خبرگزاری کار ایران

رییس جمهور در ضیافت افطاری ایتام فرهیخته کمیته امداد امام خمینی(ره):

دولت کمک به ایتام و خانواده‌های بی‌سرپرست را وظیفه خود می‌داند

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۲۵۴

در طول تاریخ بسیاری از کسانی که در دوران کودکی و یا نوجوانی سختی های یتیمی را دیده و لمس کرده اند، به رشد و کمال بیشتری رسیده اند.

رییس جمهوری در مراسم افطار ایتام فرهیخته و نخبه تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: دولت کمک به ایتام و خانواده هایی را که به دلیل مشکلات، توان سرپرستی و اداره خانواده خود را ندارند، وظیفه و افتخار خود می داند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این مراسم افطاری که در فضایی صمیمی و آکنده از مهر و محبت با ایتام و کودکان بی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار داشت: در طول تاریخ بسیاری از کسانی که در دوران کودکی و یا نوجوانی سختی های یتیمی را دیده و لمس کرده اند، به رشد و کمال بیشتری رسیده اند.
رییس جمهور با بیان این مطلب که اشرف مخلوقات عالم و برترین انسانها یعنی پیامبر گرامی اسلام(ص) در دوران کودکی پدر و سپس مادر خود را ازدست دادند و به مقام و منزلتی رسیدند که همه فرشتگان عظمت و بزرگی آن حضرت را در عرش اعلا دیدند، ‌ افزود: در اسلام و قرآن توجه فراوانی به احسان به ایتام شده است و بهترین خانه از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام، خانه ای است که در آن به یتیمی، احسان و نیکی شود.
روحانی ضمن قدردانی از کمیته امداد خمینی(ره) در کمک به کودکان بی سرپرست و خانواده های تحت پوشش این کمیته در کشور، تصریح کرد: خداوند را سپاسگزارم که امشب من و همراهانم، میهمان سفره ایتام و کمیته امداد هستیم.
رییس جمهوری افزود: همه قدم‌هایی که امام خمینی(ره) برای اسلام، مسلمانان و این کشور برداشت، مهم و ارزشمند هستند و دستور تاسیس کمیته امداد یکی از آن قدم های ارزشمند می باشد.
در ابتدای این مراسم که دکتر محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهور و حسین فریدون دستیار ارشد رییس جمهور حضور داشتند، حسین انواری رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن خیر مقدم گزارشی از اهداف و برنامه های کمیته امداد ارائه کرد.
همچنین گروه سرود دانش آموزان پسر و دختر تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) سرودی را در حضور رییس جمهوری اجرا کردند. رییس جمهوری و هیات همراه همچنین از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های خانواده های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) که در حاشیه این مراسم برپا بود، بازدید کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز