خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در نشست با استانداری ها و دبیران کل احزاب:

شعار نه غزه نه لبنان از سوی جریانات سیاسی موجود در نظام مطرح نشده بود

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۹۶۰

در این جلسه مقرر شد کارگروه سه جانبه وزیر کشور, مجلس و احزاب در حوزه بررسی قانون انتخابات و احزاب را داشته باشیم که این موضوع مورد موافقت قرار گرفت.

وزیر کشور تاکید کرد: شعار نه غزه نه لبنان از سوی جریانات سیاسی موجود در نظام مطرح نشده بود

به گزارش خبرنگار ایلنا عبدالرضا رحمانی فضلی در نشست مشترک با استانداران و دبیران کل احزاب طی سخنانی با اشاره به درخواست احزاب در خصوص تسریع ثبت احزاب اظهار داشت: برای تسریع واحدهای فردی احزاب در استان‌ها درصدد هستیم در حداقل زمان این کار به سرانجام برسد.

وزیر کشور همچنین با اشاره به درخواست احزاب در این نشست در خصوص حمایت وزارت کشور از آنها ادامه داد: در این جلسه مقرر شد کارگروه سه جانبه وزیر کشور, مجلس و احزاب در حوزه بررسی قانون انتخابات و احزاب را داشته باشیم که این موضوع مورد موافقت قرار گرفت.

وی ادامه داد: ما از جانب وزارت کشور این آمادگی را داریم و دوستان نیز باید نمایندگان خود را معرفی کنند ضمن اینکه لازم به ذکر است که مرکز پژوهش‌های معاونت وزارت کشور متولی این طرح است.

رحمانی فضلی در خصوص درخواست احزاب از وزارت کشور برای پیگیری جرم سیاسی افزود: پیگیری این امر به عهده قوه قضاییه است اما وزارت کشور مطالعات قانون انتخابات را شروع کرده است.

وی درخصوص استعلام از فعالیت‌های احزاب نیز گفت: در شهرستان‌ها و فرمانداری های استان‌ها این استعلام صورت می‌گیرد و به وزارت کشور فرستاده می شود و سعی ما براین است که زمانبندی جواب این استعلام ها بیشتر از ۲ ماه طول نکشد.

وزیر کشور همچنین در خصوص اظهار نظر برخی در این جلسه مبنی بر اینکه استانداری‌ها مواضع محافظه‌کارانه دارند، اظهار داشت: ما ۸۰ درصد تغییرات را در مدیران استانداری‌ها داشته‌ایم. البته بنای ما بر تغییر همه مدیران نیست بلکه در نظر داریم با کسانی که صلاحیت و تجربه همکاری و همراهی مناسب با دولت را دارند، حفظ کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما همه فعالیت‌های مجوزدار چه در حوزه قوانین و چه در حوزه وزارت کشور و دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد را حمایت می کنیم و اگر هر نوع اقدامی هم در جهت برهم زدن مجالس قانونی در شهرستان‌ها صورت گرفته وزارت کشور با آنها برخورد لازم را انجام داده است.

وی همچنین در رابطه با بحثخانه احزاب خاطر نشان کرد: درجلسه ای که پیشتر داشتیم قرار بر این شد که بر جنبه صنفی این موضوع تاکید شود و یک صنوفی از جناح‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف این موضوع رامورد پیگیری قرار دهند و ما آمادگی داریم در صورتی که این روش به نتیجه نرسید به دنبال یک تشکیلات جدید باشیم.

وزیر کشور همچنین تاکید کرد: فعالیت‌های احزاب و گروه‌ها منوط به انتخابات نیست چرا که در طی سال احزاب اقدامات مفیدی انجام می دهند.

رحمانی فضلی افزود: انتظار مردم از احزاب این است که در حوزه‌های مختلف سیاسی, اجتماعی و اقتصادی ورود جدی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه ما در حال تدوین برنامه ششم توسعه هستیم افزود: برنامه ششم توسعه یک جایگاه خوبی برای احزاب است و ما در خواستمان از احزاب این است که فعالیتهای بیشتری داشته باشند.
وزیر کشور بااشاره به سخنان حکیمی پور دبیر کل حزب اراده ملت در این نشست یادآور شد: طبق پیشنهادی که ایشان برای توضیح شعار نه غزه، نه لبنان داشتند لازم است که تاکید شود این شعار، شعار هیچکدام از جریانات سیاسی موجود در نظام نبوده است.
وزیر کشور درپایان تصریح کرد: وزارت کشور آمادگی کامل دارد که این جلسات را در کنار احزاب داشته باشد تا بتوانیم به اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی نائل شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز