خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در نشست مشترک با اصحاب رسانه: / ۲ /

جلوی هرگونه کار سیاسی در وزارت کشور را می‌گیرم

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۲۰۶

من دست همه منتقدان را می‌بوسم و اعلام می‌کنم که همه دوستان از تندترین افراد اصولگرا و تندترین افراد اصلاح‌طلب در پناه حمایت وزارت کشور و دولت خواهند بود اگر می‌خواهیم در حوزه سیاسی تقویت شویم باید قدرتی باشد که آن را حفظ کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه کسی که می‌خواهد کار سیاسی کند باید برود و حزب درست کند، اظهار داشت: ما از بیت‌المال برای انجام کار سیاسی تغذیه نمی‌شویم من با قدرت جلوی هرگونه کار سیاسی در وزارت کشور را می‌گیرم چرا که معتقدم باید مدیریت سیاسی کرد و بر محور قانونگرایی فعالیت‌های سیاسی را هدایت کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مشترک با اصحاب رسانه با اشاره به اتفاقات اخیر کردستان عراق گفت: عده‌ای در این استان تا یک ماه قبل می‌گفتند ما دولت مستقل تشکیل داده‌ایم اما سه چهار ساعت هم نتوانستدن در مقابل دویست نفر مقاومت کنند و چنین مسائلی نشان می‌دهند که ما با تحولات پیچیده‌ای مواجه هستیم.

وی ادامه داد: اقتضای این شرایط این است که ما به شکل مستندتر و علمی‌تر به مسائل امنیتی و سیاسی کشور نگاه کنیم چراکه این مسائل شوخی‌بردار نیست.

وزیر کشور با اشاره به مسئله تحرکات داعش در منطقه خاطرنشان کرد: این گروه در تاریخ روی همه جنایتکاران جنگی را سپید کرده است اما علی‌رغم این جنایت‌ها توسط برخی از کشورهای غربی حمایت می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امنیت امروز عراق به دلیل حکم جهادی است که مراجع صادر کردند، اظهار داشت: بهانه‌جویی، تحلیل سطحی یا حاشیه‌پردازی نمی‌تواند امر مهم حفظ اقتدار کشور را تامین کند. ما امروز در اوج اقتدار قرار داریم و از نظر ما حوادثغزه با هیچ منطقی قابل قبول نیست بنابراین نباید دچار تحلیل‌های سطحی و تولیدشده منابع غربی شویم. ما باید با توکل بر خدا، تبعیت از رهبری و تکیه عمیق بر مردم جلو برویم.

رحمانی فضلی یادآور شد: ما منتخبین مردم و شما اصحاب رسانه که نخبگان مردم هستید که هر دو وظیفه سنگینی داریم و من افتخار این را داشتم که ده سال درعرصه رسانه فعالیت کنم و قدرت رسانه را با گوشت و پوست و استخوان خود لمس کرده‌ام و می‌دانم که اگر شما اراده کنید منافع ملی تقویت می‌شود و روش صحیح اندیشیدن ترویج پیدا می‌کند. به خوبی می‌دانم که اگر اراده شما باشد پاسخگویی منطقی، ایجاد وحدت در کشور و رفاه عمومی نیز به دنبال آن به وجود خواهد آمد.

عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در زمان انقلاب، پخش شب‌نامه بزرگترین کار رسانه‌ای آن زمان بود، تصریح کرد: علاوه‌بر آن، برخی با ضبط و تکثیر سخنرانی‌های امام سعی می‌کردند رسالت رسانه‌ای خود را ایفا کنند و با همین دو عامل، انقلاب عظیمی شکل گرفت اما امروز شرایط تغییر کرده است. همه ما قدرت استفاده از رسانه‌ها را در اختیار داریم و مرزهای گذشته برداشته شده است.

وی افزود: آنچه در گذشته از رسانه‌های اندک یک حرکت عظیم را شکل داد انگیزه قوی و ایمان بالا بود که هم‌اکنون نیز باید به آن پایبند باشیم. ما باید موضوعات جامعه را به خوبی تشخیص دهیم.

وزیر کشور با تاکید بر ضرورت حل مشکل بیکاری گفت: ایجاد اشتغال بدون توجه به رویکرد توسعه مردم محور میسر نخواهد بود رسانه ها در بسیج مردم وافزایش مشارکت آنها نقش مهمی را ایفا می کنند بنابراین برای اقتدار کشور باید به مردم تکیه کنیم.

رحمانی فضلی تصریح کرد: در حوزه سیاسی برخی به ما ایراد می‌گیرند و می‌گویند شما رنگ و لعاب وزارت کشور را ضعیف کرده‌اید اما به نظر من مهمترین بعد مسئله بعد توسعه‌ای است که در برخی از زمان‌ها با وظیفه سیاسی وزارت کشور خلط مبحثشده است و جای اینکه این وزارتخانه مدیریت سیاسی داشته باشد در برخی مواقع دخالت سیاسی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه کسی که می‌خواهد کار سیاسی کند باید برود و حزب درست کند، اظهار داشت: ما از بیت‌المال برای انجام کار سیاسی تغذیه نمی‌شویم من با قدرت جلوی هرگونه کار سیاسی در وزارت کشور را می‌گیرم چرا که معتقدم باید مدیریت سیاسی کرد و بر محور قانونگرایی فعالیت‌های سیاسی را هدایت کرد.

وزیر کشور اضافه کرد: من دست همه منتقدان را می‌بوسم و اعلام می‌کنم که همه دوستان از تندترین افراد اصولگرا و تندترین افراد اصلاح‌طلب در پناه حمایت وزارت کشور و دولت خواهند بود اگر می‌خواهیم در حوزه سیاسی تقویت شویم باید قدرتی باشد که آن را حفظ کنیم. قدرت واقعی ما مردم هستند اگر در حوزه اشتغال و مسائل اقتصادی ضعفی وجود داشته باشد قطعا قدرتی نخواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان اینکه وزارت کشور هماهنگ‌کننده همه فعالیت‌ها در کشور است، گفت: این وزارتخانه می‌تواند به تناسب شرایط مختلف یکی از حوزه‌ها را پررنگ‌تر کند. ضعف توانمندی اقتصادی ما موجب شده که رهبری نامگذاری هر ۵ سال اخیر را به مسائل اقتصادی اختصاص دهد.

وی با اشاره به فعالیت‌های احزاب و مطبوعات اظهار داشت: اگر احزاب به دنبال قدرت هستند باید آن را در آرای مردم جستجو کنند. رضایتمندی مردم باید همواره مبنای فعالیت‌های احزاب و رسانه‌ها قرار گیرد. اگر حزبی می‌خواهد موفق باشد باید به باورهای دینی مردم احترام بگذارد و به رضایتمندی مردم در حوزه معیشتی نیز توجه کند.

وزیر کشور عنوان کرد: برای حل مشکلات معیشتی مردم، رسانه‌ها باید دست به دست هم دهند. ما هم در وزارت کشور آمادگی کامل انجام کار را داریم. توقع ما از رسانه‌ها این است که از انصاف، عدالت و حق‌گرایی خارج نشوند. مظهر حق در نظام جمهوری اسلامی قانون است که باید همه بر آن تاکید کنیم.

رحمانی فضلی افزود: باید بدانیم که در قبال هر کلمه‌ای که از قلم شما روی یک متن می‌رود باید در مقابل خدا پاسخگو باشید.

وی با انتقاد از فعالیت‌های برخی از خبرنگاران استانی یادآور شد: در استان‌ها تعداد دفا‌تر و خبرنگاران از لحاظ کمی زیاد است اما متاسفانه برخی از خبرنگاران از جزئیات بسیاری از مسائل خبری اطلاع ندارند و یا قادر به طرح سوال نیستند. به نظر من باید حداقل آموزش‌ها را در حوزه‌های خبری بگذاریم. من زمانی که در صداوسیما بودم بسیار پیگیر این مسئله بودم.

وی با بیان اینکه ما نظام مهندسی رسانه‌‌ای در کشور نداریم، گفت: امروز خبرنگاری که می‌خواهد با مسئولان کشور از جمله رئیس جمهور و وزرا صحبت کند باید استخوان خردکرده باشد. آنچه در بحثرسانه‌ها مهم است قدرت تحلیل جریانات مختلف است در حالی که ما تحلیل عمیق و دقیق را کمتر از رسانه‌های مختلف می‌بینیم و بیشتر بخش جنجالی اخبار رسانه‌ها مدنظر است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ما نباید بدون پرسیدن نظر طرف مقابل خبری را پخش کنیم، گفت: باید به ضرورت رعایت اخلاق رسانه‌ای توجه کرد ما نباید ابروی دیگران را در حوزه خبر ببریم. من به عنوان وزیر کشور در زمینه ایجاد رقابت‌های جدی درحوزه رسانه کمک‌های لازم را انجام خواهم داد.

وی در خصوص ضرورت توجه وزارت کشور به نمایندگی‌های رسانه‌ها در استان‌ها گفت: من از شما می‌خواهم که خبرنگاران و اصحاب رسانه خود در استان‌ها را معرفی کنید تا ما تفاهم نامه‌ای را در وزارت کشور امضا و به استانداران و فرمانداران خود ابلاغ کنیم.

وزیر کشور با اشاره به اینکه مشکلات صنفی رسانه‌ها از دوران مشروطیت وجود داشته است، گفت: باید یک‌بار برای همیشه این مسئله را با تنظیم قانون به مجلس برد تا همه بدانند حقوق خبرنگاران چیست و جامعه در قبال خبرنگاران چه تعهدی دارد.

وی افزود: در مورد نشست مرتب با رسانه‌ها بار‌ها بر این مسئله تاکید کردم و در خصوص مواد مخدر نیز از اصحاب رسانه دعوت داشتیم اما تعداد کمی در این نشست حاضر شدند ما تلاش می‌کنیم که این نشست‌ها را به شکل فصلی برگزار کنیم.

رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه آسیب‌های اجتماعی معضل بزرگی برای کشور است، گفت: من در این زمینه گزارشی آماده کردم و قرار است آن را در دولت و مجلس ارائه دهم.

وی گفت: به اعتقاد من ما در کشور سه چالش بزرگ از جمله بیکاری، حاشیه نشینی و بحران آب را پیش رو داریم که هر سه در دستور کار مستمر وزارت کشور است.

وی با اشاره به اینکه به اعتقاد ما باید از مطبوعات حزبی حمایت شود، گفت: در این جلسه عنوان شد که دسترسی به برخی از اطلاعات توسط رسانه‌ها کم است اما به نظر من اطلاعات رسانه‌ها کم نیست شاید تفاوت اطلاعات بنده بایک رسانه ۱۲ تا ۱۵ درصد باشد بنده گاهی حتی گلایه دارم که مسائلی که نباید در سطح عمومی مطرح شود در رسانه‌ها به آن پرداخته شده است. البته نه رسانه‌ها و نه مردم ما نامحرم نیستند اما دشمن ما می‌تواند از این مسائل سوءاستفاده کند.

وزیر کشور با بیان اینکه بهانه دشمن نباید موجب محدودیت ما در حوزه اطلاع رسانی شود، گفت: با این وجود مرزبندی اطلاع رسانی باید مشخص باشد به نظر من رسانه‌ها در اعتماد سازی و اعتماد سوزی جامعه می‌توانند نقش موثری ایفا کنند.

رحمانی فضلی با اعلام اینکه ما درخصوص نشست‌های هفتگی و یا دو هفته یک‌بار سخنگوی وزارت کشور بررسی‌های لازم را انجام می‌دهیم واین موضوع را تایید می‌کنیم، گفت: در مورد نظام صنفی روزنامه نگاران باید گفت که کسی نمی‌گوید برای احیای یک نهاد باید به تمام شرایط قبل بازگشت مثل خانه احزاب که ما گفتیم آمادگی ایجاد یک کمیته را داریم و این کمیته نیز درحال حاضر کار خود را انجام می‌دهد در مورد انجمن صنفی نیز به نظرما اصل این قضیه خوب است اما در احیا و بازسازی آن باید توجه لازم به آسیب‌هایی داشت که قبلا با آن مواجه بودیم تا این انجمن کاملا صنفی باشد و کار سیاسی انجام ندهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز