خبرگزاری کار ایران

علوی در همایش سی و یکمین اجلاس روسای آموزش وپرورش:

راهکار حجاب، فریاد و تو سری زدن نیست / فشار و ارعاب چیزی را حل نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۱۵۳

طبق آموزش اسلامی نباید وقت‌مان را برای علمی که نفعی ندارد هدر بدهیم / با یک رویکرد فرهنگی تلاش می کنیم که امنیت را در جامعه برقرار کنیم که استاد ودانشجو، دانش آموز ومعلم بتوانند راحت حرفشان را بزنند.

وزیر اطلاعات با تاکید براینکه راه‌حل مبارزه با ناهنجاری‌های جامعه برخورد امنیتی نیست، گفت: ‌ راهکار عفاف و حجاب داد زدن و تو سری زدن نیست بلکه راهکار آن برخورد فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت الاسلام محمود علوی در دومین روز از سی ویکمین اجلاس روسای آموزش وپرورش ضمن تبریک هفته دولت تاکید کرد: ما با داشتن مکتبی مانند مکتب اسلام باید در عرصه علم خیلی پرشتاب‌تر از دیگران حرکت کنیم. خداوند انسان‌های با ایمان و دانشمند را در درجات بالا قرار داده و این دیدگاه اسلام است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: اسلام در هر سرزمینی که پا گذاشته آن سرزمین خاستگاه دانشمندان برجسته‌ای مانند ابن خلدون شده است که تمام جامعه‌شناسان به خصوص جامعه‌شناسان اسپانیایی او را پدر علم جامعه‌شناسی می‌شناسند.

وی خاطر نشان کرد: این تمدن عظیمی که به وسیله اسلام آفریده شد بعد از مدتی در دست انداز افتاد و دچار افول شد و امروز انقلاب اسلامی زمینه احیای این تمدن را فراهم کرده است بنابراین ما باید مولفه‌های این تمدن را بازیابی کنیم تا شاهد بازآفرینی این تمدن باشیم.

علوی تاکید کرد: ما در زمینه بازآفرینی تمدن اسلامی رکن اساسی را به آموزش وپرورش موکول می‌کنیم.

وی افزود: در آموزش و پرورش همانطور که در اسلام آموزش برای آموزش وجود ندارد آموزش حتما باید با تربیت و پرورش باشد.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه طبق آموزش اسلامی نباید وقت‌مان را برای علمی که نفعی ندارد هدر بدهیم، خاطر نشان کرد: کار پیامبران نیز در درجه اول تزکیه بوده و بعد به کار آموزش پرداخته‌اند وما نیز در آموزش باید تربیت محور عمل کنیم.

علوی تصریح کرد: قبل از انقلاب تنها این مهم بود که دانشمندان رتبه‌های ممتاز کسب کنند اما اینکه از نظر تربیتی دارای چه رویه‌ای هستند در آموزش وپرورش کمتر مبنا و اساس قرار می‌گرفت.

وی تاکید کرد: ما اگر می‌خواهیم جامعه آرمانی و با اهداف والای اسلامی داشته باشیم، باید درچهارچوب اسلام کار آموزشی را انجام دهیم.

وزیر اطلاعات گفت: ما اگر چه به دستاوردهای غربی نیز احترام می‌گذاریم اما نباید به گونه‌ای باشد که دستاوردهای خود را فراموش کنیم. آموزش و پرورش به عنوان خط مقدم این جبهه باید به گونه‌ای حرکت کند که انسان‌ها احساس شخصیت کنند. ضمن اینکه در این راستا همه دستگاه‌ها از جمله وزارت اطلاعات باید درگیر باشند.

علوی ریشه امنیت را در شخصیت انسانی افراد عنوان کرد و افزود: ارزش و کرامت انسان‌ها به تقوا، رفعت و والایی آنها به علم و ایمان است.

وزیر اطلاعات تصریح کرد: ما در وزارت اطلاعات معتقدیم که هر اندازه که کار وزارت علوم ودستگاه‌های فرهنگی را با دستگاه‌های امنیتی گره بزنیم می‌توانیم در جهت امنیت پایدار گام برداریم.
وی یادآور شد: ما امروز در جامعه با موجی از عرفان‌های کاذب و شیطان‌پرستی و امثال این‌ها مواجه هستیم اما درمان این ناهنجاری‌ها برخورد امنیتی نیست و حتی را هکار عفاف وحجاب هم داد زدن و تو سری زدن نیست بلکه راهکار آن برخورد فرهنگی است.

علوی با بیان اینکه مسئولیت وزارت اطلاعات امروز بر دوش یک عنصر فرهنگی گذاشته شده است تصریح کرد است: ما با یک رویکرد فرهنگی تلاش می کنیم که امنیت را در جامعه برقرار کنیم که استاد ودانشجو، دانش آموز ومعلم بتوانند راحت حرفشان را بزنند.
وزیر اطلاعات با تاکید براینکه ما باید آستانه تحمل خودرا بالا ببریم گفت: معلم وا ستاد باید با دانشجو و دانش آموز به صورت اقناعی برخورد کنند.

وی گفت: امروز وزارت اطلاعات خود را مکلف می داند که فضای امنیت را برای نیروهای آموزشی چه در سطح آموزش وپرورش و چه در سطح آموزش عالی فراهم کند.

علوی بار دیگر تاکید کرد: محیط های آموزشی بایداز امنیت روانی برخوردار باشندوما این امنیت را تولید می کنیم.

وی با بیان اینکه بسیار ی از رویکرد های ما باید اصلاح شود افزود: فشار وارعاب نه تنها چیزی را حل نمی کند بلکه در انسانها عقده بوجود می آورد.

وزیر اطلاعات در پایان گفت: باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم که ما در کار آموزش وپرورش نمی‌توانیم بی‌خیال باشیم که بچه‌ها در مدرسه فقط درس بخوانند اما از لحاظ فکری به هر سویی که می‌خواهند بروند؛ ‌اسلام به ما چنین اجازه‌ای نمی‌دهد بلکه می‌گوید باید از مرزهای صحیح عقیدتی حمایت کنیم لذا ما در سیستم آموزش‌وپرورش باید بر روی نحوه‌ای که انسان‌هایی سالم به بار می‌آورد تاکید کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز