خبرگزاری کار ایران

معاون رییس جمهوری:

تغییر دین دولتی به دولت دینی مصممانه پیگیری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۱۴۸

دولت به یک دولت فرهنگی تبدیل خواهد شد و تغییر دین دولتی به دولت دینی مصممانه پیگیری می‌شود که این روند قطعا در حوزه زنان نیز اثر گذار است.

معاون امورزنان و خانواده ریاست جمهوری از برنامه دولت تدبیر و امید برای انتخاب سالانه ۱۰ درصد مدیران کشور از میان زنان و نیز برنامه‌های جدید دولت در زمینه عفاف و حجاب خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ شهیندخت مولاوردی عصر چهارشنبه در حاشیه سفر هیات دولت به استان خراسان جنوبی در کارگروه تخصصی زنان و خانواده گفت: «عزم دولت بر اصلاح نظام اداری کشور است و در این راستا، ما بحثمدیریت زنان را بطور جدی پیگیری می‌کنیم تا طی سه سال آینده هرسال ۱۰ درصد مدیران از میان زنان انتخاب شوند.»

وی همچنین خبر داد که سند راهبردی حوزه زنان و خانواده در دولت در حال نهایی شدن است.

مولاوردی در ادامه سخنانش، از آسیب‌شناسی وضعیت موجود عفاف و حجاب کشور در دولت خبر داد و گفت که بررسی‌ها در این زمینه به نتایج خوبی رسیده است و این نتایج برای اخذ تصمیم بزودی در هیات دولت مطرح خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهوری با اشاره به ورود دفتر بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری به بحثعفاف و حجاب گفت: این دفتر سلسله نشست‌هایی را با نقد گذشته و نگاه به آینده در خصوص عفاف و حجاب برگزار کرده است.

مولاوردی از دستور رییس جمهور مبنی بر در دستور قرار گرفتن اقدامات ایجابی در خصوص عفاف و حجاب خبر داد و تاکید کرد: عرضه پوشش اسلامی در راستای این دستور انجام خواهد شد.

وی همچنین از تشکیل کارگروه تعمیق باورهای دینی در معاونت امور زنان و خانواده خبرداد و گفت: از پیشنهادات ارائه شده به این کارگروه استقبال می‌کنیم. وی جایگاه این معاونت را سیاست گذاری دانست و تاکید کرد: دنبال بازنگری و اثرگذاری تشکیلات زنان هستیم. مولاوردی در همین راستا از برگزاری همایش ملی اعتدال و زن در روز زن داد و کاهش ساعت کار زنان را به صلاح آنان ندانست. معاون امورزنان و خانواده رییس جمهور، ایجاد تعادل و توزان‌های مختلف را ماموریت معاونت زنان دانست و بیان داشت: مهم‌ترین آن ایجاد توازن بین کار و زندگی زنان است.

مولاوردی، رویکرد برنامه‌های فرهنگی دولت را بازگشت جامعه به راه خلاقیت، مسئولیت و امنیت دانست و تصریح کرد: باید دستگاه‌های فرهنگی از فعالیت محوری به سمت اثربخشی تعییر جهت دهند تا شاهد تغییر فضا در جامعه باشیم.

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تاکید کرد: دولت تلاش دارد با تغییر نگاه‌ها از باید به باور برسیم و در حوزه زنان، باورهای دینی را نهادینه کنیم.

وی رسیدن از ظاهر به معنا و از تبلیغ به تعمیق را جزوبرنامه‌های دولت عنوان کرد و بیان داشت: دولت به یک دولت فرهنگی تبدیل خواهد شد و تغییر دین دولتی به دولت دینی مصممانه پیگیری می‌شود که این روند قطعا در حوزه زنان نیز اثر گذار است.

مولاوردی با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی که در مجلس نیز به تصویب رسیده است، عنوان کرد: راهکارهای ۳۲۶بندی آن ۲۶ دستگاه را متولی امور فرهنگی کرده است.

معاون رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: توسعه منطقه‌ای، کشور را به سمت یک توسعه متوازن، همه جانبه، درون‌زا و پایدار سوق خواهد داد.

وی با بیان اینکه محقق شدن بسیاری از درخواست‌ها و مطالبات مردم در گروی تحقق برنامه‌های دولت در سطح عمومی و سیاست‌های کلی و سیاست‌های داخلی و خارجی دولت است، تاکید کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که حوزه زنان و خانواده را درگیر خود کرده است، ریشه در معضلات و مشکلات فقر اقتصادی دارد.

مولاوردی تصریح کرد: اگر زمینه‌های لازم برای اجرا و تحقق برنامه‌های دولت فراهم شده و این برنامه‌ها با موفقیت قرین شود، بسیاری از مشکلات حوزه زنان و خانواده خود به خود حل خواهد شد.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با اشاره به قدم‌های بزرگی که دولت در زمینه اقتصاد طی شانزده ماه فعالیت خود برداشته است، بیان کرد: انتظار محقق شدن تمام شعارهای دولت در زمان انتخابات انتظار به جایی نیست و باید زمان سپری شود.

وی با بیان اینکه پایه‌های درستی در چهارچوب تحقق وعده‌ها و شعار‌ها ایجاد شده است عنوان کرد: بازگشت مدار مدیریت جامعه به ریل عقلانیت و تدبیر و اعتدال و خرد جمعی اتفاق عظیمی است که نتیجه آن را درکنترل تورم شاهد بودیم.

مولاوردی با اشاره به تلاش‌هایی که دولت درجهت خروج اقتصاد از رکود دارد تصریح کرد: دولت کشور را در شرایطی تحویل گرفت که تورم رکودی و رکود تورمی به حد اعلا رسیده بود.

معاون امورزنان و خانواده رییس جمهور گفت: هر قدمی که دولت به سمت کنترل تورم بردارد از آن طرف خطر ازدیاد رکود را در پی دارد و بالعکس لذا قدم‌ها باید حساب شده باشد و بسته پیشنهادی دولت که اکنون در مجلس باقی مانده، می‌تواند رونق اقتصادی را محقق سازد.

وی جذب سرمایه‌گذاری خارجی و اشتغال‌زایی را ایده دولت در سفرهای استانی دانست و گفت: این ایده می‌تواند به توسعه استان‌ها بسیار کمک کرده و رونق ایجاد کند.

وی در ادامه توسعه همه مناطق کشور را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: بررسی‌ها نشان داده کمتر از ۳۰ درصد برنامه پنجم توسعه کشور به دلیل آرمانی بودن آن محقق نشده است.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور بیان کرد: برنامه ششم توسعه را با پروژه‌های عملی قابل تحقق تدوین خواهیم کرد.

شهیندخت مولاوردی در همین راستا خبر از انعقاد تفاهمنامه با معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری برای استفاده از ظرفیت توان افزایی دختران دانشجو داد تا به اقتصاد دانایی محور برسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز