خبرگزاری کار ایران

روحانی در دیدار علما، ایثارگران و نخبگان خراسان جنوبی:

رسیدن به توسعه، نیازمند آمادگی برای ایثار و فداکاری است

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۸۰۵

نخبگان باید طراح برنامه های استان باشند / دولت همه توان خود را برای تخصیص بودجه‌های عمرانی و اجرای طرح‌ها، به کار گرفته است

رییس جمهور رسیدن به نقطه اوج و توسعه را نیازمند آمادگی برای ایثار و فداکاری دانست و اظهار داشت: امروز برای ادامه راه، نیازمند فداکاری، ایثار و حرکت اندیشمندان، علما و حضور نخبگان در صحنه توسعه کشور هستیم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در دیدار علما، ایثارگران، نخبگان و برگزیدگان استان خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نخبگان باید طراح برنامه‌های استان باشند، گفت: دولت همه توان خود را به کار گرفته تا تمام بودجه‌های عمرانی استان‌ها را تخصیص داده و طرح‌های عمرانی را اجرایی و عملیاتی کند.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به رویداد بزرگ لیله‌المبیت و داوطلبی و فداکاری حضرت امام علی(ع)، گفت: همه چیز از آمادگی برای ایثار و فداکاری شروع می‌شود. اگر ما برای عزت و سرزمین خود آماده ایثار و فداکاری شویم در آن صورت هجرت از نقطه عادی به اوج و توسعه شکل خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: استقلال، عزت، عظمت و جایگاه ویژه ایران اسلامی مرهون دِماء شهدا و مداد علما است.

روحانی خاطرنشان کرد: فداکاری در مسیر فرهنگ و ارتقاء اخلاق و حرکت جامعه به سمت تلاش و کوشش و توسعه با بیان، قلم، ایثار و فداکاری با جان میسر می‌شود.

رییس جمهور در ادامه با اشاره به اقدامات دولت برای رسیدگی به مطالبات خانواده بزرگ ایثارگران گفت: دولت در طول ۱۶ ماه گذشته در حد توان خود گام‌هایی را برای خانواده ایثارگران برداشته است، ‌ اما هیچ جای تردیدی وجود ندارد که هر کاری برای این خانواده بزرگ انجام شود، هدیه بسیار کوچکی در برابر اقدامات بزرگ آنان خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: کاش امکان‌پذیر بود که همه مطالبات مردم در زمان کوتاهی جامه عمل می‌پوشید اما همه می‌دانیم که توان و امکانات کشور محدود است و دولت به عنوان خدمتگزار مردم در چارچوب توان و امکانات کشور برای رفاه جامعه و پیشرفت کشور تلاش خواهد کرد.

رییس جمهور با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی از پتانسیل‌های بسیار خوبی برای پیشرفت برخوردار است، اظهار داشت: این استان علاوه بر ظرفیت‌های طبیعی دارای جایگاه استراتژیک قابل ذکری است و می‌تواند در مسیر یکی از کریدورهای اصلی ترانزیت شمال – جنوب قرار بگیرد.

روحانی با اشاره به توسعه خط راه‌آهن استان خراسان جنوبی گفت: دولت بودجه‌ای را به عنوان مطالعات و طراحی راه‌آهن قرار داده و به دنبال اتصال راه‌آهن چابهار – زاهدان به بیرجند و از آنجا به راه‌آهن سراسری کشور است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نقش‌آفرینی نخبگان به عنوان طراح برنامه‌های توسعه استان اظهار داشت: معمولاً نگاه استان‌ها در مسیر پیشرفت و توسعه، به دولت است در حالی که نخبگان استان باید مسئولیت طراحی در این صحنه را بر عهده بگیرند زیرا بهتر از دولت از ظرفیت‌های انسانی، طبیعی، صنعتی و کشاورزی استان خود آگاهی دارند. البته مقامات استانی نیز بایستی با تشکیل جلساتی از صاحب‌نظران و نخبگان در این زمینه نظرخواهی کنند.

روحانی گفت: نخبگان کسانی هستند که می‌توانند مشکلات را به خوبی تحلیل و حل و فصل کنند.

رییس جمهور به اقدامات دولت برای ارتقاء سطح استان‌ها اشاره کرد و گفت: دولت در سال جاری همه توان خود را بکار گرفته و تمامی بودجه عمرانی استان‌ها را اختصاص داده به گونه‌ای که در فرصت ۹ ماهه ۹۴ درصد بودجه عمرانی اختصاص یافته است و امیدواریم این روند تا پایان سال تکمیل شود.

وی تصریح کرد: تلاش دولت این است که برای عمران و آبادانی استان خراسان جنوبی هر اقدامی که می‌تواند انجام دهد و تلاش در این زمینه را وظیفه و افتخار خود می‌داند.

رییس جمهور با بیان اینکه طرح‌ها و نیازهای استان در جلسات کارشناسی و در تهران مورد بررسی قرار گرفته است، گفت: همه طرح‌ها و پروژه‌های استان دسته‌بندی شده و دولت خود را متعهد می‌داند به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند.

روحانی گفت: کار اصلی آبادانی استان از طریق جذب سرمایه و کارآفرینان شکل می‌گیرد و این نیازمند تلاش همگانی است.

وی در ادامه با بیان اینکه دانشگاهیان و دانشجویان باید به سمت بومی‌گرایی و تأمین نیازهای استان چرخش پیدا کنند، گفت: دانشگاه‌های ما باید به گونه‌ای باشد که بتواند پاسخ نیازهای استان را در اولویت برنامه‌های خود داشته باشد و علما و فرهیختگان نیز باید در زمینه‌ای تلاش کنند که ظرفیت‌های فرهنگ تقویت شود.

رئیس جمهور در ادامه ضرورت تقویت وحدت، اتحاد و برادری را مورد تأکید قرار داد و گفت: همه باید تلاش کنیم که وحدت و انسجام هر چه بیشتر تقویت و گسترش پیدا کند و این خود زمینه مناسبی برای رشد و توسعه بیشتر استان است.

در این دیدار تعدادی از علما، ایثارگران و نخبگان در سخنانی دغدغه‌ها و پیشنهادات خود را در زمینه‌‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ورزشی با رییس‌ جمهوری در میان گذاشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز