خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در جلسه شورای اداری خراسان رضوی:

اختلاف نظرها را باید کاهش داد

asdasd
کد خبر : ۲۰۲۶۰۶

گر نتوانیم نسل جوان خود را شایسته و خوب تربیت کنیم بی‌تردید نمی‌توانیم با استفاده از سایر امور و اقدامات، مسایل و مشکلات را حل کنیم / متأسفانه برخی موضع‌گیری‌ ها و سخنان عده‌ای که البته از روی حسن نیت صورت می‌گیرد، بهانه‌های جدیدی برای دشمنان ایجاد می‌کند تا آنها اهداف خود را علیه کشورمان به پیش ببرند.

رییس جمهور با اشاره به شرایط حساس منطقه ای و جهانی تصریح کرد که امروز باید اختلاف نظرها را تا حد امکان کاهش داده و با نزدیک‌کردن دیدگاه‌ها و نظرات مختلف و رسیدن به یک نظر واحد و مشترک، در مسیر پیشرفت و توسعه کشور گام برداریم.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی یکشنبه شب در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی گفت: برای حل مشکلات و معضلات موجود صرفاً داشتن درآمد بالا مهم نیست، بلکه چگونگی استفاده از این درآمد نیز اهمیت دارد.

رییس جمهور اظهار داشت: دو دولت قبلی بیشترین درآمد را نسبت به دولت‌های پیش از خود داشت. به نحوی که درآمد ارزی دولت ۸ سال اول حدود ۲۲۵ میلیارد دلار بود، ۸ سال دوم دارای ۲۶۲ میلیارد دلار درآمد بود و ۸ سال گذشته ۸۳۳ میلیارد دلار درآمد داشت اما در عین حال تعداد زیادی طرح‌های نیمه‌تمام و مشکلات و معضلات حل نشده‌ باقی مانده است.

رییس جمهوری تصریح کرد: چنانچه ریشه و عوامل این ناکامی مورد بررسی قرار نگیرد و بخواهیم با روند گذشته حرکت کنیم، مسایل و مشکلات حل نشده باقی خواهد ماند.

روحانی، ناامنی و بی‌ثباتی را معضل بسیار بزرگی برای منطقه دانست و گفت: این ناامنی در یک سال اخیر بیشتر شده و البته امیدواریم که حل و فصل شود، اما ضرورت دارد که هوشیاری خود را حفظ کرده و دست به دست هم دهیم، چرا که فتنه و آتشی که منطقه را فرا گرفته ممکن است دامن دیگران را هم بگیرد.

رییس دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: امروز دشمنان، جهان اسلام را با معضلات و مشکلات فراوانی مواجه کرده‌اند و به جای اینکه کشورهای منطقه در مسیر پیشرفت حرکت کنند، دچار ناامنی و بی‌ثباتی شده‌اند و فاجعه بسیار بزرگی در کشورهای منطقه از جمله در عراق، سوریه، ‌لبنان و فلسطین در جریان است. در چنین شرایطی باید نسبت به این وضعیت هوشیار باشیم.

روحانی در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی جهان اسلام نیز بسیار سخت و پیچیده شده، اظهار داشت: امروز باید نسل جوان خود را کاملاً‌ برای شرایط جدید آماده کنیم. اگر زمانی امکان داشت که دروازه‌های فرهنگی را مسدود و به راحتی کنترل کرد، امروز این کار تقریباً امکان‌پذیر نیست.

رییس جمهور تأکید کرد: در مقابل شرایط فرهنگی حاکم باید ایمان، انگیزه و افکار جوانان خود را تقویت کنیم و اگر بتوانیم جوانان خود را به خوبی تربیت کنیم در حقیقت آنها را در مقابل هجمه‌های فرهنگی مصون کرده‌ایم و در این زمینه آموزش و پرورش بالاترین مسئولیت را بر عهده دارد.

روحانی تصریح کرد: اگر نتوانیم نسل جوان خود را شایسته و خوب تربیت کنیم بی‌تردید نمی‌توانیم با استفاده از سایر امور و اقدامات، مسایل و مشکلات را حل کنیم.

رییس دولت تدبیر و امید، ایران‌هراسی را به عنوان یکی دیگر از معضلات ساخته و پرداخته دشمنان دانست و گفت: باید ایران هراسی را در دنیا از بین برده و اجازه ندهیم این موضع در افکار عمومی جهانیان نهادینه شود. متأسفانه برخی موضع‌گیری‌ ها و سخنان عده‌ای که البته از روی حسن نیت صورت می‌گیرد، بهانه‌های جدیدی برای دشمنان ایجاد می‌کند تا آنها اهداف خود را علیه کشورمان به پیش ببرند.

وی تصریح کرد: دشمنان ایران‌هراسی را با توسل به بهانه‌های مختلف ادامه می‌دهند تا فشار بر مردم ایران را نزد افکار عمومی جهانیان مجاز و قانونی جلوه دهند لذا ضرورت دارد در برابر همه شرایط جدید منطقه‌ای و جهانی برنامه‌ریزی و مقابله شایسته‌ای داشته باشیم تا بتوانیم شرایط را برای پیشرفت و توسعه کشور فراهم کنیم.

رییس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با تأکید بر ضرورت تلاش برای حل و فصل بیکاری جوانان اظهار داشت: بیکاری صرفاً یک مشکل اقتصادی نیست بلکه مشکل فرهنگی و اجتماعی است و راه‌حل برطرف کردن مشکل بیکاری، تولید و توسعه است و اگر نتوانیم بیکاری را حل کنیم، نمی‌توان انتظار داشت نصایح و حرف‌های مشفقانه در جوانان اثر کند.

روحانی با بیان اینکه برای عبور از مشکلات بایستی چند اقدام مهم را پیگیری و عملیاتی کنیم، گفت: اولاً باید در شرایط فعلی از همه امکانات موجود کشور به بهترین وجه ممکن استفاده شود و یکی از راه‌ها تشویق بخش خصوصی برای ورود به صحنه توسعه و پیشرفت کشور است.

رییس جمهور با اشاره به اینکه امکانات و توانایی دولت برای برطرف کردن تمامی نیازهای کشور کافی نیست، اظهار داشت: این توقع که صرفاً بایستی دولت به تنهایی همه طرح‌ها و پروژه‌های کشور را انجام دهد، انتظار و توقع درستی نیست، امروز در همه جای دنیا انجام تمامی پروژه‌ها در اختیار بخش خصوصی است و ما نیز باید تلاش کنیم در این مسیر قرار بگیریم و شرایط را برای فعالیت بخش خصوصی و غیردولتی البته در چارچوب قانونی کشور فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه با شعار و بدون برنامه‌ریزی و تحقیق نمی‌توان با فساد مبارزه کرد، اظهار داشت: اگر موضوع مبارزه با فساد را مطرح می کنیم باید تحقیق شود که چگونه می‌توان با فساد مبارزه کرد. اگر مبارزه با فساد با شعار امکان‌پذیر بود، امروز شاهد کشف فسادهای بزرگ‌تر نبودیم.

رییس جمهوری تاکید کرد: امروز اگر کارآفرینان، فرهیختگان و انجمن‌های علمی و همه صاحب‌نظران به صحنه آمده و همه در موضوع مشکل اصلی کشور، به نظر واحدی برسند، می‌توان به حل مشکلات امیدوار بود.

روحانی اضافه کرد: اگر همه دارای نظر واحد شده و همفکر شویم در این صورت همدل و همکار خواهیم شد و دست به دست هم از مشکلات عبور خواهیم کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه منشأ اصلی برخی مشکلات نداشتن نگاه مشترک به موضوع مورد نظر است، اظهار داشت: البته وجود اختلاف نظر طبیعی است اما کسانی که مسئول و کارگزار جامعه هستند، ضرورت دارد با نگاه مشترکی به مسایل و مشکلات در کنار هم قرار بگیرند، لذا ضرورت دارد کوشش کنیم نظرات در کنار هم و در مسیر حل مشکلات قرار بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند حمایت از دولت وظیفه است، واقعاً دولت بدون حمایت مردم نمی‌تواند از مشکلات عبور کند و تمامی موفقیت‌های یکسال گذشته مرهون حمایت قاطبه مردم و مسئولین و مقامات کشور است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: من به آینده کشور امیدوار هستم و معتقدم اگر دست به دست هم بدهیم می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم و مقایسه مشکلات امروز با یکسال گذشته نشان‌دهنده این موضوع است که به رغم وجود تحریم یکی پس از دیگری در حال عبور از مشکلات هستیم و به فضل الهی در ماه‌های آینده شرایط بهتری برای کشور رقم خواهد خورد.

روحانی گفت: به مردم عزیز استان خراسان رضوی و همه ملت ایران قول می‌دهم که دولت به همه برنامه‌هایی که برای این استان در نظر گرفته متعهد بوده و آنها را اجرایی و عملیاتی خواهد کرد و مشکلات اصلی شهر مقدس مشهد را پیگیری وحل و فصل خواهیم کرد.

رییس جمهور گفت: امیدوارم مصوباتی که در جلسه استانی هیأت دولت انجام شده بتواند برخی از مشکلات این استان و شهر مقدس مشهد را حل و فصل کند.

روحانی با بیان اینکه امروز همه مناطق دارای مشکلات مشابهی هستند، ‌اظهار داشت: در همه جا طرح‌های نیمه تمام باقی مانده و مردم مطالباتی در بخش اقتصادی و عمرانی دارند و در زمینه تأمین آب و مسایل محیط زیست و اشتغال دارای مشکل هستند که باید همه آنها را با برنامه‌ریزی‌های دقیق مورد بررسی قرار داده و برای حل و فصل آنها چاره‌اندیشی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز