خبرگزاری کار ایران

یونسی در دیدار سفیر هلند:

حقوق اقلیت‌ها در قانون اساسی ایران تضمین شده است

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۴۱

دولت هلند نباید اجازه دهد که از شهروندانش، افردی به گروههای تروریستی ملحق شود چرا که بدون تردید این افراد در آینده به خطری بزرگ برای این کشور تبدیل خواهند شد و برای مقابله با آنها پیشنهاد می کنم به گروه ها و جریانات مسلمان معتدل آزادی عمل بیشتری داده شود.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه در طول تاریخ بین مردم ایران بردباری مذهبی و زندگی مسالمت‌آمیزی پی‌ریزی شده که همچنان ادامه دارد، اظهار داشت: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز حقوق اقلیت‌ها به بهترین وجه تضمین شده است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین علی یونسی در دیدار یوهانس دوما سفیر هلند با تاکید بر وجود توجه ویژه نسبت به رعایت حقوق اقلیت های دینی و مذهبی در ایران گفت: اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران هم در مراکز حکومتی مثل مجلس شورای اسلامی حضور دارند و هم مانند سایر مردم ایران از آزادی‌های دینی و مدنی برخوردارند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی با بیان اینکه امروز اقلیت‌های دینی و مذهبی در ایران بدون کوچکترین حساسیتی بصورت مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند، اظهارداشت: اگر در اروپا یهودی‌کشی وجود داشته است اما در تاریخ ایران سابقه نسل‌کشی، مذهب کشی و قوم کشی وجود ندارد و این نشاندهنده فرهنگ متعالی و باسابقه ملت ایران است.

وی افزود: در تهران بیش از ۳۰ کلیسا و کنیسه وجود دارد که نسبت به جمعیت‌شان در دنیا بی نظیر است.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی خطاب به سفیر هلند گفت: اشتباهی که در اروپا صورت می گیرد این است که وجود محدودیت های مذهبی در کنار آزادی های بی حد و مرز موجب ظهور خشونت های مذهبی شده است به همین دلیل است که تعداد زیادی از شهروندان شما به گروه های تندرو تروریستی از جمله داعش پیوسته اند و این نگرانی وجود دارد که گروه های تندرو مسیحی هم ایجاد شود.

یونسی تصریح کرد: دولت هلند نباید اجازه دهد که از شهروندانش، افردی به گروههای تروریستی ملحق شود چرا که بدون تردید این افراد در آینده به خطری بزرگ برای این کشور تبدیل خواهند شد و برای مقابله با آنها پیشنهاد می کنم به گروه ها و جریانات مسلمان معتدل آزادی عمل بیشتری داده شود.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی وجود گروه‌های تندرو و تروریستی مانند داعش، بوکوحرام و القاعده را ناشی از سیاست‌های تبعیض‌آمیز غرب مخصوصا در رابطه با رژیم صهیونیستی دانست و اظهار داشت: ظهور گروه‌های تندرو بیش از هر عاملی نتیجه تحقیر غرب در مورد مسلمانان است که نمونه آن حمایت بی‌حد و مرز و مطلق از رژیم صهیونیستی است چرا که وجود این رژیم نژاد پرست و ادامه حمایت از آن بارزترین اقدام ضد بشری است.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای غربی از جمله اروپایی ها در مقطعی از صدام حمایت کردند و سلاح های ممنوعه و شیمیایی را در اختیارش قراردادند که بواسطه آن همه گروهها و اقوام ایرانی صدمه دیدند و امروز هم به بهانه پوچ هسته ای، تحریم را اعمال کرده اند که در اینجا هم، مردم عادی از جمله اقلیت ها و اقوام مذهبی بیشترین آسیب را متحمل می شوند لذا اگر واقعا دغدغه حقوق بشر دارند باید در رفتار خود تجدید نظر کنند.

دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی تصریح کرد: دنیای غرب باید در موضوع مقابله با گروه های تروریستی با ایران همکاری کند تا ریشه افراطی گری از بین برود.

حجت الاسلام والمسلمین یونسی همچنین با تجلیل از اقدامات هلند در راستای ایجاد شرایط مناسبی برای مسلمانان بر تقویت همکاری‌های دو کشور تاکید کرد و گفت: در دولت دکتر روحانی شرایط مناسبی ایجاد شده که دو کشور در زمینه اقتصادی و فرهنگی روابط و مناسبات خود را ارتقا دهند.

یوهانس دوما سفیر هلند نیز در این دیداربا بیان اینکه دولت هلند در مسیر بهبود روابط و همکاری با جمهوری اسلامی ایران فعال است، گفت: با برطرف کردن موانع موجود بدنبال افزایش سطح روابط آمستردام - تهران به ویژه در عرصه اقتصادی هستیم.

سفیر هلند همچنین با اشاره به اقدمات کشورش برای کنترل و مقابله با ظهور افراطی گری گفت: افراطی گری بین جوانان به اوج رسیده و در تلاش هستیم که آن را کنترل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز