خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور:

تجربه موفق منطقه آزاد اروند می‌تواند الگویی برای کل کشور باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۱۳۵

رای اتصال راه آهن از شلمچه به بصره توافقاتی با مقامات عراقی ایجاد شده که در صورت تحقق، این خط ریلی می‌تواند کشور چین را به مدیترانه متصل و آن را به یکی از مهمترین محورهای حمل و نقل کالا در منطقه تبدیل کند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه خرمشهر و آبادان حق بزرگی بر کشور دارند گفت: توجه به استان خوزستان رویکردی است که در همه مسئولان کشور وجود دارد و باید با تلاش هرچه بیشتر برای توسعه این استان تلاش نموده و حل مشکلات آن را جزو اولویت های دولت قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری که عصر امروز(چهارشنبه) در جمع مدیران اجرایی منطقه آزاد اروند سخن می گفت ادامه داد: دولت حل مشکلات این استان از جمله مسئله آب و کشاورزی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و انشاءالله در آینده نزدیک این مسائل هرچه زودتر تعیین تکلیف خواهد شد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده برای توسعه منطقه آزاد اروند که در سفر رییس جمهور به استان خوزستان صورت گرفت افزود: توسعه منطقه آزاد اروند تحول بسیار بزرگی در اقتصاد این استان بوجود خواهد آورد و این تجربه موفق می‌تواند آغازگر یک تحول برای ایجاد و توسعه مناطق آزاد در کل کشور شود.

وی با بیان اینکه توسعه مناطق آزاد در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نیز مورد تاکید قرار گرفته، از مناطق آزاد به عنوان یکی از این پایگاه های مهم برای توسعه صادرات غیرنفتی یاد و خاطرنشان کرد: توسعه صادرات از اصلی ترین جهت گیریهای دولت تدبیر و امید است زیرا با توسعه صادرات می توان وابستگی اقتصاد کشور به منابع و درآمدهای نفتی را کاهش داد.

جهانگیری توسعه منطقه آزاد اروند را موضوعی پراهمیت برای دو کشور ایران وعراق دانست و گفت: در مذاکرات صورت گرفته با طرف‌های عراقی توافقاتی میان دو کشور برای توسعه منطقه آزاد اروند صورت گرفته است.

وی از دولت عراق به عنوان دولت دوست و همسایه و شریک تجاری برای ایران نام برد و اظهار داشت: برای اتصال راه آهن از شلمچه به بصره توافقاتی با مقامات عراقی ایجاد شده که در صورت تحقق، این خط ریلی می‌تواند کشور چین را به مدیترانه متصل و آن را به یکی از مهمترین محورهای حمل و نقل کالا در منطقه تبدیل کند.

معاون اول رییس جمهور در خصوص رسیدگی به خرمشهر و توسعه این منطقه نیز گفت: برای توسعه خرمشهر اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده و بازسازی پالایشگاه آبادان و بهسازی بندر خرمشهر از اولویت های دولت است که هم اکنون در دست پیگیری است.
پیش از سخنان معاون اول رییس جمهور استاندار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست، مدیرعامل منطقه آزاد اروند، فرماندار خرمشهر و آبادان در سخنانی به بررسی مشکلات و راهکارهای توسعه و پیشرفت منطقه آزاد اروند پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز