خبرگزاری کار ایران

علوی در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر:

امروز عده‌ای برای رسیدن به اهداف سیاسی دروغ پردازی و هتک‌ حرمت می کنند

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۹۰۵

در نشستی با رئیس جمهور از بی‌ مهری بعضی‌ ها نسبت به مقام معظم رهبری گله کردم و ایشان گفت آنها اشتباه می‌کنند چرا که اگر رهبری تضعیف شود همه ما تضعیف می‌شویم.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: امروز یک عده برای رسیدن به اهداف سیاسی خود دروغ پردازی، هتک‌ حرمت و از احکام عدول می کنند و از همه تأسف بارتر این است که کسانی این کارها را می کنند که خودشان را مومن و ولایتمدار می‌ دانند اما این کارها با تقوا جور در نمی آید.
به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی عصر امروز در مراسم سالگرد شهدای هفتم تیر که در مجتمع فرهنگی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: ما در طول تاریخ اتفاقاتی زیادی داریم که بعضی از اتفاقات به بوته فراموشی می نشینند و برخی دیگر از اتفاقات غبار فراموشی بر آن نخواهد نشست که یکی از آن اتفاقات همان حادثه هفتم تیر است.
وی حادثه هفتم تیر آموزنده دانست که ریشه های بسیار زیادی دارد و افزود: در هفتم تیر سال ۶۰جمعی از نخبگان و فرهیختگان جامعه به شهادت رسیدند، بنابراین این مسئله کوچکی نبود و باید واکاوی کنیم که چرا هفتم تیر به وجود آمد. در زمان پیامبر اکرم(ص) هم عده ای می خواستند از مسجد علیه موسس مسجد اقدام کنند و شرایط تا جایی پیش رفت که از قرآن علیه امام علی(ع) استفاده کردند.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه امام(ره) در جریان انقلاب با رهبری هوشمندانه خود در برابر هیچ مانعی خم به ابرو نمی ‌آورد، ابراز داشت: انقلاب اسلامی با همراهی مردم به پیروزی رسید، بنابراین این پیروزی صرفا پیروزی امام(ره) نبود بلکه پیروزی امام(ره) و مردم محسوب می‌ شد، نه پیروزی جریان خاصی.
علوی با اشاره به سهمخواهی برخی جریانات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: بعضی از جریانات معتقد بودند که باید در برابر نظام شاهنشاهی دست به اسلحه برد و نوعی تفکرات مارکسیستی داشتند، اما اسلام را نیز با خود حمل می‌ کردند، اما همه می دانند که انقلاب اسلامی با یک حرکت مسلحانه به پیروزی نرسید. امام راحل(ره) از همان ابتدا مردم را بسیج کردند و معتقد بودند خون بر شمشیر پیروز است و با همین سبب شد تا کاخ‌های ستمگران به لرزه درآید.
وزیر اطلاعات با یادآوری اینکه امام(ره) نیروهای مسلح را فرزندان این مملکت می‌دانست بیان کرد: وقتی مرحوم عسکراولادی به امام گفتند که ما آنقدر اسلحه داریم که نیاز نیست جواب گلوله را با گلوله دهیم، امام فرمودند ارتش متعلق به مردم است و فرزندان این ملت در ارتش خدمت می‌کنند. بنابراین در فرهنگ امام(ره) جنگ مسلحانه وجود نداشت.
وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برخی از جریانات ادعای اثرگذاری بیشتری در این انقلاب داشتند بنابراین سهم‌ خواهی آنان شروع شد و به جای اینکه با اندیشمندان تحول ساختار را بررسی کنند به دنبال سهم‌ خواهی بودند. یک عده هم فریب شعار آنان را خوردند و با آنان همراهی و تحت تاثیر تبلیغات آنان قرار گرفتند و همین امر سبب شد که گروهکها شکل بگیرند و جوانان ما حزب گروهکهای بی‌ ریشه ‌ای که تاثیری در انقلاب نداشتند، قرار گرفتند. همین جا بود که پرچم سترگ با دست شهید مظلوم بهشتی برافراشته شد.
علوی با اشاره به حزب جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در زیر سقف حزب جمهوری اسلامی، رهنمودهای امام(ره) ضمانت اجرایی پیدا میکرد.
وزیر اطلاعات افزود: شخصیت آیت‌ الله شهید بهشتی بود که سبب شد منافقین دست به ترور شخصیتی ایشان بزنند و تهمت پشت تهمت را قطار کنند. آنان با مرگ بر مرتجع نیروهای خط امام را مرتجع خواندند. آنان مرحوم طالقانی را که در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بودند مقابل امام قرار دادند که می گفت من برای حرکت و جان تازه پیش امام میروم، بنابراین هرچه آنان به مرحوم طالقانی نسبت می دادند دیگر طالقانی نبود که بگوید اینان دروغ می گویند؛ آنان شعار مصدق را سر می دادند تا معیارهایی که توسط امام(ره) مطرح شده بود را با ملی گرایی کمرنگ کنند و امپراطوری رسانه‌های خارجی به حمایت جریان مقابل خط امام می‌پرداختند.
وی اضافه کرد: منافقین عنوان اسلام را یدک می کشیدند اما به امام و اسلام تعهدی نداشتند، بلکه به تعبیر امام راحل(ره) آنها به اسلام تعهد نداشتند بلکه تمسک داشتند.
علوی با اشاره به جمله شهید بهشتی منبی بر اینکه آمریکا از ما عصبانی باش و از عصبانیت بمیر گفت: این شخصیت توسط منافقین عنصر وابسته به آمریکا معرفی می شد و می گفتند بهشتی آمریکایی است. حتی آنان شعار می دادند بهشتی، بهشتی طالقانی را تو کشتی تا از محبوبیت طالقانی برای بی اثر کردن شهید بهشتی استفاده کنند، چون منطق آنان در برابر شهید بهشتی جایی نداشت، بنابراین ایشان را باید از تأثیر می انداختند.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه منافقین حتی گفتند بهشتی یک سرمایه ‌دار است، اظهار داشت: وقتی شهید بهشتی شهید شد، همه دیدند که ایشان چه زندگی معمولی و خانه ساده‌ای دارند. امروز همه متوجه شده اند چه کسی عنصر آمریکایی، مرتجع و خون مملکت را مکیده است، اما آن روز چقدر اینها را باور کردند.
وی با بیان اینکه امروز از شهید بهشتی به عنوان معمار قوه قضائیه یاد می شود اما محدود کردن ایشان در قوه قضائیه نوعی حق کشی به شمار می ‌آید، تصریح کرد: شهید بهشتی در معماری انقلاب اسلامی نقش بسیاری داشته است. وقتی شهید بهشتی به شهادت رسید تازه مردم فهمیدند چه کسی را از دست داده اند و شعار دادند " آمریکا در چه فکریه ایران پر از بهشتیه "، اما ایران پر از بهشتی نبود، زیرا بهشتی فقط یکی بود.
علوی با بیان اینکه ایران باید قدر بهشتی هایش را بداند، تاکید کرد: انقلاب به بهشتی و بهشتیان نیاز دارد و همین امر سبب شد منافقین برای ترور شهید بهشتی دروغ، تهمت و حرمت بگویند.
وزیر اطلاعات با یادآوری اینکه بر اینکه امروز مسیر حفظ وحدت انقلاب و نظام همین چارچوب احکام اسلامی و ارزش‌های اخلاقی است، ابراز داشت: امروز باید بهشتی های زمان مان را حفظ کنیم، چرا که هفتم تیر سال ۶۰ اگر فاجعه ‌ای به وجود آمد به خاطر انحراف از مسیر رهبری بود و فاجعه سال ۸۸ نیز به همین دلیل رخ داد، اما هوشیاری مردم نمی گذارد آن فاجعه ها تکرار شود.
علوی با اظهار تأسف مبنی بر اینکه امروز یک عده برای رسیدن به اهداف سیاسی خود دروغ پردازی، هتک‌ حرمت و از احکام عدول می کنند، بیان کرد: از همه تأسف‌بارتر این است که کسانی این کارها را می کنند که خودشان را مومن و ولایتمدار می‌ دانند اما این کارها با تقوا جور در نمی آید. امروز متاسفانه در بعضی از رسانه ها انواع دروغ ‌پردازی ها به وجود آمده و چهره های خدوم نظام مورد آماج و حمله قرار می گیرند.
وزیر اطلاعات یادآور شد: امروز در راس قوه مجریه فقیهی که عضو مجلس خبرگان رهبری است و سابقه امنیتی و نظامی دارد هستند و در قوه قضائیه نیز فردی مجتهد و در قوه مقننه نیز یک شخصیت فرهیخته قرار دارند، اما بی مهابا با حیثیت آنها بازی می شود.
وی با اشاره به کرت افراطیون در توهین به سیدحسن خمینی تاکید کرد: عده‌ای سه سال پیش در ۱۴ خرداد که نوه امام هو کشیدند و باز دو سال پیش در قم، رئیس قوه مقننه را هتک حرمت کردند و در جوار حضرت ثامنالحجج مراسم احیای حضرت آقای ناطق نوری را به هم زدند بنابراین این کارها نمونه کارهایی بود که در زمان شهید بهشتی می دیدیم و تا زمانی که رهبری اقدامات آنان را تقبیح نکرده بودند، حاضر به تعدیل عملکرد خود نشدند مگر باید حتما رهبری بگویند تا ما قبح کار را درک کنیم.
علوی گفت: دشمنان مسلمانان ساده لوح را در کشورهای مختلف به عنوان جهادی تحریک کردند و به جای اینکه لبه تیز حمله شان را متوجه دشمن کنند، متوجه مسلمانان کرده‌اند هدف اصلی آنان جمهوری اسلامی ایران است.
وزیر اطلاعات در پایان سخنانش بیان کرد: در نشستی با رئیس جمهور از بی‌ مهری بعضی‌ ها نسبت به مقام معظم رهبری گله کردم و ایشان گفت آنها اشتباه می‌کنند چرا که اگر رهبری تضعیف شود همه ما تضعیف می‌شویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز