خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید اردن:

ریشه مشکلات منطقه اشغال غاصبانه سرزمین فلسطین است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۸۵

هدف جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت در خاورمیانه و حل و فصل مسأله فلسطین برای بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خودشان است.

رییس‌جمهور با بیان اینکه معتقدیم ریشه مشکلات منطقه اشغال غاصبانه سرزمین فلسطین است، گفت: امروز افکار عمومی در سطح جهان ظلم و تجاوزهای رژیم صهیونیستی را نه تنها تحمل نمی‌کند، بلکه آن را محکوم می‌کند.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه و در هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اردن، گفت: سرنوشت ملت فلسطین و مسجدالاقصی به عنوان قبله‌گاه اول مسلمانان، برای همه دنیای اسلام اهمیت دارد و اشغال تدریجی اورشلیم و بیرون راندن فلسطینیان از کشورشان وجدان همه مسلمانان را آزرده کرده و قابل قبول نیست که بیت‌المقدس در اشغال غاصبین باقی بماند.

روحانی با اشاره به وضعیت جغرافیایی اردن و همجواری آن با سرزمین‌های فلسطین، سوریه و عراق و همچنین معضل تروریسم و بی‌ثباتی موجود در برخی کشورهای منطقه اظهار داشت: هدف جمهوری اسلامی ایران ثبات و امنیت در خاورمیانه و حل و فصل مسأله فلسطین برای بازگشت آوارگان فلسطینی به وطن خودشان است.

روحانی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه اردن دارای سابقه تمدنی بسیار کهنی است و همواره بین دو ملت روابط نزدیکی برقرار بوده است، ابراز امیدواری کرد که حضور سفیر جدید اردن در تهران آغازی برای تعمیق مناسبات فیمابین باشد.

رییس‌ جمهوری گفت: ما خواهان روابط دوستانه و برادرانه با دولت اردن هاشمی در بخش‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی هستیم و می‌توانیم درباره مسایل منطقه‌ای و جهانی مشورت و همفکری کنیم.

روحانی با تأکید بر اینکه شرایط دو کشور و منطقه ایجاب می‌کند دو کشور روابط خود را گسترش دهند، افزود: دو کشور تعلق به منطقه مهم خاورمیانه دارند و ثبات این منطقه برای همه ما اهمیت دارد.

سفیر جدید اردن نیز با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به دولت و ملت ایران، گفت: در دوران مأموریتم تمام تلاش و مساعی خود را برای ارتقای مناسبات دو کشور به کار خواهم گرفت.

عبدالله سلیمان عبدالله ابورمان گفت: اردن به جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تأثیرگذار در منطقه نگاه می‌کند و ما برای گسترش همکاری‌ها با ایران در عرصه‌های مختلف تلاش خواهیم کرد.

سفیر جدید اردن مسأله فلسطین را برای کشورش اصلی و محوری خواند و با تأکید بر اینکه منافع اردن اقتضا می‌کند که موضوع فلسطین به طور عادلانه حل و فصل شود، اظهار داشت: اردن به پناهندگان فلسطینی به عنوان شهروندان خود نگاه می‌کند و در عین حال احقاق حق بازگشت فلسطینیان به سرزمین خودشان را نیز مسئولیتی بر عهده خود می‌داند.

وی با اشاره به موضوع تروریسم در منطقه، افزود: گفتمان دولت اردن در جهت یکپارچگی و تقریب مذاهب اسلامی از طریق گسترش فعالیت های فرهنگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز