمین ماهواره و قرار گرفتن آن در مدار زمین اقدامی است که در سی‌وشش سال گذشته ملت ایران زمینه‌های آن را فراهم کرده است و دولت تدبیر و امید خود را موظف می‌داند که در چارچوب منویات و سیاست‌های رهبری نهایت تلاش و مقاومت را داشته باشد تا هم از حقوق جامع ملت ایران دفاع کند و هم از حجم تحریم‌های غیرانسانی بکاهد و کشور را در عرصه اقتصادی به شکوفایی برساند.

نوبخت گفت: در سال ۹۴ با همه کاستی‌ها به‌خاطر افت قیمت نفت مطمئن باشید، خدمتگزاران شما در دولت تدبیر و امید به نفع شایسته تلاش می‌کنند تا از همین مبالغ بهترین استفاده را داشته باشند، شما جز مقاومت و پیشرفت چیزی از دولت تدبیر و امید نخواهید دید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز