خبرگزاری کار ایران

رحمانی‌فضلی:

هیچ تصمیم مهمی در منطقه بدون حضور ایران محقق نخواهد شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۲۴۷

احترام به دولت، حمایت از دولت و ارج و منزلت نهادن به دولت در اصل برای ملت است و اگر ما برای ملت ارج ومنزلت قائل نشویم حتما در مسیر تبعیت از آن ها دچار خسران و کوتاهی شده‌ایم. / با توجه به حجم سرمایه گذاری هایی که انجام می شود یقین بدانید که فضای اقتصادی دگرگون خواهد شد.

وزیر کشور هفته دولت را فرصتی برای تجدید بیعت و ارادت نسبت به شهدای ملت و دولت در جمهوری اسلامی دانست و گفت: دولت تجلی اراده ملت و ملت تعیین کننده دولت ها است و دولت ها باید تابعیت ملت خود را بپذیرند.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در جمع کارکنان ستاد وزارت کشور هفته دولت را فرصتی برای تجدید بیعت و ارادت نسبت به شهدای ملت و دولت در جمهوری اسلامی دانست و گفت: دولت تجلی اراده ملت و ملت تعیین کننده دولت ها است و دولت ها باید تابعیت ملت خود را بپذیرند.

بنا بر این گزارش وزیر کشور در این نشست که همزمان با روز کارمند در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان این‌که درجه خلوص، ایمان و اعتقاد به شهدا را هر یک از ما تجربه کرده‌ایم، از درگاه خداوند منان توفیق شکرگذاری نسبت به تلاش و ایثارگری شهدای میهن ایران اسلامی را خواستار شد.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: احترام به دولت، حمایت از دولت و ارج و منزلت نهادن به دولت در اصل برای ملت است و اگر ما برای ملت ارج ومنزلت قائل نشویم حتما در مسیر تبعیت از آن ها دچار خسران و کوتاهی شده‌ایم.

وی گفت: امیدوارم که خداوند توفیق دهد که بتوانیم قدردان ملتی باشیم که تحت هر شرایطی نسبت به دین و کشورشان پایبند بوده اند و از جمله وظیفه ما است که در این ایام گزارشی از روند خدمت را در محضر ملت عزیز ارائه کنیم.

رحمانی فضلی افزود: با توجه به این‌که ما منبعثاز ملت هستیم و همه آحاد مردم تک‌تک کارکنان دولت را مسئول دانسته و خواسته‌های خود را مطالبه می‌نمایند پس هر یک از ما که در موقعیت بالاتری قرار داریم نسبت به موقعیت خود دارای مسئولیت بیشتری هستیم و این در سراسر دولت توزیع شده است.

رحمانی فضلی حضور و فعالیت خود را مبعثاز انگیزه، اعتقاد و میزان تلاش و فعالیت کارکنان وزارت کشور دانست و تأکید کرد: بر اساس اندیشه توحیدی و اعتقاد به معاد شک نداشته باشید که همه ما در هر سطح به نسبت وظائف و اختیاراتمان باید در مقابل خداوند متعال و در برابر ولینعمتان خود که مردم هستند پاسخگو باشیم.

وی با اشاره به عقبه حکومت اسلامی که منبعثاز نیات خالصانه و صادقانه اهل ایمان، استغاثه ملت‌های محروم و تلاش ها و ایثارگری های اقشار گوناگون مردم می باشد و خروجی آن حکومت ایران اسلامی است، گفت: ما به عنوان مجریان حکومت در این مقطع می‌بایست تحقق واقعی این حکومت و تلاش برای نزدیک شدن به سطح آرمانی و کارآمد آن را رقم بزنیم.

وزیر کشور گفت: همه ما می‌بایست با نگاه توحیدی، مسئولیت‌پذیرانه و با توجه به عقبه و مسئولیت عظیمی که در مقابل ایثارگری‌ها داریم با نگاهی به افق و امیدی که مردم به این حکومت بسته‌اند عمل نماییم و در صورت لزوم در نوع اقدامات بازنگری نماییم.

وی با اشاره به موقعیت بین‌المللی جمهوری اسلامی در سطح منطقه و اینکه الگوی ایران در منطقه فضای حیاتی مؤثر ایجاد می‌نماید، گفت: تلاش مردم ایران در همه دنیا مورد قبول است و توانسته‌ایم قدرت خود را در تحولات منطقه ای تحمیل نماییم و نشانه آن این است هیچ تصمیم مهمی در منطقه بدون حضور ایران محقق نخواهد شد ولو در یک منطقه کوچک و با حضور همه قدرت‌های منطقه‌ای.

وزیر کشور درخصوص حوزه سیاست داخلی در کشور با اشاره به دوران سختی که ملت عزیز ایران اسلامی پشت سرگذاشته است، گفت: اینک در این حوزه شاهد انسجام، وحدت، هماهنگی و یکپارچگی می‌باشیم و گروه‌های سیاسی توانسته‌اند با نشاط‌تر و فعال‌تر از گذشته بدون هیچ نگرانی فعالیت نمایند و رسانه‌ها نیز فعال‌تر از قبل با رعایت محدوده‌های قانونی در تلاشند و یکدیگر را دعوت به آرامش و پویایی دعوت می‌نمایند.

رحمانی فضلی با بیان این‌که در حوزه امنیت داخلی نیز با شرایط مستحکم و عمیقی مواجه هستیم بر ضرورت شکرگزاری این شرایط تأکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با مرور اقدامات دولت در حوزه اقتصاد تصریح کرد: آرامش و ثبات، امنیت را برای فعالین اقتصادی فراهم می نماید و با توجه به حجم سرمایه گذاری هایی که انجام می شود یقین بدانید که فضای اقتصادی دگرگون خواهد شد.

رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: تا رسیدن به الگوی مطلوب فاصله بسیار است، زیرا که ما از یک سلسله عقب‌ماندگی‌های تاریخی و عدم تعادل و توازن در منابع و فعالیت‌ها آسیب دیده‌ایم و این عدم تعادل موجب شکاف عمیق بین فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی شده است که آثار اجتماعی آن بیکاری، فقر و عقب‌افتادگی و امکان تبدیل به مسائل امنیتی وجود دارد.

وزیر کشور با تبیین اجمالی نارسائی بیش از پنج دهه‌ای نظام برنامه‌ریزی و نتیجه قهری آن یعنی عدم توازن منطقه‌ای در کشور به عنوان علت‌العلل مشکلات افزود: وزارت کشور به عنوان یکی از دستگاه‌های موثر در طرح این موضوع و عملیاتی کردن مؤثر روند اصلاحات در آن می‌بایست؛ عَلَم توسعه متوازن و متعادل همه کشور را بر دوش گرفته و رو به جلو حرکت نماید.

رحمانی فضلی ادامه داد: با توجه به اینکه سرعت رشد در جهان بالاست و فرصت اندک، پس با این همه امکانات و جمعیت موجود باید دست به دست هم دهیم تا دولت را که تجلی اراده مردم است عمیقا یاری نماییم و عقبه امور را با تلاش کارشناسی شده و فعالیت و جوش و خروش پیش ببریم.

وی افزود: استانداران در این بین نقش اصلی و اساسی دارند و کارکنان ستاد وزارت کشور نیز می‌بایست با سرعت بیشتری نسبت به تغذیه عقبه کارشناسی و علمی استان‌ها اقدام نمایند.

وزیر کشور گفت: همه تلاش ما می‌بایست در راستای ساختن و پیشبردن گام‌های توسعه در کشور و نه منافع شخصی و گروهی باشد و همه اقدامات ما باید بر مدار حق و انصاف قرار گیرد.

رحمانی فضلی در پایان خاطر نشان ساخت: حمایت یکپارچه همه ما از دولت با هر نوع گرایش سیاسی مهم است و اینکه همه برای اسلام و ایران سربلند و ادای دین به خون شهدا پایبند باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز