خبرگزاری کار ایران

هیئت دولت تصویب کرد؛ / تکرار /

اختصاص ۱۲۹ میلیارد ریال به آسیب‌دیدگان طوفان در استان تهران

asdasd
کد خبر : ۲۰۱۶۳۷

هیئت وزیران با اختصاص یکصدوبیست ونه میلیارد و دویست میلیون ریال به آسیب دیدگان ناشی از طوفان، سیل وخشکسالی و سرمازدگی در استان تهران موافقت کرد.

با موافقت دولت مبلغ یکصدوبیست ونه میلیارد و دویست میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به آسیب دیدگان ناشی از طوفان، سیل وخشکسالی و سرمازدگی در استان تهران پرداخت می شود.

به گزارش ایلنا، هیئت وزیران با اختصاص یکصدوبیست ونه میلیارد و دویست میلیون ریال به آسیب دیدگان ناشی از طوفان، سیل وخشکسالی و سرمازدگی در استان تهران موافقت کرد.

هیئت وزیران درجلسه ۹۳.۶. ۵ به پیشنهاد معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهوری و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی موافقت کرد: مبلغ یکصدوبیست ونه میلیارد و دویست میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت توسط بانک رمزکزی از طریق بانک عامل با معرفی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداری تهران به آسیب دیدگان ناشی از طوفان، سیل وخشکسالی و سرمازدگی در استان تهران پرداخت شود. بر این اساس بدهی احتمالی آسیب دیدگان به بانک ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

همچنین معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور پرداخت سود(مابه التفاوت سود تعیین شده سهم متقاضی تا نرخ های مصوب شورای پول واعتبار به عهده دولت) و مانده مطالبات معوق شامل مجموع اصل وسود تسهیلات اعطایی به خسارت دیدگان را تضمین وتعهد می نماید تا هزینه‌های یاد شده راپس از اعلام بانک مرکزی در لایحه بودجه سال بعدپیش بینی و منظور و به شبکه بانکی پرداخت نماید این تضمین نافی مسئولیت بانک های عامل در وصول مطالبات نخواهد بود.

بر اساس مصوبه دولت همچنین سیصد و دو میلیاردوچهارصد وشصت میلیون ریال از محل منابع ماده ۱۲ قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، موضوع بند ش ماده ۲۲۴ قانون برنامه پنجم توسعه برای جبران خسارت وبازسازی بخش های خسارت دیده ناشی از سیل، طوفان وخشکسالی های اخیر در اختیار استان تهران قرار می گیرد تا برابر قوانین ومقررات مربوط هزینه شود.

بر اساس این مصوبه استانداری تهران موظف شد ضمن نظارت دقیق و رعایت اصول فنی در روند اجرای عملیات احداث، بازسازی، بهسازی، ایمن سازی و مقاوم سازی پروژه های مربوط در برابر حوادثغیر مترقبه گزارش عملکرد اعتبارات یاد شده به همراه حجم عملیات و پیشرفت کار را هر سه ماه به معاونت برنامه ریزی ونظارت راهبردی رئیس جمهور ارسال کند.

این مصوبه در تاریخ ۹۳.۶. ۱۱ از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز