خبرگزاری کار ایران

روحانی در تشریح دستاوردهای سفر به چهارمحال و بختیاری:

قانون فعلی مطبوعات نیاز به اصلاحات دارد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۹۱۴

دولت برای اصلاحات مورد نظر قانون فعلی مطبوعات تلاش خود را خواهد کرد و قبل از ارائه این اصلاحات به مجلس آن را در اختیار کارشناسان و صاحب‌نظران می‌گذارد تا بتوانند از نظرات آنها جویا شود / آنچه تا امروز به دست آورده‌ایم در سایه امید و حوصله مردم بوده است.

رئیس جمهور اعلام کرد: دولت به زودی لایحه‌ای مربوط به انجمن صنفی خبرنگاران تهیه می‌کند، تا این انجمن بتواند فعالیت کاری خود را آغاز کند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا به شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص تشریح دستاوردهای سفر استانی خود به استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به فرا رسیدن روز خبرنگار گفت: من روز خبرنگار را به خبرنگاران محترم تبریک عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: آیین نامه اجرایی قانون شفاف‌سازی عملکرد دستگاه‌ها بعد از چندین سال توسط دولت تهیه و به زودی عملیاتی می‌شود که این آیین‌نامه می‌تواند کمک خوبی برای رسانه‌ها باشد.

رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اقدام دولت برای تهیه لایحه‌ای برای فعالیت انجمن صنفی خبرنگاران اظهار داشت: دولت به زودی این لایحه را تهیه می‌کند تا انجمن صنفی خبرنگاران بتواند فعالیتش را آغاز به کار کند و اگر تخلفی در این صنف صورت گرفت، این انجمن باشد که نسبت به آن تخلف اظهار کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه قانون فعلی مطبوعات نیاز به اصلاحاتی دارد، یادآور شد: دولت برای اصلاحات مورد نظر در این باره تلاش خود را خواهد کرد و قبل از ارائه این اصلاحات به مجلس آن را در اختیار کارشناسان و صاحب‌نظران می‌گذارد تا بتوانند از نظرات آنها جویا شود.

روحانی افزود: در زمینه رفاهی هم بیمه تکمیلی به عنوان هدیه روز خبرنگار در روز خبرنگار خواهد بود که این مساله را به وزرای ارشاد و کار ابلاغ می‌کنم که این موضوع را مد نظر قرار دهند و هدیه دوم، مربوط به آموزش رایگان کار فنی خبرنگاری است.

رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه اطلاع رسانی به موقع می‌تواند برای مردم مفید باشد تصریح کرد: اگر بخواهیم با شایعات مبارزه کنیم، راهش فعال شدن خبرنگاران و اطلاع‌رسانی دقیق به مردم است.

روحانی گفت: من در این دو روز که در استان چهارمحال‌و‌بختیاری بودم جلسات متعددی داشتم که در جمع نمایندگان روستاییان و عشایر حضور یافتم و مطالبات و نظرات‌شان را شنیدم، جلسه بعدی با کارآفرینان و بخش توسعه‌ای استان بود و جلسه دیگر نیز با علما، ایثارگران و نخبگان چهارمحال‌وبختیاری بود که همه آن جلسات مفید بودند.

وی با اشاره به بازدید از کارخانه فولاد در روز گذشته اظهار داشت: فولاد استان در مرحله آهن ریخته‌گری است و پیشرفت نسبتا خوبی داشته و مسئولان این پروژه قول دادند بخش اول آن را در سال آتی اجرایی و عملیاتی کنند و بخش دوم هم در سال ۹۵ راه‌اندازی می‌شود. مرحله دیگر نیز مرحله ورق بود که به این پروژه اضافه شد و احتمالا در سال ۹۶ به بهره‌برداری برسد.

رئیس شورای عالی اقتصاد ادامه داد: با این تصمیمات ظرفیت تولید فولاد در استان به بیش از دو برابر افزایش می‌یابد که منجر به اشتغال قابل ملاحظه‌ای می‌شود.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به پروژه راه‌آهن اصفهان - اهواز یادآور شد: این پروژه اصفهان را به شهرکرد و شهرکرد را به خوزستان متصل می‌کند که پروژه بزرگ و سنگینی است. دستور اجرای این پروژه صادر شده و این کار به زودی آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن اصفهان - اهواز توسط بخش خصوصی اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: دولت در صورت نیاز تسهیلات لازم را از طریق صندوق ملی توسعه عملیاتی می‌کند و در مجموع این پروژه موجب تحولات مثبتی در کشور و استان می‌شود.

روحانی طرح آبرسانی بن - بروجن و پروژه توسعه گردشگری در استان را از دیگر پروژه‌های دولت تدبیر و امید برای توسعه استان چهارمحال‌وبختیاری اعلام کرد و افزود: به غیر از این پروژه‌ها درباره راه کارون۴ نیز تصمیم‌گیری شد تا مشکلات راه فارسان و کیار حل شود و ان‌شاءالله امسال این طرح به بهره‌برداری خواهد رسید و ۷۹ طرح دیگر هم توسط معاونت راهبردی در تهران مورد بررسی قرار گرفته و آنطور که آقای نوبخت گفتند اعتبارات لازم به این پروژه‌ها قبلا تخصیص داده شده بود.

رئیس دولت یازدهم در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره برنامه‌های دولت برای توسعه کشاورزی و توسعه مناطق عشایری ابراز داشت: استان چهارمحال‌وبختیاری استعداد خوبی در کشاورزی، دامپروری و عشایر دارد. چندین طرح در این باره توسط بخش‌های خصوصی یا بخش‌های عمومی غیر دولتی بر عهده گرفته شده است و دولت تسهیلات لازم را به آنها اختصاص می‌دهد.

رئیس شورای عالی اقتصاد در تشریح بسته خروج از رکود غیرتورمی نیز گفت: یکی از برنامه‌های اخیر دولت خروج از رکود است ما در بخش تورم، قدم‌های خوبی برداشته‌ایم که البته باید از این قدم‌ها مراقبت شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه بیشترین تلاش دولت در مدت اخیر برای خروج از رکود بوده است، اظهار داشت: بخشی از این بسته نیاز به قانون دارد که ما آن را پس از به پایان رساندن تعطیلات تابستانی مجلس به شکل یک لایحه با قید فوریت تحویل مجلس می‌دهیم و مواردی هم که نیاز به قانون ندارد و دولت باید انجام دهد، اکثرا از سوی ما صورت پذیرفته و ابلاغ می‌شود.

روحانی با اشاره به برگزاری جلسه روز سه‌شنبه هفته آتی تصریح کرد: در این جلسه که به شکل سمینار است از این بسته رونمایی می‌شود و مردم و صاحب‌نظران و کارشناسان از محتوای آن آگاه و به بررسی آن می‌پردازند.

وی مهمترین کار دولت را در سال جاری خروج از رکود دانست و خاطرنشان کرد: هر چند در زمینه اقتصادی خوش‌بین نیستم معتقدم از رکود خارج شده‌ایم و دیگر رشد اقتصادی ما منفی نخواهد بود ولی اینکه کی به رونق می‌رسیم، زمان می‌برد و امیدواریم نشانه‌های رونق را تا پایان سال ببینیم.

رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: من روز سه‌شنبه اعلام می‌کنم که قول تورمی که داده بودم به ۲۵ درصد می‌رسد، عملیاتی شده و امیدوارم رقم جدید پایین‌تری در این باره اعلام کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه هر آنچه در بخش اقتصاد تا امروز به دست آورده‌ایم در سایه نشاط، امید و حوصله مردم بوده است، تاکید کرد: ثبات نسبی نظام بر بازار به خاطر کمک مردم و امیدشان به آینده است و من از آنها می‌خواهم به آینده حتی بیشتر از امروز امیدوار باشند.

روحانی در خصوص تلاش‌های دولت برای توازن و تعادل در استان‌ها نیز ابراز داشت: یکی از تلاش‌های دولت ایجاد توازن و تعادل در سراسر کشور است. در این اواخر نیز بحثی برای آمایش سرزمینی و ایجاد تعادل در استان‌ها داشتیم و اگر در استان چهارمحال‌وبختیاری پروژه‌هایی که گفتم اجرایی شوند، تحول مثبتی در این استان و کشور ایجاد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز