خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع ایرانیان مقیم تاجیکستان:

به دنیا دروغ نخواهیم گفت

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۸۱۱

نمی‌خواهیم هیچ کشوری از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ما به ناروا و بخاطر برخی شعارها و تبلیغات نادرست، نگران باشد / ما در روز انتخابات با هم بودیم و تا آخر یعنی رساندن کشور به سکوهای افتخارات بزرگ و ملی نیز با هم حرکت خواهیم کرد.

رییس‌جمهوری، تحریم‌ها علیه ایران اسلامی را بار دیگر ظالمانه خواند و گفت: اینکه ما در شرایط تحریم توانستیم به موفقیت‌های بزرگی دست یابیم، این پیام روشن را به قدرت‌های خارجی داد که ما می‌توانیم حتی در شرایط سخت تحریم، معضلات را حل و فصل کنیم.
به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی که پنجشنبه شب، در جمع ایرانیان مقیم تاجیکستان صحبت می‌کرد، افزایش علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در ایران، کاهش محسوس تورم، خروج از رکود و ورود اقتصاد کشور به دوران رشد را از جمله نشانه‌های مثبت اقتصادی در کشور خواند.

رییس جمهور گفت: اینها نشان می‌دهد راهی را که ما طی می‌کنیم درست است و ملت ما با امید به آینده کشور، قدم به قدم برای حل مشکلات با تمام توان، در صحنه است.

روحانی با ابراز خرسندی از حضور در جمع ایرانیان مقیم تاجیکستان گفت که کشور ما طی یکسال گذشته حرکت‌های خوب و رو به جلویی در زمینه‌های مختلف داشته که ناشی از حضور پرنشاط مردم ایران در همه صحنه‌ها و امید آنان به آینده و توسعه و تعالی کشور است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه توسعه باید همه‌جانبه و متوازن باشد، گفت: مردم باید در چارچوب قانون اساسی و فرهنگ بلند اسلامی و ایرانی، در بیان نظرات‌شان آزاد باشند چراکه کشور از آن مردم است و ما هر کدام در دوره کوتاه مسوولیت‌هایمان، امانتدار هستیم.

وی که اظهاراتش با کف زدن‌ها و تشویق‌های حاضران توأم بود، افزود: رییس‌جمهوری به قول‌های خود به مردم وفادار خواهد ماند و از مردم می‌خواهد که پیوسته در صحنه‌ها حضور داشته باشند. ما در روز انتخابات با هم بودیم و تا آخر یعنی رساندن کشور به سکوهای افتخارات بزرگ و ملی نیز با هم حرکت خواهیم کرد.

روحانی با اشاره به دستاوردهای سیاست خارجی دولت یازدهم گفت: ما ملتی نیستیم که بخواهیم در امور داخلی دیگران مداخله کنیم، سلاح‌های کشتار جمعی بسازیم و یا خواهان عقب‌ماندگی دیگر کشورها باشیم، ما خواهان پیشرفت و صلح و دوستی همه جهانیان هستیم.

رییس جمهور افزود: ما در عرصه فناوری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم و از فعالیت صلح‌آمیز هسته‌ای هم دست بر نمی‌داریم؛ اما در عین حال نمی‌خواهیم هیچ کشوری از فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ما به ناروا و بخاطر برخی شعارها و تبلیغات نادرست، نگران باشد.

روحانی گفت: ما به دنیا دروغ نگفته‌ایم و نخواهیم گفت و ما به عنوان ایران اسلامی به همه دولت‌ها گفته‌ایم که برنامه هسته‌ای ما کاملا صلح‌آمیز باقی خواهد ماند و براین قول‌مان پایبند خواهیم بود چراکه بالاترین سکو برای حرکت در سیاست خارجی اعتماد بین ملت‌ها و دولت‌ها است.

رییس جمهور تاکید کرد ما می‌خواهیم روابط سالم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و سیاسی با همه ملت‌ها و دولت‌ها داشته باشیم. اسلام دین تحمیل نیست و ما نمی‌خواهیم چیزی را بر افکار عمومی جهان تحمیل کنیم، ما عقاید خود را تبیین می‌کنیم اما در امور داخلی دیگران هرگز مداخله نمی‌کنیم.

روحانی به اشتراکات فرهنگی کشورهای منطقه اشاره کرد و افزود: ما خواهان ارتباط قوی‌تر با کشورهای همسایه و منطقه هستیم. از ابتدای دولت یازدهم ما دست دوستی و روابط نزدیک‌تر به سمت همه کشورهای منطقه دراز کردیم و این دست‌ها را فشرده‌ایم و آرزومندیم روابط ما با تاجیکستان در همه زمینه‌ها توسعه یابد.

رییس‌جمهور اظهار داشت: در جلساتی که با مقامات تاجیکستان داشتیم این اراده را برای گسترش روابط در همه زمینه‌ها در طرف مقابل احساس کردیم. در زمینه بورسیه‌ها قرار شد ما در رشته‌های متنوع‌تری به دانشجویان تاجیک بورسیه دهیم و آنان نیز شرایط را برای دانشجویان ایرانی در تاجیکستان سهل‌تر کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز