خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دولت در همایش مجلس و دفاع مقدس:

جنگ تحمیلی بسیار عمیق‌تر از اختلافات مرزی بین دو کشور بود

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۰۵۸

تاریخ اقوام ملل مشحون از منازعات و مخاصمات قومی است و در نگاه قرآنی، زبانی و وحیانی این رخداد تاریخی یعنی تقابل بین اقوام مشاهده کرده ایم که خداوند گفته است که پس از حیات و فلسفه به وجود آوردن آدم و هبوط انسان از آسمان به زمین قطعا نزاع های جمعی رخ خواهد داد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه تمامی جوامع بشری در دفاع اتفاق نظر دارند و آن را اقدامی مقبول می‌دانند، گفت: تفاوت ما در دفاع از کشور با دفاع دیگر ملل در مقدس بودن آن است.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در همایش نقش قوه مقننه در شناسایی، ثبت، حفظ و نشر آثار دفاع مقدس که در ساختمان مشروطه مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: اساسا دفاع، مقبول و مطلوب همه ملت‌ها و فرهنگ هاست اما در شور و شکل دفاع با هم متفاوت هستند و حتی انسان‌هایی که از صلح زیاد سخن می‌گویند به دفاع اعتقاد کامل دارند.

وی ادامه داد: این فعل مقبول و مطلوب لزوما مقدس نیست ولی تفاوت ما در دفاع از کشور با دفاع دیگر ملل در مقدس بودن آن است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری ادامه داد: تاریخ اقوام ملل مشحون از منازعات و مخاصمات قومی است و در نگاه قرآنی، زبانی و وحیانی این رخداد تاریخی یعنی تقابل بین اقوام مشاهده کرده‌ایم که خداوند گفته است که پس از حیات و فلسفه به وجود آوردن آدم و هبوط انسان از آسمان به زمین قطعا نزاع‌های جمعی رخ خواهد داد.

نوبخت با بیان اینکه اگر دفاع از آیین، مکتب و مذهب صورت گیرد مسیر مقدس را طی خواهد کرد، یادآور شد: اگر فرض کنیم بین ایران و عراق مخاصمه‌ای بر سر اروند پیش آمد و یک طرف قرارداد الجزایر را پاره کرد و به کشوری دیگر حمله کرد، تفکری بسیار سبک‌سرانه است باز هم می‌بینیم که دفاع ما، دفاعی مقدس بوده است.

وی ادامه داد: البته این تحلیلی بسیار کودکانه است چون صدام می‌خواست بر منطقه تسلط یابد و باید درک کنیم که بحثجنگ تحمیلی بسیار عمیق‌تر از اختلافات مرزی بین دو کشور بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز