خبرگزاری کار ایران

روحانی پس از پایان نشست سران قوا خبر داد:

لایحه خروج از رکود تقدیم مجلس شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۹۶۳

کشور باید از رکود خارج و به سمت رونق تولید ملی برود و در این زمینه به همکاری مجلس و قوه قضائیه وحرکت آنها در این زمینه نیاز داریم تا اقتصاد در مسیر درست خود قرار گرفته و با فساد و رانت مبارزه شود و همچنین مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی فراهم شود.

رئیس‌جمهور از ارائه لایحه یک فوریتی خروج کشور از رکود به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا، ‌ حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در تشریح این جلسه ضمن تشکر از رئیس مجلس به‌عنوان میزبان این نشست گفت: این جلسات همیشه هم برای قوای سه‌گانه و هم برای مردم توأم با خیر و برکت بوده است.

وی با بیان این که بررسی شرایط منطقه از جمله موارد مورد بررسی در این جلسه بود، گفت: شرایط منطقه، شرایط بسیار حساسی است و هم‌اکنون معضلات بسیار بزرگی را در منطقه شاهدیم و در جلسه امروز نقطه نظرات سران سه قوه مبنی بر هماهنگی قوا نسبت به مسائل حساس و مهم خاورمیانه مطرح شد.

روحانی با بیان این که بحثاقتصاد و خروج از رکود مسئله‌ای بسیار پراهمیت است و به‌عنوان موضوع دوم جلسه مورد بررسی قرار گرفت، گفت: یکی از برنامه‌های اساسی دولت خروج از رکود و حرکت به سمت رونق تولید ملی است.

وی با بیان این که در سال آغاز فعالیت دولت یازدهم رشد منفی رکود نسبت به سال ۹۱ که شاهد رشد منفی ۶.۸ بودیم، کمتر شد، افزود: بانک مرکزی عصر امروز اعلام کرد که رشد منفی سال ۹۲ در حدود منفی ۱.۱ بوده، بنابراین حرکت خوبی در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته صورت گرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش دولت، رشد مثبت در پایان سال است، گفت: کشور باید از رکود خارج و به سمت رونق تولید ملی برود و در این زمینه به همکاری مجلس و قوه قضائیه وحرکت آنها در این زمینه نیاز داریم تا اقتصاد در مسیر درست خود قرار گرفته و با فساد و رانت مبارزه شود و همچنین مشوق های لازم برای سرمایه گذاری در بخش خصوصی فراهم شود.

روحانی از ارائه لایحه‌ای یک فوریتی به مجلس خبر داد و گفت: در این رابطه لایحه‌ای یک‌فوریتی توسط دولت تهیه و تقدیم مجلس شده و روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود که تصویب آن به اقتصاد کشور و دولت کمک خواهد کرد.

وی با بیان این که از آغاز فعالیت دولت یازدهم، مجلس، قوه مجریه و قوه قضاییه در موارد مورد نیاز در منافع ملی و تحقق مطالبات مردم با یکدیگر هماهنگی و همفکری داشته و در این زمینه یکدیگر را کمک و یاری می‌کنند، تصریح کرد: امیدواریم تصمیمات امروز سران قوا به حل معضلات اقتصادی مردم و حل مشکلات مردم منطقه کمک کند.

روحانی در ادامه با اشاره به جلسات سران قوا تصریح کرد: در آینده این جلسات مداوم تر، منظم‌تر و نزدیک تر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز