خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای عالی اداری به ریاست جهانگیری صورت گرفت؛

موافقت با کلیات احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۹۵۰

اسحاق جهانگیری در این جلسه از احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان یک مطالبه کارشناسان و صاحب نظران از دولت و رییس جمهور یاد کرد و گفت: این موضوع از یک سو در دوره انتخابات توسط رئیس جمهور وعده داده شده بود و از سوی دیگر این سازمان برای کشورهای در حال توسعه که دارای برنامه های میان‌مدت و کوتاه‌مدت توسعه ای هستند یک امر ضروری محسوب می شود.

جلسه شورای عالی اداری عصر امروز(دوشنبه) به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شد و پس از بحثو تبادل نظر در خصوص احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، اعضای شورا با کلیات این موضوع موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری در این جلسه از احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان یک مطالبه کارشناسان و صاحب نظران از دولت و رییس جمهور یاد کرد و گفت: این موضوع از یک سو در دوره انتخابات توسط رئیس جمهور وعده داده شده بود و از سوی دیگر این سازمان برای کشورهای در حال توسعه که دارای برنامه های میان‌مدت و کوتاه‌مدت توسعه ای هستند یک امر ضروری محسوب می شود.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی پشتوانه کارشناسی برای اداره کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: این سازمان همواره از کارشناسانی زبده در امر برنامه ریزی و اقتصاد برخوردار بوده که متاسفانه بس از انحلال، بخش زیادی از نیروی انسانی و توان کارشناسی این مجموعه تضعیف شد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه برای مدیریت صحیح بر امور کشور و توسعه متوازن و با برنامه کشور، احیاء سازمان مدیریت و البته اصلاح نقاط ضعف گذشته آن یک ضرورت است افزود: سازمان مدیریت باید سازمانی چابک باشد که بتواند نظام برنامه ریزی کشور را به درستی تدوین و هدایت و نظارت کند.

وی پس از اعلام موافقت اعضای شورای عالی اداری با لغو مصوبه مورخ ۱۳۸۶/۴ / ۲۴ شورای عالی اداری در مورد تشکیل دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و همچنین موافقت با کلیات موضوع احیای سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جلسه، از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست ظرف دو هفته آینده نظرات و دیدگاه های کارشناسان صاحبنظر در زمینه شرح وظایف و ساختار این سازمان را جمع آوری و در جلسات آتی مطرح کنند.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر ضرورت مشورت با وزارت کشور و استانداران برای تصمیم¬ گیری در خصوص چگونگی رابطه شاخه های استانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با استانداران تاکید کرد و از معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور خواست از طریق هماهنگی با معاونت حقوقی رئیس جمهور، مسائل و جزئیات حقوقی و شرح وظایف مربوطه را تدوین و در جلسه آینده به عنوان پیشنهاد مطرح نمایند.

در این جلسه که وزرای کشور، دادگستری، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور، معاون حقوقی رئیس جمهور، استانداران تهران و زنجان و سایر اعضا شورای عالی اداری نیز حضور داشتند، گزارشی از سوابق و تحولات سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی سالیان گذشته ارایه شد و در خصوص جزییات مربوط به انحلال این سازمان و تشکیل دو معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور توضیحاتی ارائه گردید.

در این نشست همچنین نظرات و دیدگاه های متفاوت در خصوص نحوه ادغام این دو معاونت و احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با سازمانهای مدیریت و برنامه ریزی استانی ارایه شد و پس از بحثو تبادل نظر در خصوص ضرورتهای این کار، اعضای شورا با کلیات احیا و تشکیل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور موافقت کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز