خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی:

باید کشور را در دنیای ارتباطات و رقابت، در مسیر توسعه قرار دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۸۷۰

ملت ایران در مقابل تحریم ایستادگی کرده و به ایستادگی خود ادامه خواهد داد و بدون تردید از این معضل بزرگ عبور خواهیم کرد و همه تلاش و توان دولت این است که بتواند از این مشکلات با هزینه‌ای کمتر عبور کند و البته توانسته‌ایم از بخشی از آن عبور کنیم و به فضل الهی از بقیه آن هم عبور خواهیم کرد.

رییس‌جمهوری کشورمان در جلسه شورای اداری استان خراسان جنوبی با تأکید بر این که توسعه متوازن و جامع در سراسر کشور، خواست عمومی است، گفت: دنیای امروز، دنیای ارتباطات و رقابت است و ما باید بتوانیم با بهره‌گیری از امتیازات و ویژگی‌های خاص خود، کشورمان را در کنار سایر کشورها در مسیر توسعه قرار دهیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی شب گذشته در این نشست، با اشاره به امتیازات تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و دینی ایران، افزود: ایران اولین کشوری در کل منطقه است که برای آزادی، دموکراسی و رأی مبارزه کرده و بیش از ۱۰۰ سال پیش دموکراسی و عدالتخانه ایجاد کرد.

رییس جمهوری وحدت، اتحاد، انگیزه بالای حراست و صیانت از دین و کشور را نعمت بالایی برای کشور و مردم بزرگ ایران دانست و گفت: برخورداری از این نعمت ها باعثشده که جمهوری اسلامی ایران در منطقه امن‌ترین کشور باشد و برای امنیت و ثبات سایر کشورها هم تلاش و مساعدت کند.

روحانی افزود: ایران از موقعیت ژئوپلتیک و منابع و معادن بسیار غنی برخوردار است که در توسعه بیش از پیش کشور باید از آنها به خوبی بهره گرفت.

رییس جمهوری با اشاره به پیشرفت‌های کشورمان در عرصه‌ فناوری‌های جدید، اظهار داشت: امروز در بسیاری از فناوری‌های جدید در ردیف‌های بالای جهانی قرار داریم و یکی از اهداف و اهتمام جدی دولت، توجه به شرکت‌های دانش‌بنیان است، لذا در ۱۶ ماه گذشته اقدامات بزرگی در این زمینه انجام شده است.

روحانی افزود: بودجه صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سال آینده افزایش خواهد یافت و امروز از منابع این صندوق بیش از یکهزار شرکت دانش‌بنیان فعال شده است که این شرکت‌ها می‌توانند تحول بزرگی در آینده کشور به وجود آورند.

رییس‌جمهوری کشورمان با آثار جنگ تحمیلی و تحریمهای ضد ایرانی تصریح کرد: ملت ایران در مقابل تحریم ایستادگی کرده و به ایستادگی خود ادامه خواهد داد و بدون تردید از این معضل بزرگ عبور خواهیم کرد و همه تلاش و توان دولت این است که بتواند از این مشکلات با هزینه‌ای کمتر عبور کند و البته توانسته‌ایم از بخشی از آن عبور کنیم و به فضل الهی از بقیه آن هم عبور خواهیم کرد.

وی بر لزوم اولویت‌بندی در رسیدگی و حل و فصل مشکلات کشور تأکید کرد و گفت با توجه به اینکه منابع و درآمد کشور محدود است، برای ایجاد تحول در کشور، ضرورت دارد که کار و تلاش مضاعفی انجام گیرد و همه دست به دست هم در عرصه‌های مختلف علمی، فناوری و اقتصادی به کار و تلاش بپردازند.

روحانی تصریح کرد: باید مدیریت و اولویت‌بندی در خصوص مسایل مهم کشور در کنار جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی به منظور ایجاد توسعه پایدار در کشور مورد توجه قرار گیرد.

رییس شورای عالی امنیت ملی، ضرورت برقراری رابطه درست با دنیا را مورد تأکید قرار داد و گفت: تدوین برنامه و خط مشی برعهده رییس جمهوری است و برای ایجاد توسعه پایدار به عنوان اولویت کشور، باید روابط سازنده‌ای در عرصه های مختلف با دنیا داشته باشیم.

رییس جمهوری با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و توجه به مؤلفه‌های آن، گفت: اقتصاد مقاومتی بدین معناست که اقتصاد ما در جایگاهی قرار بگیرد که نتوانند به آن آسیبی برسانند.

روحانی با اشاره به این که بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی توجه به توسعه صادرات است، خاطر نشان کرد: اگر کشوری بتواند حجم صادرات خود را در بخش‌های مختلف ارتقاء دهد، بدون تردید نمی‌توانند به آسانی آن را مورد تحریم قرار دهند و اقتصاد مقاومتی بدین معناست که نیاز دنیا به ما بیشتر و نیاز ما به دنیا کمتر شود و لازمه این کار آن است که روابط ما با دنیا سازنده و درست تعریف شود و الا شجاعت این نیست که حرف‌ها و سخنان شعارگونه زده شود و عده‌ای برای آن کف بزنند. اینگونه حرف زدن راحت و آسان است، اما باید به مصالح و منافع مردم توجه داشت.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود لزوم بهینه‌سازی در مصرف آب و اقدامات دولت در این زمینه برای استان خراسان جنوبی را خاطر نشان کرد و گفت: در این زمینه ۶۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری در داخل استان با هدف جلوگیری از تبخیر آب انجام خواهد گرفت.

روحانی با اشاره به وسواس خود در دادن وعده به مردم تصریح کرد: بر این باور هستم که نمی‌توانیم به مردم وعده و قولی بدهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم، از این‌رو تلاش ما در جریان سفرها این است که مواردی را به مردم وعده دهیم که حداقل در زمان دولت یازدهم آن موارد به طور کامل عملیاتی و اجرایی شوند.

رییس جمهوری بر اهمیت تعادل و توازن در توسعه و پیشرفت استان‌های مختلف کشور تأکید کرد و گفت: باید دست به دست هم تلاش کنیم تا گام به گام در توسعه مناطق مختلف کشور توازن و تعادلی ایجاد شود به نحوی که مردم آن را احساس کنند.

روحانی همچنین بر مشکلات ناشی از خشکسالی و کمبود آب تأکید کرد و گفت: باید از همه علم و فناوری‌های جدید استفاده کنیم تا مشکلات موجود در این زمینه را هر چه بیشتر کاهش دهیم.

در این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با قدردانی از اهتمام ویژه دولت برای رسیدگی و ارتقاء سطح استان خراسان جنوبی، پیشنهادات و نیازهای مناطق مختلف استان را با رییس‌ جمهور در میان گذاشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز