خبرگزاری کار ایران

در توئیتر مطرح شد؛

نظر ابوطالبی در خصوص افطاری اصلاح‌طلبان و اصولگرایان با رئیس جمهور

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۹۶۳

به دکتر روحانی پیشنهاد کردم اوج اعتدال آن است که از این پس برای ارتقا و تحکیم قدرت ملی و انسجام بیشتر به سمتی برویم که هر دو جناح را با هم دعوت کنیم.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهور تاکید کرد: هم اصولگرایان به دنبال اصلاح هستند و هم اصلاح‌طلبان قصد اصلاح دارند؛ اختلاف در روش و شیوه است، پس انتخاب روش، شیوه و مجری را به رای مردم واگذاریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حمید ابوطالبی در صفحه شخصی خود در توئیتر با ارزیابی مهمانی‌های افطار رییس جمهور با اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، گفت: اصلاح‌طلبان و اصولگرایان حاضر در ضیافت افطار روحانی دارای اشتراکات بسیاری از جمله دین‌مداری، اسلام‌محوری، ایران‌دوستی، انقلاب، نظام و مقام معظم رهبری، مردم‌سالاری، قانون‌مداری، افراط و تفریط‌ستیزی، مهربانی، صداقت و غیره با یکدیگر بودند.

وی ادامه داد: دیشب مهمانی افطار دکتر روحانی به جامعه سیاسی از اصولگرا و اصلاح‌طلب خاتمه یافت و ضمن ارایه نقد و پیشنهاد، دوستانی از دو طرف سخن گفتند و روحانی هم اصول سیاست‌هایش را بیان کرد.

معاون سیاسی دفتر ریاست جمهوری این دیدارها و گفت‌وگو با دوستان فراوانی از هر دو جناح در این مهمانی‌ها را جالب دانست و به نتیجه‌گیری از این مهمانی‌ها پرداخت:

١ - سیاست در کشور ما نیاز به بازتعریف دارد تا:

الف) به جای آنکه اخلاق ما سیاسی شود، سیاست ما اخلاقی شود.

ب) به جای آنکه برداشت‌های شخصی تعیین‌کننده باشد، مبانی هویتی و اصول و اشتراکات فوق، سیاست را رقم بزند.

ج) به جای آنکه افتراقات زمینه تخریب شود، اشتراکات مبنای تعامل باشد.

د) به جای آنکه منافع گروهی و فردی حاکم باشد، سیاست‌ورزی شکل ملی بگیرد.

۲ - جامعه سیاسی در کشور ما نیاز به نوسازی دارد تا:

الف) سرمایه اجتماعی از رهگذر نوسازی ارتقا، احساس اعتماد و امنیت روانی و امید گسترش و مشارکت مدنی و حضور اجتماعی مورد نظر رهبری توسعه یابد.

ب) مسوولیت‌پذیری سیاسی - اجتماعی به جای مسوولیت‌گریزی بنشیند.

ج) ذهنیت تقسیم‌بندی‌های درهم فرورفته و غیرمشخصِ جناحی ۳۵ ساله کشور تغییر کند.

د) تعاملات بینشی - کنشی افراد در حوزه اجتماع و در صحنه سیاست، تاریخ و شناسنامه زندگی آنان شود.

۳ - هم اصولگرایان به دنبال اصلاح هستند و هم اصلاح طلبان قصد اصلاح دارند؛ اختلاف در روش و شیوه است. پس انتخاب روش و شیوه ومجری را به رای مردم واگذاریم.

معاون سیاسی دفتر رییس جمهوری با اشاره به صحبت‌های حسن روحانی در این مهمانی‌ها بیان کرد: رییس‌جمهور در این مهمانی‌ها گفته است قدرت ملی را نباید تقسیم بر دو کرد و آنگاه دو جناح سیاسی در برابر هم قرار گرفته و آن را تخریب کنند؛ چرا که رقابت صحیح با تخریب متفاوت است.

ابوطالبی در پایان ابراز داشت: به دکتر روحانی پیشنهاد کردم اوج اعتدال آن است که از این پس برای ارتقا و تحکیم قدرت ملی و انسجام بیشتر به سمتی برویم که هر دو جناح را با هم دعوت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز