خبرگزاری کار ایران

سردار دهقان:

نیروهای مسلح باید قانونمدارترین نهاد در کشور باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۷۱۲

امیدواریم با فضای همدلی و صمیمیت و حس مسئولیت شاهد ایجاد ظرفیت‌های مناسب در زمینه های حقوقی باشیم تا آنچه که در بحثقوانین نیاز داریم با کمترین هزینه حاصل شود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هم‌اندیشی حقوقی دفاعی وزارت دفاع تأکید کرد: در مجموعه نیروهای مسلح ضمن اینکه نباید اجازه دهیم حقمان ضایع شود، نبایداجازه دهیم کوچکترین حقی نیز از مردم ضایع شود.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان افزود: باید شرایطی را در جامعه ایجاد کرد که در چشم مردم نیروهای مسلح عزیز باشند و آنها را مدافعان حقوق جامعه تلقی کنند و این انتظار در سایه نوع رفتار و عملکرد، می تواند تقویت و یا آسیب ببیند.

وزیر دفاع با تأکید بر رعایت کامل عدالت در پیگیری امور حقوقی گفت: نیروهای مسلح باید قانونمدارترین نهاد در کشور باشند و مقید بودن به رعایت قانون در همه سطوح مدیریتی و کارشناسی، ظهور و بروز عینی داشته باشد.

وی گفت: در قراردادها و توافقنامه ها با طرفهای مقابلمان به شدت بر رعایت مباحثحقوقی توجه کنیم و بکارگیری واژگان در متون قانونی به بهترین شکل صورت گیرد.

وزیر دفاع گفت: باید به سمت قوانین کارگشا حرکت کرد و نباید دنبال آن باشیم که هر لایحه‌ای را تبدیل به قانون کنیم.

وی افزود: امیدواریم با فضای همدلی و صمیمیت و حس مسئولیت شاهد ایجاد ظرفیت‌های مناسب در زمینه های حقوقی باشیم تا آنچه که در بحثقوانین نیاز داریم با کمترین هزینه حاصل شود.

وزیر دفاع با بیان اینکه امور حقوقی ویترین نیروهای مسلح محسوب می‌شود، بر انسجام هرچه بیشتر بخش های حقوقی نیروهای مسلح تأکید کرد.

در ابتدای این همایش سردار رضا طلایی نیک، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع، با ارائه گزارشی از حوزه مسئولیت خود بر ارتقاء و کارآمدسازی سطح تعامل حقوقی نیروهای مسلح با قوای سه گانه تأکید کرد.

وی گفت: بدنبال تقویت و انسجام رده‌های حقوقی در نیروهای مسلح هستیم و از نظر ما شاخص‌های فرهنگ و مدیریت جهادی در حقوق دفاعی باید تدوین شود.

طلایی‌نیک افزود: باید ساز و کارهای حقوقی را برای نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در معاهدات و کنوانسیون‌های دفاعی بین‌المللی با جدیت تقویت کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع گفت: در جامعه دفاعی نیروهای مسلح، سطح تعامل خوبی با قوای سه گانه وجود دارد اما این موضوع در جامعه حقوقی نیروهای مسلح نیز باید افزایش یابد.

وی بر نهادینه شدن هر چه بیشتر پشتیبانی حقوقی و تقنینی قوای سه گانه از نیروهای مسلح تأکید کرد و افزود: اگر بخش حقوقی در تار و پود نیروهای مسلح تقویت شود فرصتی برای حضور موثر و مشارکت فعال قوای سه گانه در محیط بین الملل ایجاد خواهد شد.

سردار طلایی نیک در پایان با اشاره به انتخاب سال جاری به نام سال فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: نیروهای مسلح باید سیاست های حقوقی خود را با این شعار ارزشمند تبیین و مدیریت جهادی را در تمامی مجموعه های حقوقی نیروهای مسلح نهادینه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز