خبرگزاری کار ایران

مجمع عمومی بانک مرکزی امروز به ریاست روحانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۳۵۳

پیش از این قرار بود مجمع عمومی بانک مرکزی با حضور رئیس جمهوری دوشنبه دهم آذرماه در ساختمان میرداماد برگزار شود، اما زمان برگزاری مجمع به تعویق افتاد.

مجمع عمومی بانک مرکزی صبح امروز دوشنبه ۲۴ آذر با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهور و اعضای مجمع این بانک در ساختمان میرداماد تشکیل می شود.

به گزارش ایلنا، اعضای مجمع عمومی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران متشکل از، رئیس جمهور(ریاست مجمع)، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، وزیر صنعت، معدن و تجارت و یک نفر از وزرا به انتخاب هیأت وزیران است.

رسیدگی و تصویب ترازنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، رسیدگی و اتخاد تصمیم نهایی نسبت به گزارش های هیات نظار، رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد تقسیم سود ویژه بانک، انتخاب اعضای هیات نظار به پیشنهاد وزیر امور اقتصادی و دارایی و سایر وظایفی که طبق مقررات این قانون به عهده مجمع عمومی گذارده شده از وظایف مجمع عمومی بانک مرکزی است.

یادآور می شود، پیش از این قرار بود مجمع عمومی بانک مرکزی با حضور رئیس جمهوری دوشنبه دهم آذرماه در ساختمان میرداماد برگزار شود، اما زمان برگزاری مجمع به تعویق افتاد.

البته مجمع بانک مرکزی باید تا پایان تیرماه برگزار می شد اما برگزاری این مجمع با تاخیر همراه شد.

براساس بند(د) ماده ۱۷ قانون پولی و بانکی مصوب ۱۳۵۱، جلسات مجمع عمومی بانک مرکزی باید حداقل سالی یک بار تا پایان تیر ماه برگزار شده تا ترازنامه این بانک و همچنین گزارش های نظارتی درباره سیاست گذاری و عملکرد بانک تعیین تکلیف شود.

براساس قانون، مجمع بانک مرکزی باید با نظر وزیر امور اقتصادی و دارایی یا به پیشنهاد رئیس کل بانک مرکزی و به دعوت وزیر اقتصاد تشکیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز