خبرگزاری کار ایران

لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در قزوین:

تندروی اخلاقی در حوزه سیاست، موجب اختلاف می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۶۰۸

اگر در حوزه سیاست، تند روی اخلاقی رواج یابد دیگر نمی‌توان جلوی شیوع آنرا در جامعه گرفت، آن وقت است که اختلافات بیشتر شده و کشور دچار به هم ریختگی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین گرامیداشت سید آزادگان، سلوک و تواضع سید علی اکبر ابوترابی، آن حکیمِ حلیم را موجب وحدت فکری جامعه در زمان حیات وی دانست و مسئولان و مردم را به تبعیت از این منش برای اتحاد در کشور، تشویق کرد.

به گزارش ایلنا از قزوین، علی لاریجانی افزود: اگر در حوزه سیاست، تند روی اخلاقی رواج یابد دیگر نمی‌توان جلوی شیوع آنرا در جامعه گرفت، آنوقت است که اختلافات بیشتر شده و کشور دچار به هم ریختگی می‌شود.

وی تأکید کرد: سید ابوترابی شخصیت برجسته و ممتاز کشوری است که باید برای انقلاب تازه بماند، خاطراتش در رسانه‌ها تکرار و در کتاب‌ها نوشته شود، چراکه ایرانیان و حتی عراقی‌ها از او تعریف می‌کنند و منش وی، الگوی زندگی فردی و اجتماعی است.

لاریجانی در ادامه با زنده نگاه داشتن یاد و خاطره تمامی آزادگانی که به درجهٔ شهادت نائل آمدند، ادامه داد: شاید در تاریخ کشور‌ها کمتر دورانی پیدا شود که رجال مصممی برای تحقق یک آرمان و فکر در صحنه‌های حساس نقش آفرینی کرده باشند ولی این مهم در انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس بسیار دیده شده است.

وی ادامه داد: برخی کشور‌ها که دارای منابع و تاریخ عظیمی هستند، در عالم سیاست، نقش آفرین نبوده و نیستند ولی ایران از ادوار و افراد تاریخ سازی بهره‌مند است، افرادی همچون سید علی اکبر ابوترابی که حیات ایجاد کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ایدئولوژی‌ها و مکتبهای اعتقادی در دنیا که درنده خویی و وحشیگری را رواج می‌دهند، یادآورشد: تفکر اسلامی که امام خمینی(ره) آنرا اسلام ناب محمدی نامیدند توانست در دنیا افرادی مانند رهبر کبیر انقلاب، شهیدان، جانبازان و آزادگانی همچون علی اکبر ابوترابی را تربیت کند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به رفتار و ویژگی‌های اخلاقی سیدآزادگان و ارتباط آن با عصر حاضر، افزود: ایمان، معرفت و حکمت اسلامی در رفتار ابوترابی موج می‌زد و تقوی در عمل وی جریان داشت و نهان و آشکارش فرقی نداشت.

وی دلیل موفقیت ابوترابی را در استفادهٔ درست وی از زندگی و حتی دوران اسارتش اعلام کرد و گفت: ابوترابی در ابتدا با خداوند صادق بود و به گفتهٔ مرحوم آیت ا… بهجت، هر کس که با خدا رابطهٔ خوبی داشته باشد، ارتباطش با مردم درست می‌شود.

لاریجانی در ادامه با اشاره به دیگر ویژگی‌های ابوترابی در توجه به نماز اول وقت و صبر و استقامت، یادآورشد: توجه به نماز را باید اصل زندگی و امور دانست، نکته‌ای که در جامعهٔ ما رواج ندارد و نباید نماز را به خاطر جلسات و دیگر کار‌ها به تعویق انداخت چراکه مسلک و هدف اسلام ناب محمدی نیست.

وی اضافه کرد: صبر و استقامت ابوترابی و ترویج این روحیه در بین دیگر اسرا را نباید از یاد برد، ویژگی که در جامعهٔ امروز برای تحقق آرمان‌ها در برابر دشمنان نیازمندیم.

لاریجانی با تأکید بر عدم رواج گُمان سوء به دیگران در جامعه و سخنی از حضرت علی(ع) در این رابطه، عنوان کرد: باید یاد گرفت که هر سخن سوء را براحتی نپذیرفت چراکه بسیاری از مشاجرت‌ها در کشور با جدی گرفتن ظن و گمان‌ها ایجاد می‌شود.

رئیس قوه مقننه با اشاره به تشکیل هشت میلیون پرونده قضایی در سال اضافه کرد: افزایش نزاع خانوادگی و اجتماعی و مسائل اقتصادی در جامعه تربیت اخلاقی را زیر سؤال می‌برد و اگر افراد زندگی نامه سید آزادگان و خاطراتی که دیگران از وی دارند را مرور کنند و از آن پند گیرند، می‌بینند فکر اسلامی، اخلاق و تواضع سرلوحه زندگی این آزاده بود.

وی با گریزی به گذشته، پافشاری ایران بر استقلال سیاسی را رمز پیشرفت کشورمان تا به امروز دانست و افزود: ایران تنها کشور آبرومند در منطقه است و یکه تاز از ملت مظلوم فلسطین حمایت می‌کند و نتیجهٔ این دفاع، یاری رساندن خداوند به ایران در بسیاری مواقع حساس بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌ها و فشارهای سیاسی که از سوی کشورهای زورگو به ایران تحمیل می‌شود، ادامه داد: مسلمان کُشی و رقابت بی‌معنی کشور‌ها در منطقه خاورمیانه، ‌‌ همان دقل کاری دشمن است که به اختلافات داخلی ایران نیز دامن می‌زند.

وی افزود: دشمنان از ما می‌خواهند مواضع خود را در رابطه با فلسطین تغییر دهیم و این بدان معنی است که آن‌ها تنازع استراتژیکی با ما دارند.

این مقام مسئول توجه به اجرای اقتصاد مقاومتی را کلیدی برای مقاوم شدن کشور در برابر شگردهای دشمن اعلام کرد و با تأکید بر رفع مشکلات اقتصادی مردم، ادامه داد: بسیاری از کارخانه هاتعطیل شدند و قادر به ایجاد شغل نیستند، باید از این رکود با توجه به اقتصاد مقاومتی بیرون رفت و به پویایی رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز