خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر دفاع‎؛

اطلس فلسطین رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۰۲۷

امروز مردم فلسطین ساکن در سرزمین‌های اشغالی با توجه به تجارب تاریخی خود و درس‌آموزی از انقلاب اسلامی ایران تنها راه آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین را مقاومت می‌دانند.

با حضور سردار سرتیپ پاسدار دکتر حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرلشکر پاسدار رحیم صفوی دستیار ارشد و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا بعنوان ناظر علمی، از «اطلس فلسطین» رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، سردار حسین دهقان در این مراسم از «اطلس فلسطین» به عنوان یک اثر تحقیقاتی، مستند و علمی کم‌نظیر یاد کرد و گفت: هدف از تالیف، ترجمه و انتشار این اثر ارزشمند، نشان دادن مظلومیت و حقانیت مردم مقاوم فلسطین است.

وزیر دفاع در ادامه افزود: کار ترجمه اطلس فلسطین با وجود نقشه‌های متعدد و نام اماکن مختلف از روستاها، شهرها، زمین‌های تحت مالکیت فلسطینیان و مناطق کشاورزی، طی دو سال با کمال دقت و با استفاده از اساتید آشنا به مسائل فلسطین به زبان فارسی انجام و منتشر شده است و این اثر از یک طرف بیانگر تاریخ دقیق و کاملی از نحوه و چگونگی استقرار صهیونیست‌ها در اراضی کشور فلسطین و بیانی از خوی تجاوزگری، اشغال، قتل عام و نسل کشی رژیم صهیونیستی و از طرف دیگر حقانیت مبارزات حق طلبانه مردم فلسطین برای احقاق حقوق غصب شده آن هاست.

دهقان در ادامه از رژیم صهیونیستی به عنوان یک غده سرطانی یاد و خاطرنشان کرد: امروز مردم فلسطین ساکن در سرزمین‌های اشغالی با توجه به تجارب تاریخی خود و درس‌آموزی از انقلاب اسلامی ایران تنها راه آزادی قدس شریف و سرزمین فلسطین را مقاومت می‌دانند.

وی همچنین با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری مسئله فلسطین اصلی‌ترین مساله جهان اسلام است تاکید کرد: در مبارزات حق‌طلبانه مردم فلسطین، یقینا پیروز نهایی، ملت فلسطین و شکست و رسوایی برای رژیم غاصب صهیونیستی کودک‌کش و حامیان منطقه‌ای و جهانی آن است.

وزیر دفاع با اشاره به جنایات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تصریح کرد: جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در غزه نشان داد که نهادهای حقوقی بین‌المللی که به دنبال حفاظت از صلح و استقرار امنیت و حریم داران حقوق بشر هستند، در مقابل جنایات ضد انسانی و آدم کشی، آن جا که منافع نظام سلطه ایجاب می کند، نه تنها ساکتند بلکه حمایت هم می کنند و آشکارا حق را به آدمکشان می دهند.

دهقان در پایان گفت: امروز جامعه بشری در نقطه تصمیم راهبردی قرار دارد و آن این که نشان دهد هنوز انسان و انسانیت و حیات انسانی و حفاظت از ارزش‌های انسانی مهم است و این رژیم غاصب باید تنبیه شود البته اقدامات سبعانه اسرائیل از طرفی بیان استیصال و در بن‌بست قرار گرفتن این رژیم و از طرفی نویدبخش به پایان رسیدن حیات سیاسی این رژیم خون آشام است.

براساس این گزارش، کتاب " اطلس فلسطین " توسط سلمان ابوسته به رشته تحریر درآمده و ناظر علمی آن سردار سرلشگر پاسدار دکتر سید یحیی صفوی است که توسط انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح وابسته به وزارت دفاع ترجمه و به چاپ رسیدهاست. این کتاب مشتمل بر دو بخش اصلی است که در بخش اول به مباحثمهم تاریخی و سیاسی فلسطین، چگونگی مرزهای فلسطین با لبنان، سوریه و همچنین آمایش و گسترش جمعیت مسلمانان عرب فلسطینی، آمار شهرها و روستاها و زمین‌های تحت مالکیت فلسطینیان و چگونگی تصرف و یا اشغال آن ها توسط یهودیان مهاجر، مراحل اشغال و توافق های آتش بس با مصر، اردن و سوریه، چگونگی پذیرش مهاجران یهودی برای پرکردن روستاها و مصادره غیر قانونی آن ها و در نهایت به کشتار وحشیانه مسلمان اشاره شده است.

در بخش دوم نیز به شرح اطلس و نقشه های اماکن مختلف با استفاده از منابع معتبر و مستند از جمله عکس‌های هوایی نیروی هوایی آلمان در سال های ۱۹۱۸-۱۹۱۷ پرداخته شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز