خبرگزاری کار ایران

طعنه نوبخت به مجلسی‌ها؛

از نماینده‌هایی که جای رسانه‌ها را در جلسات غیرعلنی پر می‌کنند، تشکر دارم

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۲۶

سخنگوی دولت افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان را علاوه بر ۳۰ درصد افزوده شده تکذیب کرد.

سخنگوی دولت گفت: از اینکه برخی نماینده‌ها جای رسانه‌های جمعی را در جلسات غیرعلنی پر می‌کنند نهایت تشکر را دارم شاید لازم نباشد بگویم اما آقای لاریجانی موضع و روش دولت را در لایحه بودجه تایید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر نوبخت در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص آینده روابط ایران و عربستان گفت: باید پذیرفت که عربستان به عنوان یک کشور اسلامی در این شرایط با تلاش برای عدم افزایش قیمت نفت منابع کشور خود را ارزان می‌دهد و این در مورد منابع دیگر کشورهای اسلامی و نفت‌خیز اثرگذار است این اقدام از نظر شرعی و اسلامی نیز قابل تامل است تلاش ما این است که با کشورهای همسایه از جمله عربستان روابط خوبی داشته باشیم امیدواریم در این زمینه نیز مذاکرات مربوطه به نتیجه برسد.


وی در پاسخ به این سوال که چه اقدامی برای تنظیم قیمت نفت توسط دولت انجام خواهد شد، گفت: همانطور که مطلع هستید اجلاس اوپک تشکیل شد البته ما علاقه داشتیم که قبل از تشکیل مذاکراتی که در جلسات غیررسمی داشتیم به کمال برسد امروز هم بخشی از جلسه هیات وزیران به این موضوع اختصاص داشت.


نوبخت با اشاره به جلسه سران سه قوه در راستای مبارزه با فساد گفت: این جلسه بیشتر نمادی بود از اراده سه قوه برای مبارزه با فساد باید توجه کنیم که در مبارزه با فساد هیچ فردی نباید مورد استثنا قرار گیرد همانطور که نباید بی‌جهت آبروی کسی را ببریم. پیام مهم این همایش عزم مشترک سه قوه در راستای منویات رهبری برای مبارزه با فساد بود که دولت نیز از ابتدا بر آن تاکید دارد.


وی در مورد برنامه دولت برای افزایش بودجه معاونت زنان نهاد ریاست جمهوری گفت: ما طبق برنامه‌های این معاونت اعتبارات‌شان را افزایش دادیم تا در مورد جامعه زنان که تقریبا نیمی از کشور را تشکیل می‌دهند بتوانند این برنامه‌ها را اجرایی کنند.


سخنگوی دولت گفت: ما برای خروج از رکود پیش‌بینی‌هایی را داشتیم تا بتوانیم زمینه تامین مسکن زوج‌های جوان و زنان سرپرست خانوار را ایجاد کنیم برای همین هیات دولت در هفته‌های گذشته مصوباتی را داشت تا سقف وام ارزان قیمت در شهرها و روستاها را افزایش دهد که این رقم در روستاها به ۱۵ میلیون تومان و در شهرها تا ۵۰میلیون تومان رسید و قرار شد ما به التفاوت رقم تسهیلات را دولت تقبل کند. در همین میان هزار میلیارد تومان نیز برای اشتغال جوانان و فارغ التحصیلان در نظر گرفته شد.


وی در مورد وضعیت بورس نیز گفت: تلاش ما این است که آثار روانی برخی تصمیمات کم شود تا بتوانیم ثبات لازم را در کل بازار از جمله بازار بورس ایجاد کنیم.


نوبخت در پاسخ به این سوال که دولت برای کاهش وابستگی بودجه به نفت چه اقداماتی انجام خواهد داد، گفت: نسبت فروش نفت طبق سیاست‌های رهبری باید حداقل بیست درصد به صندوق واریز شود با توجه به اینکه سال آینده با محدودیت‌هایی در قیمت نفت مواجه خواهیم بود، بیست درصد را واریز می‌کنیم اما مجلس در سال ۹۰ پیشنهاد داد که هر سال ۳ درصد به ۲۰ درصد افزایش دهیم.


وی گفت: اما با توجه به محدودیت‌های سال آینده قرار شد که ما ۳درصد افزایش مازاد سیاست‌های رهبری را به صندوق واریز نکنیم. به هر حال این هم یک پیشنهاد است و هر چه مجلس بگوید قانون می‌شود و ما آن را رعایت خواهیم کرد.


خبرنگار دیگری با اشاره به مراسم روز دانشجو گفت در مراسمی که رئیس جمهور نیز در آن حضور داشت حرف همه طیف‌های دانشجویی شنیده نشد، نوبخت پاسخ داد: به همه نهادهای دانشجویی اجازه صحبت داده شد برخی از مجموعه‌ها ممکن است چندین تشکل داشته باشند اما در نهایت یک جریان است بنابراین قرار شد یک نفر صحبت کند این به آن معنی نیست که حرف برخی تشکل‌ها شنیده نشده اتفاقا حرف‌هایی بیش از حد انتظار هم زده شد که البته حق دانشجویان بود.


نوبخت ضمن تکذیب اخبار مربوط به کاهش بودجه آموزش و پرورش گفت: ما حداقل در سال آینده ۲۰ درصد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش را افزایش داده ایم متاسفانه از بیرون می‌گویند بودجه سپاه افزایش پیدا کرده و از داخل می‌گویند بودجه آموزش و پرورش کاهش پیدا کرده رشد بودجه آموزش و پرورش حتی بیشتر از سپاه است.


سخنگوی دولت با اشاره به اینکه پیش بینی ما این است که نرخ تورم در سال آینده به زیر ۱۴ درصد می‌رسد گفت: این میزان به هر مقداری که برسد افزایش حقوق کارکنان دولت در سال آینده ۱۴ درصد خواهد بود.


وی در مورد شرایط استخدامی‌های دستگاه‌های دولتی گفت: در قانون استخدام هر دستگاهی می‌تواند به ازای سه بازنشسته یک نفر را استخدام کند مشروط به اینکه اعتبارات لازم را داشته باشد. از سال‌های قبل گروهی مراحل استخدامی را طی کردند منتهی به دلیل کمبود اعتبار دستگاه‌ها امکان جذب آنها وجود نداشت برای همین ما در بودجه سال آینده بودجه این دستگاه‌ها را برای استخدام گذاشتیم تا کسانی که مراحل استخدام را طی کردند اما به دلیل کمبود اعتبارات بیکار هستند بتوانند استخدام شوند.


نوبخت در خصوص تفاوت رقم نهایی اعلام شده در مورد بودجه کلی که رئیس جمهور آن را ۲۱۹ میلیارد تومان اعلام کرده بود گفت: شبی که رئیس جمهور به گلستان سفر کرد همین مبلغ تصویب شد اما روز بعد که رئیس جمهور در سفر بود تبصره‌های الحاقی اضافه شد که بار مالی داشت بنابراین ما باید به سقف بودجه اضافه می‌کردیم الان سقف بودجه نهایتا ۲۲۴ هزار میلیارد تومان است.


سخنگوی دولت افزایش ۲۰ درصدی قیمت نان را علاوه بر ۳۰ درصد افزوده شده تکذیب کرد.


نوبخت در واکنش به خبرنگاری که عنوان می‌کرد رئیس مجلس در جلسه غیرعلنی اعلام کرده که دولت باید کارشناسی بیشتری را روی بودجه انجام می‌داد، گفت: از اینکه برخی نماینده‌ها جای رسانه‌های جمعی را در جلسات غیرعلنی پر می‌کنند نهایت تشکر را دارم شاید لازم نباشد بگویم اما آقای لاریجانی موضع و روش دولت را در لایحه بودجه تایید کرد هر کسی بهتر است کار خودش را انجام بدهد نمایندگان قانون‌گذاری کنند و رسانه‌ها به انعکاس اخبار بپردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز